Vicepreședintele Consiliului Județean, Gheorghe Sorescu susține că încă sunt o serie de aspecte care trebuie reglate, cum ar fi structura care va colecta taxa de salubrizare ce va fi plătită de populație.
”
O să mergem și să avem o discuție și la București, să discutăm cu Mediul pe partea de salubrizare. În ședința de CJ de luna asta chiar vrem să aprobăm HCL și să scoatem la licitație operarea pe groapa de gunoi și mai sunt oarece probleme cu privire la încasarea taxei. E o chichiță dar destul de importantă. Cine să încaseze, primăriile sau operatorul. Vorbim de taxa care se va percepe la populație”, a declarat
Gheorghe Sorescu, vicepreședintele CJ Botoșani.
În taxa de salubrizare ar urma să fie inclusă și o cotă de dezvoltare necesară pentru celula doi a rampei, ce va fi construită după anul 2020.
”
Noi mergem pe varianta să se încaseze de către primării. Să vedem în ce măsură implicăm și ADI-urile, să nu meargă operatorul să încaseze 2 lei de la fiecare om, cum e la țară. Și atunci omul vine la Primărie, plătește și de acolo se distribuie suma. Sunt niște chestiuni care sunt importante dar asta nu înseamnă că nu scoatem la licitație”, a mai spus
Gheorghe Sorescu.
Licitația ar putea să aibă două părți și anume în primă fază pentru desemnarea operatorului care va administra groapa de gunoi iar într-o a doua pentru partea de colectare și transport a gunoiului către stațiile de transfer și ulterior pe rampă. La nivelul județului Botoșani sunt cinci stații de transfer, ceea ce ar însemna că și aici, ar putea fi organizate licitații pentru fiecare din cele cinci zone. Cel mai probabil licitația ar urma să atragă pe cei mai puternici operatori de salubritate din România.
Gabriela ERDIC
CITEȘTE:
Groapa de gunoi minune „made in Botoşani” construită la… Neamţ: Bagi „rahatul” din tot judeţul şi iese apă potabilă – GALERIE FOTO