Numărul persoanelor înșelate de infractorii cibernetici este în creștere.
Pandemia a făcut ca România să devină o țintă atractivă pentru infractorii cibernetici, care își schimbă de la lună la lună metodele de păcălire a internauților. În ultima perioadă tot mai mulți dintre noi am primit mesaje în care suntem anunțați de diverse bănci că urmează să ni se închidă conturile sau că avem un mesaj venit de la aplicațiile de banking. Urmând pașii din astfel de mesaje nu facem decât să ne expunem și să permitem unor infractori să ne folosească datele personale.
În condițiile în care corespondența cu autoritățile, fie ele publice sau private, nu se mai face față în față, iar administrarea conturilor se face mai mult în online, numărul românilor care cad pradă infractorilor cibernetici este în creștere. Una dintre metode constă în imitarea unor mail-uri oficiale pentru a păcăli utilizatorii să își dezvăluie datele personale, parolele sau conturile bancare.
”În doar o săptămână am primit 9 mail-uri în care sunt avertizată că în cel mai scurt timp urmează să mi se anuleze conturile bancare. În momentul în care îl deschid mesajul aflu că trebuie să îmi ofer datele personale. Tot ce trebuie să fac este să intru în zona clienților și să urmez instrucțiunile. În caz contrar, în 24 de ore conturile mele vor fi șterse”,
Mădălina Chițu, jurnalist Digi24
În momentul în care apăsăm simbolul indicată suntem direcționați pe un site care ne va copia datele.
”În mod normal, o comunicare cu banca pe mail se face doar pentru a fi informați de niște lucruri, sub nicio formă un astfel de organism financiar nu vă va cere date cu caracter confidențial”,
Răzvan Sighinaș, reprezentant bancă
”Mesajele de tip phishing au în ele mesaje de genul „accesează acest link pentru că ți se suspendă contul”, „intră aici pentru că pierzi pachetul”. Există o urgență pentru care noi trebuie să accesăm acel link, că dacă nu, se va întâmpla ceva”,
Silviu Stahie, specialist în securitate informatică
Nici suspendarea conturilor bancare nu se face printr-un mail.
”Nu există să închidem peste noapte un cont. Sunt notificări scrise care sunt de obicei trimise de către bănci cu confirmare de primire sau sunt telefoane care sunt date de către ofițerii bancari care se identifică”,
Ioana Pârvu, director carduri și soluții de plată
Dacă în trecut un astfel de mail putea fi ușor identificat pentru că avea multe greșeli gramaticale, în prezent infractorii cibernetici și-au îmbunătăți tehnicile de păcălire, se arată într-un articol Digi24.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Whatsapp a lansat o nouă funcție: Instrumentul este disponibil la nivel global
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Slujbe și conferințe în parohiile din Botoșani: PROGRAMUL săptămânii
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Fosta perlă a Botoșaniului, la un pas de revenire după accidentarea horror
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Polițiștii au umblat noaptea după hoții de lemne, un sucevean a fost amendat la Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024