Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) castigă un nou caz de discriminare la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pentru Andrei, băiețelul în varstă de 14 ani cu Sindrom Down din Botosani.
În februarie 2016, s-a sesizat CNCD cu privire la situația lui Andrei, împotriva căruia s-au coalizat mai multe cadre didactice si un grup de părinți hotărâți să-l excludă pe elev din Scoala Gimnaziala Ion Creangă din Botosani.
În ciuda coalizarii eforturilor reprezentantilor scolii Ion Creanga si a părintilor instigatori, care au demonizat prezența lui Andrei în fața Consiliului, probatoriul si pledoaria reprezentanților CEDCD au făcut posibil actul de justiție pentru încă un copil victimă a intoleranței sistemului românesc de educație.
Părinții instigatori găsiți vinovați si sancționați
În premieră, CEDCD obține o decizie de sancționare nu numai a cadrelor didactice, dar si a părinților celorlalți elevi din clasa lui Andrei, care s-au coalizat pentru excluderea lui din scoală.
Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a constatat existența faptei de discriminare directă, dar si sub forma dispoziției de discriminare si încălcarea implicită a dreptului la demnitate si educație al lui Andrei. Dincolo de constatarea acestei contravenții, sancționate cu avertisment, Consiliul a decis si dispus monitorizarea activității școlii și a măsurilor întreprinse pentru incluziune școlară timp de 1 lună.
„O victorie importantă pentru drepturile copiilor cu dizabilități în lupta cu un sistem abuziv si discreționar, dar nu numai atât. Pentru prima dată, demersurile noastre s-au îndreptat si impotriva parinților instigatori, care în mod constant fac front comun cu reprezentanții scolilor. Din această perspectivă, cazul lui Andrei a fost un caz strategic în care ne-am implicat, inclusiv in calitate de membrii ai Coaliției Antidiscriminare din România. Ca si în cazul elevului din Arges, consideram că toti actorii implicați in acte de discriminare trebuie să înțeleagă să răspundă pentru faptele lor, indiferent dacă sunt părinți sau cadre didactice. Incluziunea presupune un efort comun de depăsire a stereotipurilor si prejudecăților pentru un viitor mai bun al tuturor copiilor”, declară Madalina TURZA, presedinte CEDCD.
„Modul în care s-a procedat și lipsa de disponibilitate în vederea găsirii soluțiilor adecvate fiecărei situații în parte precum și gestionarea situației tensionate au fost de natură a aduce atingere interesului superior al copilului. Și nu în ultimul rând, părintele copilului, în speță mama, ar fi trebuit să găsească din partea școlii suportul necesar pentru a îi putea oferi copilului cel mai bun mediu de învățare raportat la problemele sale de sănătate” – CNCD
(Sursa: Cedcd)
TOP 4 soluții eficiente pentru transport rapid și confortabil din Otopeni
Redacția Botoșăneanul
Nov 15, 2024
Top 3 activități pentru a te simți în vacanță chiar și după întoarcerea acasă
Redacția Botoșăneanul
Nov 15, 2024
A început Postul Crăciunului: CE nu ai voie să faci până pe 24 decembrie
Redacția Botoșăneanul
Nov 15, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 15, 2024
Botoșănean ajuns la spital după ce a căzut de pe o trotinetă electrică în fața sediului Poliției
Redacția Botoșăneanul
Nov 15, 2024