Direcţia Generală a Finanţelor Publice Botoşani nu va organiza un examen de evaluarea profesională a salariaţilor, în contextul reorganizării instituţiei şi a desfiinţării unor administraţii financiare din judeţ. În timp ce, la alte direcţii din ţară, angajaţii sunt nevoiţi să participe la un examen, pentru păstrarea locului de muncă, la Botoşani, salariaţii DGFP, lucrează fără a avea un nod în gât.
Potrivit conducerii Direcţiei de Finanţe, la nivel de judeţ, au fost afectaţi 25 de angajaţi, care erau încadraţi în cele trei structuri desfiinţate. Radu Ţurcanu susţine că, nu se urmăreşte transferul unuia dintre cei care vor merge în şomaj la Botoşani, drept pentru care, nici un post din cadrul instituţiei nu va fi scos la concurs.
„Nu organizăm concursuri decât dacă unul dintre cei care şi-a pierdut locul de muncă prin desfiinţarea unităţii în care lucrează, ar fi venit în cadrul Direcţiei, de exemplu ar vrea să vină la Biroul resurse umane, acolo sunt cinci, fiecare cu încadrarea lui, ar fi trebuit ca, cele cinci posturi să fie scoase la concurs şi care lua cea mai mică notă, pleca acasă. Dar la noi nu e cazul, nu se impune”, a afirmat
Radu Ţurcanu, director executiv DGFP.
„Ar însemna să bulversez tot sistemul”
Directorul DGFP a mai precizat că, în cazul în care ar fi fost scoase la concurs anumite posturi din cadrul instituţiei, procedura ar fi fost una greoaie şi pe termen lung, date fiind prevederile legale referitoare la stabilirea unor termene pentru probele din cadrul evaluării, a contestaţiilor, dar şi din punctul de vedere al constituirii comisiilor de evaluare. „
Ar însemna să bulversez tot sistemul pentru unul de la Truşeşti sau Ştefăneşti care nu ştiu cu ce ar fi eficientizat activitatea Direcţiei. Da, dacă era unul titrat, cu masterate, cu doctorate, cu experienţă, atunci da, aveam cinci referenţi într-un compartiment, scoteam la concurs, unul dintre ăia oricum era mai slab decât acesta. Dar aşa, mă aflam în treabă”, a mai afirmat
Radu Ţurcanu.
Trei deja şi-au găsit un loc de muncă
Dintre cele 25 de persoane care au rămas fără un loc de muncă în urma desfiinţării celor trei administraţii financiare din teritoriu, un număr de trei şi-au găsit deja un nou loc de muncă. Directorul DGFP a criticat de asemenea şi pasivitatea unora dintre salariaţii structurilor din teritoriu pe plan profesional. „
Pentru trei administraţii locale care oricum prin gradul de colectare nu reprezentau decât câteva procente, unde din 25 de angajaţi, 23 sunt cu studii medii şi nu sunt de aceştia de 20 şi ceva de ani, sunt din aceia care de 10-15 ani în sistem nu au mai făcut nimic. Puteau să facă un Spiru Haret, era un pas în faţă, sau un curs de perfecţionare. Şi apoi, două persoane de la Flămânzi au fost solicitate de primăria de acolo şi pleacă prin transfer şi o persoană de la Suliţa, la Gorbăneşti, deci trei deja şi-au găsit, una cu studii superioare, două cu studii medii”, a mai precizat
directorul DGFP.