Situația ar fi fost sesizată printr-o scrisoare adresată și Prefecturii Botoșani.
Un primar botoșănean se plânge de faptul că oamenii din comunitatea pe care o conduce suferă din cauza lipsei apei și susține că aceste deficiențe au și un substrat politic.
Ciprian Ivanov, primarul de la Copălău este semnatarul adresei către Prefectură, cu intenția de a face cunoscut faptul că tot mai mulți cetățeni, precum și instituții din comună (școli, cabinete medicale), reclamă în permanență situația defectuoasă și dezastroasă privind alimentarea cu apă furnizată de SC Nova Apaserv SA Botoșani, cât și modul iresponsabil de care conducerea acestei societăți dă dovadă în urma solicitărilor telefonice cât și a Primăriei.
„Menționăm că furnizarea apei este sistată zile întregi, chiar și săptămâni, fără a fi înștiințați în prealabil de vreun motiv obiectiv care să impună această deficiență, considerând că acest lucru se face tendențios, pe criterii politice, având la cunoștință că, comunele vecine, Coșula și Bălușeni, beneficiază de un program normal, în timp ce comunele Copălău, Frumușica și orașul Flămânzi suferă în mod regulat de lipsa apei. Sub tutela și indicațiile Consiliului Județean, echipa de conducere a societății susmenționate, în speță managerul și directorii din sistem, ne „pedepsesc” din punct de vedere politic în mod vizibil, deoarece în anii din urmă au mai fost unele deficiențe, însă nu de dimensiunea celor actuale”,
Ciprian Ivanov, primarul comunei Copălău
Mai departe, în adresă se precizează că întreg sistemul de alimentare cu apă al localității (rețea și celelalte instalații), sunt proprietatea Primăriei Copălpu, fiind date în gestiune delegată societății furnizoare, care „o administrează în bătaie de joc, intervenind la avarii în termene de săptămâni sau chiar luni de la sesizare, cu toate că noi le punem la dispoziție utilaje și chiar personal, întrucât societatea nu dorește să deplaseze logistică pentru astfel de intervenții”.
Mai mult decât atât, din cauza sistemului defectuos de alimentare, se formează goluri de aer în rețea, care conduc la distrugerea acesteia și implicit a drumurilor publice recent modernizate, fiind situații în care s-a intervenit de două, trei ori în același loc, aceste situații putând fi dovedite cu probe și martori.
Primarul de la Copălău mai spune că au fost situații în care cetățenilor care au sunat la dispeceratul de la Nova Apaserv pentru a sesiza problemele pe care le întâmpină la alimentarea cu apă li s-ar fi transmis să se adreseze Primăriei „în mod tendențios și nejustificat”.
În adresă se solicită măsuri cu privire la această situație, în caz contrar cetățenii din comună exprimându-și intenția de a se deplasa la sediul Consiliului Județean și al Nova Apaserv pentru a cere socoteală și chiar a cere demisia celor responsabili.
Conducerea companiei de apă și canalizare a județului infirmă categoric implicațiile politice și explică faptul că, pe perioada verii în general localitățile din sudul județului suferă la capitolul alimentare cu apă.
„Noi clar observăm din măsurătorile noastre că, consumul crește foarte mult, foarte mult, în perioada de vară. Ca urmare, nu putem decât să ne imaginăm că lumea folosește în scopuri agricole. Pentru că, pe de altă parte e și dificil pentru noi să intrăm în toate curțile, în toate gospodăriile să urmărim ce face lumea, ce fac oamenii cu apa. Dar, cu siguranță cea mai mare parte a consumului din perioada verii se duce pe lucrări agricole”,
Liviu Ștefan, director general SC Nova Apaserv SA
Șefii de la „Apă” au în intenție să identifice acele locuri unde sunt înregistrate consumuri nejustificate de apă.
De asemenea, sunt într-un maraton al identificării consumatorilor aflați la limita legalității, în sensul în care sunt branșați la rețea dar nu plătesc pentru apa consumată. Iar mulți au fost deja depistați exact în comuna de unde vin nemulțumirile.
„Dacă ar fi să fac așa un rezumat al verificărilor noastre din ultimul an, sunt comune în care am descoperit lucruri care chiar ne îngrijorează. Foarte mulți consumatori branșați fără acte în regulă, Copălăul în mod deosebit. Avem undeva spre suta de procese verbale de constatare. În tot felul de situații, branșamente făcute, fiecare cum a putut, în regie proprie, cu contori, neluați în evidență, neînscriși la noi. Noi ne-am asumat într-o oarecare măsură că multe lucruri se fac cu oamenii noștri”,
Liviu Ștefan, director general SC Nova Apaserv SA
Salariatului zonal i s-ar fi desfăcut contractul de muncă din cauza acestor nereguli. Respectivul fost angajat ar fi ajutat la aceste branșamente neînregistrate. El a contestat decizia de concediere în instanță, fiind reangajat în urma unei decizii a Tribunalului Botoșani. Ulterior și-a pierdut din nou locul de muncă, după ce Nova Apaserv a făcut recurs la Curtea de Apel Suceava.
Directorul de la „Apă” mai spune că în ultimele două decenii au tot apărut astfel de situații, cu consumuri frauduloase, fără ca cineva să intervină în acest sens: „Acum noi încercăm să recuperăm ce nu s-a făcut în ultimii 20 de ani. Asta o afirm cu tărie”.
Depistarea consumatorilor frauduloși este însă un proces de durată din cauza volumului și întinderii sistemului dar și al numărului mare de abonați, iar pentru identificarea lor chiar ar fi necesară „o armată de oameni care să patruleze pe întreg județul”.
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Declarația zilei 18 noiembrie 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Sergiu Bălășcău
Nov 18, 2024
Botoșănean lovit pe trecerea de pietoni, a rămas inconștient pe asfalt
Gabriela Erdic
Nov 17, 2024