Botoșănenii care plănuiesc să călătorească cu trenul, vor avea parte de ceva schimbări din partea CFR Călători.
Astfel CFR Călători va scoate din circulaţie cele cinci perechi de trenuri care fac legătura între Bucureşti şi Galaţi și aveau oprire la Aeroportul Internaţional Henri Coandă. În plus, călătoria pe această rută va dura mai mult şi va fi mai scumpă.
Noul Mers al Trenurilor care intră în vigoare sâmbătă, 10 decembrie, aduce în general modificări minore în circulaţia garniturilor pe rutele de lung parcurs. Singura modificare majoră îi vizează de gălăţeni şi brăileni, care vor rămâne fără cele cinci perechi de trenuri pe zi care opreau la halta de la Aeroportul Otopeni, în drumul lor spre şi dinspre Bucureşti.
Începând de sâmbătă, toate garniturile care leagă Bucureştiul de Brăila şi Galaţi vor circula pe o rută ocolitoare, pe la Ploieşti Sud (259 km în loc de 237 km). În actualul Mers al Trenurilor, o singură pereche de trenuri pe zi circulă pe această rută, celelalte cinci urmând itinerarul direct, pe la Urziceni.
Această modificare a traseului garniturilor va determina şi o creştere a timpului pe care îl vom petrece în tren. Până la finele săptămânii, durata călătoriei Bucureşti–Galaţi este cuprinsă între trei ore şi 49 de minute şi patru ore şi 50 de minute, însă de sâmbătă ea va creşte la 4h05m-5h09m. Singurul avantaj al acestei decizii luate de conducerea CFR Călători îl reprezintă o reducere a costurilor, deoarece pe noul traseu se folosesc locomotive electrice, în vreme ce pe ruta prin Urziceni este utilizată tracţiune Diesel. Avantajul este însă doar pentru societatea feroviară, deoarece pentru călător va fi taman pe dos: va plăti 69 de lei pentru un bilet Bucureşti-Galaţi, în loc de 62 de lei în prezent.
În cazul altor trenuri de lung parcurs, durata călătoriei scade, dar creşte în altele. Cei 599 km dintre Bucureşti şi Arad, care acum sunt străbătuţi în 11h17m-11h25m, vor fi parcurşi de sâmbătă în 11 ore şi şase minute, deci o economie de timp de 11 minute, cu rezerva ca trenul să nu aibă întârziere.
Şi în ce priveşte legătura Bucureşti-Suceava asistăm la o reducere cu cinci minute a duratei călătoriei, până la 6h53m, dar la Iaşi vom ajunge cu cinci minute mai târziu, în 06h46m. Trebuie menţionat însă faptul că în urmă cu zece ani cei 450 km dintre Capitală şi fosta Cetate de Scaun erau străbătuți în doar cinci ore.
Tot cu cinci minute a fost prelungit şi parcursul trenurilor rapide spre Constanţa, până la 2h05m, dar se compensează cu reducerea duratei de la Constanţa la Mangalia, cu trei până la şapte minute.
O diminuare mai semnificativă, de zece minute, a timpului pe care-l petrecem în tren se va produce pe traseul Bucureşti-Timişoara, până la opt ore şi 43 de minute. În schimb, nu vom scăpa de calvarul drumului Bucureşti-Cluj-Napoca, chiar dacă durata călătoriei ar trebui să se reducă cu cinci minute. Cei 497 de kilometri vor fi străbătuţi de cel mai rapid tren în nouă ore şi 34 de minute, din cauza lucrărilor de modernizare a căii ferate de pe traseu, care durează de ani de zile, contractele fiind mult întârziate.
Ceva mai repede, în cinci ore şi şapte minute, ajungem acum la Sibiu (315 km de la Bucureşti), însă de sâmbătă timpul de parcurs se prelungeşte cu opt minute. Mai repede cu patru minute ni se promite că vom ajunge de la Bucureşti la Sighetu Marmaţiei, însă tot va rămâne un fel de călătorie iniţiatică, de vreme ce cei 606 km vor fi parcurşi de singurul tren direct în 13 ore şi 11 minute.
O veste cu adevărat bună (dacă suntem optimişti) primesc însă cei care au treabă la Târgu Mureş: cei 448 km care-l despart de Bucureşti vor fi par-curşi în opt ore şi 25 de minute, faţă de nouă ore şi cinci minute în prezent, deci o economie de jumătate de oră.
Pe principiul „una caldă, una rece”, la Oradea (649 km) vom ajunge cu 22 de minute mai târziu, în 13 ore şi cinci minute.
În fine, „trenul foamei“, aşa cum este denumit cel care circulă pe traseul Iaşi-Timişoara, va face de sâmbătă cu două minute mai puţin, adică 16 ore şi şase minute.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitaţia deschisă pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov–Sighişoara pe secţiunile Braşov–Apaţa şi Caţa–Sighişoara. Valoarea totală estimată a contractului pentru aceste tronsoane în lungime totală de 86 km este de 3,1 miliarde de lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană în proporţie de 85%. CFR SA a precizat că în scurt timp va fi lansată şi licitaţia pentru secţiunea de mijloc, Apaţa-Caţa, pentru care CFR SA a semnat luna trecută contractul de finanţare cu Comisia Europeană. (Sursa. România Liberă)
PSD Botoșani le mulțumește botoșănenilor pentru participarea la vot și pentru încrederea acordată
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
ÎN ACEASTĂ SEARĂ: Clădirea Primăriei Botoșani va fi iluminată în culoarea portocalie
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
CE a scris presa rusă despre victoria lui Călin Georgescu în turul I al alegerilor prezidențiale
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Adolescenți prinși de jandarmi după ce au furat trei geci dintr-un club din Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Botoșănean care mergea pe contrasens, urmărit de polițiști în trafic: CE s-a descoperit după control
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024