Instituţia Prefectului a găzduit joi, 11 octombrie 2012 o întâlnire la convocarea prefectului şi la care au participat primari, secretari de primării, şefi ai unor instituţii deconcentrate din Botoşani dar şi ai unor furnizori de servicii, respectiv conducerea societăţii Nova Apaserv.
Şedinţa a avut pe ordinea de zi un număr de patru teme, respectiv instruirea şi îndrumarea cu privire la completarea registrului agricol, situaţia la zi privind absorţia la nivel naţional, regional şi judeţean a fondurilor alocate prin Programul Operaţional Sectorial de Mediu precum şi alte informaţii referitoare la aceste acţiuni, stadiul implementării proiectului „
Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Botoşani” precum şi stadiul implementării proiectului „
Extinderea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apă, canalizare şi epurare din judeţul Botoşani".
„
Ministerul Administraţiei şi Internelor a solicitat organizarea unor acţiuni de verificare stadiului completării registrului agricol motivat de faptul că Institutul Naţional de Statistică va realiza Ancheta Structurală în Agricultură în anul 2013, lucrările premergătoare acestei cercetări statistice urmând a fi realizate în baza informaţiilor din registrele agricole existente la nivelul primăriilor. Acestea sunt ţinute conform cerinţelor formulate de Eurosat – organismul specializat al Uniunii Europene”, a declarat
prefectul Adrian Constantinescu. În acest context, prefectul judeţului a emis un ordin privind stabilirea colectivului, a tematicii şi a graficului de control vizând întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol la unităţile administrativ – teritoriale de pe raza judeţului Botoşani. Conform acestui ordin, activitatea de control se va desfăşura în perioada 1-12 noiembrie 2012. Din colectivele de control fac parte reprezentanţii Instituţiei Prefectului judeţului Botoşani, a Direcţiei Judeţene de Statistică Botoşani şi a Direcţiei pentru Agricultură Botoşani.
În cazul în care vor fi constatate nereguli privind completarea şi ţinerea la zi a registrelor agricole împuterniciţilor prefectului, stabiliţi prin ordin al prefectului, vor constata contravenţiile şi vor aplicarea sancţiunilor prevăzute de legislaţia în vigoare. Şedinţa a durat aproape 2 ore, timp în care au fost prezentate toate informaţiile necesare primarilor vizând cele 4 teme supuse atenţiei.
La finalul şedinţei, prefectul a cerut primarilor, având în vedere că urmează sezonul rece, să revedă rapid obligaţiile ce le revin conform Ordonanţei de Urgenţă nr.70/2011 privind reglementarea acordării unor măsuri de protecţie socială a populaţiei, reprezentate de ajutoare lunare pentru acoperirea unei părţi din cheltuielile aferente încălzirii locuinţei în perioada sezonului rece. De asemenea le-a cerut să informeze locuitorii comunităţilor care pot fi beneficiari de ajutoare pentru încălzire, în condiţiile Ordonanţei, şi să demareze procedurile considerând că sunt categorii sociale care pot beneficia de un ajutor pentru încălzire dar, nu sunt informate, mai ales în mediul rural.