Mihaela Huncă ar avea şi o explicaţie şi anume faptul că, dat fiind faptul că notele nu vor fi trecute în catalog, elevii nu ar fi dat importanţa dorită acestui test al cunoştinţelor dobândite în opt ani de şcoală.
„Cauzele nu pot fi generalizate și atâta timp cât notele nu se trec în catalog, motivația elevilor știm că nu este maximă. Este un duș rece care sper să ne ajute să obținem rezultate mult mai bune la examenul de evaluare națională. În general, rezultatele la simulări nu sunt la fel de bune ca cele de la examene. Trebuie să privim și în urmă ca analiză, dacă am compara cu rezultatele la simulările de anul trecut pe undeva tot pe acolo suntem”, a declarat
Mihaela Huncă.
Şefa Inspectoratului Şcolar şi-a exprimat speranţa ca la examenele naţionale propriu zise, procentul de promovabilitate să înregistreze şi anul acesta o creştere asemenea celui precedent.
„Știm foarte bine că anul trecut am avut o creștere la examenele naționale cu aproximativ 15% față de acum doi ani. E clar că vom face diverse acțiuni, vom continua toate măsurile începând de la analiza de la clasă și măsuri individualizate pentru a avea și programe remediale individualizate”, a încheiat
Mihaela Huncă. (G.E.)
CITEŞTE:
Jale mare la evaluarea naţională: DOAR un sfert din elevi cu note peste cinci