O campanie derulată în mediul online, transmisă și către Ministerul Afacerilor Interne, propune introducerea mașinilor civile în trafic, care să fie dotate cu camere video, radare și alte echipamente pentru controlul traficului rutier.
Asta, spun inițiatorii, deoarece majoritatea radarelor sunt foarte ușor de evitat cu ajutorul aplicațiilor precum Waze sau cu ajutorul celorlalți conducători auto care dau flash-uri.
Mai ales că, spune susținătorii petiției, acest sistem se aplică foarte bine în tarile vecine precum Ungaria.
De fiecare dată o călătorie cu mașina se transforma într-un joc de noroc în care țelul nu este doar ajungerea la destinație, ci efectiv supraviețuirea.
”Deseori întâlnim în trafic depășiri neregulamentare care se soldează cu frâne bruște pentru ca inițiatorul a calculat greșit distanta, sau pur și simplu a mizat pe ideea că "se trag ceilalți oricum". Tot atât de des ne confruntăm cu problema vitezomanilor care dau flash-uri de la distanțe mari, pentru că ei sunt "lansați" și noi nu putem efectua o manevră de depășire în siguranță deoarece ii încurcăm pe ei și ajung să stea strâns în spatele nostru, nerespectând nicio distanta de siguranță”.
Câteva din aceste fenomene se lasă cu frânari bruște în față, punând în pericol atât sănătatea celor aflați în mașină, cât și starea bagajelor sau obiectelor din jur.
”Din păcate și în zonele urbane sau rurale putem observa un comportament inadecvat atât al șoferilor, cât și al pietonilor, cicliștilor, sau motocicliștilor. În aceste zone ne confruntam în special cu neacordarea de prioritate către pietoni, și vedem zilnic fenomene precum pătrunderea cu viteză pe trecerea de pietoni a mașinilor cu toate că mașinile de pe banda alăturată sunt oprite. Acest tip de comportament duce atât la vătămarea corporală a pietonilor cât și, în unele cazuri, la decesul acestora”.
În clasamentul morților și răniților, România se află pe prima poziție, cu 85 de victime la un milion de locuitori, poziție pe care o deține de câțiva ani. Numărul victimelor din țara noastră este dublu față de media Uniunii Europene (42), chiar dacă a scăzut cu 31% în ultimii 10 ani. Acest lucru ne arată că radarele nu sunt o metodă eficientă de prevenție, scrie campaniamea.declic.ro.
Reacția din partea Poliției Rutiere a venit tot în mediul online:
”Doar așa putem atinge un nivel ridicat de civilizație în trafic!
Fiți alături de noi, semnați petiția!”
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Marius Budăi susține că i-a mai descoperit o calitate lui Ciolacu - VIDEO care este
Gabriela Erdic
Nov 24, 2024
Ora 21:00 - S-au închis secțiile de vot: CÂȚI botoșăneni s-au prezentat la urne
Diana Arici
Nov 24, 2024
Zâmbete amare la PNL, Valeriu Iftime și candidații la Parlament lipsesc de la sediu - VIDEO
Sergiu Bălășcău
Nov 24, 2024
Aplauze intense în sediul PSD, Doina Federovici vrea victoria și pe județul Botoșani – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 24, 2024