În dosarul înregistrat pe rolul
Tribunalului Botoşani la data de 2 noiembrie 2011 în care
Spitalul Judeţean de Urgenţă “Mavromati ”Botoşani a chemat in judecată Casa de Asigurări de Sănătate pentru plata sumei de 4.9 milioane lei, reprezentând servicii medicale efectuate peste valoarea de contract aferentă anului 2010, instanţa de judecată s-a pronunţat în data de 5 martie 2013, în sensul că a respins cererea spitalului ca nefondată.
Spitalul a depus apel, iar prin decizia din 19 noiembrie 2013 pronunțată de Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civilă apelul înaintat s-a respins ca nefondat.
Casa de Asigurări de Sănătate Botoşani s-a apărat în acest dosar, motivând că potrivit legislaţiei din domeniul asigurărilor de sănătate, aceasta protejează interesele asiguratului şi urmăreşte acordarea unor servicii medicale de calitate, astfel că numărul de cazuri contractat s-a stabilit conform prevederilor contractului cadru de acordare a serviciilor medicale în anul 2010 şi a normelor metodologice de aplicare în funcţie de o serie de indicatori,respectiv :
număr de paturi existente în spital, durata optimă de spitalizare, personalul medical angajat, structura organizatorică a spitalului aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii.
”Spitalul putea acorda servicii medicale de calitate”
Ţinând cont de indicatorii enumeraţi mai sus, spitalul putea acorda servicii medicale de calitate pentru un număr maxim de cazuri, care de altfel au fost contractate de
C.A.S Botoşani cu spitalul in anul 2010.
Acest număr de cazuri contractat a acoperit necesarul de internări prin urgenţă având in vedere faptul că, în anul 2010 din numărul de cazuri contractate cu spitalul 60% au fost internări prin urgenţă, restul fiind internări programabile. Spitalul avea obligatia “
să întocmească liste de prioritate pentru serviciile medicale programabile, pentru eficientizarea serviciilor medicale, după caz”, astfel că aplicând o programare corectă a internărilor, nu trebuia să depăşească numărul de cazuri contractat. Efectuarea internărilor peste numărul de cazuri contractat, a dus la diminuarea fondurilor alocate pentru fiecare caz contractat şi pe cale de consecinţă la diminuarea calităţii actului medical.
Conform reglementărilor legale și contractului încheiat, efectuarea de servicii medicale peste prevederile contractuale se face pe propria răspundere a conducerii unitatii spitalicesti. Solicitarea
Spitalului Judeţean de Urgenţă “Mavromati ”Botoşani de decontare a serviciilor ce depăşesc valoarea stabilită prin contract încalcă prevederile contractului care reprezintă legea părţilor.
În data de 17 iunie 2014
Înalta Curte de Casație și Justiție a României a constatat nulitatea cererii privind recursul declarat de Spitalul Judetean de Urgenta "Mavromati" Botoșani, hotărâre care este irevocabilă.
Astfel,
Casa de Asigurări de Sănătate Botoșani a avut câștig de cauză la toate cele 3 instanțe judecătorești, instanțe care au judecat și constatat că cererile spitalului sunt nefondate.
CITEȘTE:
Situație financiară gravă la spital: salariații riscă să ia bani mai puțini