Știrea zilei
Eșec la licitația de aproape 30 de milioane de euro pentru noile căi de rulare ale tramvaielor: Nimeni nu vine să piardă bani

Unul dintre cele mai mari proiecte de investiții din municipiul Botoșani bate deocamdată pasul pe loc. Și în mod neașteptat, investiția privitoare la modernizarea infrastructurii de transport în comun, finanțată de Uniunea Europeană, a stârnit interes din partea companiilor private, însă până la un anumit punct.

Nicio firmă nu a depus oferte

 

Este vorba despre binecunoscutul proiect ce vizează modernizarea celor două căi de rulare a tramvaielor spre Primăverii, respectiv Ion Pillat, știut și sub denumirea „Transport urban durabil în municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul (proiectare și execuție) atât pe linia 101 cât și pe 102”.

 

Acest proiect ar aduce municipiul Botoșani mai aproape de civilizația regăsită în marile orașe din punctul de vedere al condițiilor de transport pentru călători. Discuțiile premergătoare implementării proiectului au fost numeroase și aprinse, cerându-se insistent mai degrabă autobuze electrice prietenoase cu mediul, în detrimentul tramvaielor. UE a oferit finanțare însă doar pentru cea de-a doua categorie, adică pentru tramvaie.

 

Semnarea contractelor de finanțare în precedentul mandat a continut în cel actual cu organizarea licitațiilor pentru atribuirea lucrărilor. Separat pe cele trasee, având în vedere anvergura proiectului.

 

Astfel, conform estimărilor au reieșit următoarele valori:

 

  • Traseu 101 - 67.481.894 lei
  • Traseu 102 - 67.704.279 lei
  •  

*în ambele contracte echivalentul în euro se ridică undeva la un prag de 14 milioane de euro

 

Luni, 23 noiembrie 2020, la ora 16:00 a fost termen limită de depunere a ofertelor.

 

„Din păcate, nu am avut nicio ofertă depusă în ceea ce privește reabilitarea infrastructurii tramvaielor, licitație care a presupus realizarea proiectării și execuției. Vom schimba abordarea pentru această investiție, în sensul că vom scoate separat la licitație partea de proiectare, de unde să rezulte o valoare mai aproape de realitate și să scoatem ulterior la licitație execuția lucrărilor” ,

Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani

 

Cursul euro a diminuat valoarea lucrărilor 

 

În primă fază, valorile preconizate erau de circa 19 milioane de euro pentru unul dintre trasee și de 20 de milioane de euro pentru celălalt.

 

Între timp...

 

„La momentul depunerii cererii de finanțare sumele au fost într-adevăr de 19 și 20 milioane de euro. Dar între timp a intervenit o diferență de curs valutar și noi discutăm astăzi despre lei. Finanțarea a fost în euro la un curs mai mic, astăzi cursul este mai mare și dacă împărțim ies mai puțini bani în euro. Iar licitația aceasta nu a fost pentru toate aspectele care țin de investiție, managementul de proiect, dirigintarea, supervizarea și alte spețe bancare nu sunt acolo, dar completează sumele și conduc spre 19, respectiv 20 milioane de euro, din contractul de finanțare, la momentul acela”,

Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani

 

 

Companii private din Botoșani sau din alte județe ale țării s-au arătat interesate de licitația Primăriei, însă doar pentru a obține o imagine mai clară a lucrărilor care trebuie executate și a criteriilor financiare.

 

 

„Din clarificările care ne-au fost solicitate, am dedus că  nouă firme au fost interesate pentru primul lot și șapte7 firme pentru al doilea. Dar, din păcate, acest interes nu s-a concretizat și nu s-a materializat în depunerea de oferte pentru proiectarea și execuția acestor obiective”,

Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani

 

Se organizează o nouă licitație 

 

Noul primar este convins de faptul că lucrările prevăzute în caietul de sarcini sunt la acest moment subevaluate. Și ca atare: „Vom scoate separat astfel încât să avem un proiect tehnic realizat de specialiști și vom verifica acel proiect tehnic, așa cum facem cu celelelate care sunt de anvergură, cu verificatori de proiect, iar devizul estimativ va conduce la o licitație pentru lucrări mai aproape de valoarea reală, acum fiind estimate la pachet”.

 

Constructori puțini, lucrări subevaluate 

 

 

Problema nu ar fi doar valoarea subestimată a lucrărilor, ci și numărul din ce în ce mai redus al constructorilor de anvergură, care să aibă capacitatea tehnică și financiară de a realiza un asemenea proiect.

 

„Există o penurie de constructori, asta poate fi o problemă. Și a doua, care este gravă, este bugetul. Pentru că atunci când s-a făcut SF-ul și bugetul, au greșit. Nimeni nu vine să piardă bani. Se întâmplă și pe alți bani europeni, pe apă sau altele, sunt lucrări la care nu vine nimeni pentru că au făcut un buget anum mulți ani de zile, nu l-au reactualizat pentru că nu au cum, au mers înainte fără ca cineva să fie foarte, foarte atent să pună prețurile în corelație cu realitatea. Și astăzi mai sunt locuri în care neatenția celor care au avut sarcina de a duce asemenea investiții la licitație sau execuție... A fost o lipsă de profesionalism. Atunci când nu vine nimeni, este un motiv clar: suntem mai puțini și nimeni nu vine să piardă”,

Valeriu Iftime, președinte Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Botoșani

 

Omul de afaceri susține că la astfel de programe europene, unde bunul mers al lucrurilor se oprește la partea de atribuire a lucrărilor, pe sume subevaluate, este nevoie de corecții financiare între limite de 15 – 20 de puncte procentuale calculate în baza unei formule date de Guvernul României.

 

Corecturi necesare la proiecte depuse de ani de zile la un anumit curs euro și a căror finanțare s-a devalorizat în timp.

 

loading...
GATA licitația! Aceste minunății vor fi văzute pe străzile orașului, cel mai târziu din vară – FIRMELE câștigătoare
LICITAȚIA pentru achiziția noilor tramvaie a fost reluată la București

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store
Slujba de poveste în memoria lui Eminescu: preoții i-au modificat... pandemic versurile și l-au luat în râs pe Iohannis: Are guvernul său (...), eu am primarul meuVIDEO & GALERIE FOTO
Ceea ce ar fi trebuit să fie o slujbă în memoria poetului nepereche al neamului românesc s-a transformat spre final într-una cu multiple mulțumiri aduse noilor edili și ironii la adresa președintelui României.
Jihad în PNL: Șefii botoșăneni de la București trimiși acasă, unul singur scapă după negocieri cu Orban, dar cu funcție mai mică
Pierderea categorică a alegerilor parlamentare de către PNL Botoșani, venită după înfrângerea de la locale, lasă județul fără reprezentanți la nivel înalt în Guvernul Cîțu. Absolut toți liberalii care au deținut funcții în Cabinetul Orban le vor pierde în scurt timp.
Instituție de la Botoșani, cu șase județe în subordine lăsată fără ȘEF de aproape două luni de zile
Situație atipică la una dintre instituțiile statului de la Botoșani. După demisia fostului șef, structura județeană a rămas practic fără conducere și doar cu o fărâmă de angajați.
ÎNCEPE VACCINAREA POPULAȚIEI la Botoșani! Care sunt botoșănenii care se pot vaccina de la finele săptămânii și UNDE sunt centrele din municipiu
Campania de vaccinare a prins un ritm accelerat și după administrarea vaccinului anti-covid către personalul medical doritor de la Botoșani, se poate trece la etapa a doua în care sunt incluse mai multe categorii sociale. Un rol important în acest moment le-a fost atribuit și primăriilor.
După sărbători, a început lupta cu kilogramele-n plus! Medic nutriționist, sfaturi pentru slăbit - Mai puțin la sală
A trecut perioada sărbătorilor, iar mâncarea tradițională din abundență a lăsat urme vizibile pentru mulți dintre noi.  Specialiștii vin cu sfaturi pentru botoșănenii care vor să dea jos kilogramele în plus.
PROTEST DE AMPLOARE la Botoșani: În jur de 100 de polițiști ies ASTĂZI în stradă, se anunță zile la rând de manifestații
100 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean, dar și ai Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră, ies astăzi în stradă.
Se coace marea lovitură: Poate cel mai râvnit post de director la stat, pe cale să fie adjudecat de un liberal care a ratat Parlamentul
Lumea politică botoșăneană trăiește o efervescență deosebită la acest început de an. Nu, nu pentru cine știe ce proiect în favoarea celor care au votat, ci a celor pe care oamenii i-au votat, mai mult sau mai puțin.
Consilierul fostului președinte CJ, care nu a fost manager pe vreun proiect european, trimis la Bruxelles expert pe fonduri UE
De la cabinetul fostului președinte al Consiliului Județean, la un birou al Agenției de Dezvoltare Nord-Est Piatra Neamț deschis anul trecut la Bruxelles.
Pentru prima dată în 30 de ani, Premiul Național de Poezie ”Mihai Eminescu” NU se va decerna pe 15 ianuarie, SURPRIZELE vin din Primărie
Decernarea Premiului Național de Poezie ”Mihai Eminescu” – Opera Omnia, acordat fără întrerupere la Botoșani începând cu anul 1991, nu va mai avea loc pe 15 ianuarie, zi care reprezintă și data de naștere a lui Mihai Eminescu, precum și Ziua Culturii Naționale.
Loading...
Domnișoarele subprefect, cu bagajele la ușă: PNL și USR pregătesc oameni noi pentru funcțiile de top din Prefectură
Reconfigurarea majorității politice la nivel național produce și schimbări la instituțiile cheie din teritoriu. La Botoșani deja se discută, deși la acest moment într-un mod mai mult neoficial, despre schimbarea celor doi subprefecți.
Destinul tulburător al maicii Mariami Leonte: Am mare nevoie de iubirea semenilor mei, dar nu are cine să mi-o dea, căci nici ei, sărmanii, nu o mai au - FOTO
Mărturisiri impresionante cu Maica Mariami, născută în Botoșani și plecată la Domnul pe când abia împlinise 50 de ani. Mai bine de trei decenii din viață a fost monahie în Mănăstirea Văratec.
Consiliera care a trădat EXCLUSĂ definitiv din PSD Botoșani după decizii contradictorii ale judecătorilor
Ultima consilieră locală intrată în plenul municipal în fosta legislatură nu mai este oficial membră a Partidului Social Democrat (PSD) – Filiala Județeană Botoșani. Iar asta s-a întâmplat după o decizie a Curții de Apel Suceava, dar care la acest moment nici nu ajută, dar nici nu încurcă noua majoritate politică din Consiliul Local.
Pandemia a lovit și în sistemul de protecție al copilului de la Botoșani: Copiii NU au mai fost învoiți pentru a merge în familie de sărbători
Criza sanitară a afectat și sute de copii care se află în grija Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Botoșani.
Carte cu urături și tradiții scrisă de un viitor preot: La noi în Hlipiceni este un obicei frumos în care prima zi a anului se ură fântâna gospodarului
George Gontineac s-a născut în comuna botoșăneană Hlipiceni și încă de când era copil a simțit că misiunea sa au fost oamenii. În adolescență a fost nelipsit din rândul grupurilor de colindători, însă sufletul și l-a dedicat mai ales urăturilor. Iubește și acum tradițiile din comuna natală și a compus o sumedenie de urături, cuvintele venindu-i firesc, fără prea multe strădanii.
Loading...
Întrebări de demult pentru oamenii de azi: CHESTIONAR din viața noastră - GALERIE FOTO
Pentru că este sărbătoare și pentru că sufletul se așază confortabil în nevoia de frumos, vă propunem o călătorie, o invitație către inima aproapelui nostru.
Subprefectul fără birou din Prefectura Botoșani! A stat prin sala de ședințe sau a fost „găzduită” de unul dintre consilieri
Pandemia are și partea ei bună, însă nu neapărat pentru cetățeni, ci mai ales pentru bugetarii care își desfășoară activitatea în instituțiile publice. Accesul poate fi restricționat, motivul fiind măsurile care trebuiesc luate pentru a preîntâmpina apariția de noi cazuri de coronavirus.
Povestea botoșăneanului de la Flacăra: Păunescu era o forță, un tăvălug / Mărgineanu m-a căutat, am semnat o hârtie că sunt de acord să îmi cânte piesa – FOTO&VIDEO
Dacă nu ar fi fost nu s-ar fi povestit. Dar a fost să fie muzica folk și a fost să fie un timp al trubadurilor. Și poezie. Multă poezie!
Primarul Cosmin Andrei a numit un nou arhitect șef al orașului: Am așteptări de la serviciul urbanism să...
După ani de zile de activitate în funcția de arhitect șef, Dan Sandu părăsește Primăria municipiului Botoșani.
Un student de 21 de ani, coordonatorul AUR pe Botoșani, vrea să predea ștafeta – CINE poate prelua partidul la nivel județean – FOTOGALERIE
Marea surpriză a alegerilor generale, partidul care a rupt două mandate de parlamentar de la formațiunile de tradiție din politica românească, a fost condus la Botoșani, așa cum s-a scris pe rețelele de socializare, chiar de niște copii.
Restaurantele închise de sărbători la Botoșani, mâncarea vine la comandă pentru gospodinele moderne
Pentru prima dată, cel puțin de la Revoluție încoace, anul acesta nu vor mai fi organizate mese festive de sărbători la restaurante sau petreceri în noaptea dintre ani. Nu vor mai avea loc nici concertele care scot mii de oameni în stradă.
Cosmin Andrei,Apuca-te de treaba si nu calca pe urmele lui Portariuc care a avut Cornisa inceput, finantarea rezovata, totul mur in gura si nu a reusit sa termine in 4 ani Cornisa! In 4 ani oameni buni! Ai primit proiectul mur in gura si ai 4 ani la dispozitie sa avem tramvaie SILENTIOASE in BT. In Amsterdam sau in Praga nici nu le auzi. De ce oare Doamne cautati sa cumparati de la turci cand modelele noi TATRA de la cehi nici nu le auzi cand merg. Si Praga are stradute mici cu cladiri vechi si treamvaiele trec foarte aproape de cladiri si nu e nici o problema (de exemplu traseul din centru pana la Pod acolo unde e cladirea aia ciudata numita cladirea dansatoare) Decat tramvaie de la turci mai bine de la Astra sau de la polonezi desi cele de la Tatra sunt celel mai bune. Nu mai spun tramvaiele din Londra care sunt mega silentioase. Nu stiu ce firma le fabrica dar ar fi un vis sa avem asa ceva in Botosani. Dar macar noile modele de Tatra care sunt extraordinare
18 ianuarie 2021, 22:55
Trebuie sa recunosc faptul ca sunt un partizan al acestui mijloc de transport in comun si sunt mandru ca avem tramvaie in Botosani.Am vazut multe opinii ale antevorbitorilor mei si doresc sa transmit si parerea mea:- tramvaiul este singurul mijloc de transport care ar permite in continuare protectia sociala pentru pensionari, transportul pentru elevi. etc In autobuze inferioare ca spatiu nu se va mai face asa ceva sau se vor limita calatorille.-se face comparatie cu tramvaiul din Iasi de langa Hotel Traian? De ce nu se face comparatie cu cel de pe liniile modernizate?- sunt domni care doresc 3 benzi de circulatie prin eliminarea tramvaiului? De ce nu renunta la SUV-uri si de ce nu-si achizitioneaza masini de clasa mica pentru circulatia prin oras?-sunt domni care isi doresc autobuze electrice? Suceava, datorita formelor de relief nu a putut avea tramvai... Poate cineva sa-mi garanteze ca un autobuz electric nu este poluant "anticipat" prin procesul de fabricare a acumulatorilor folositii? La o analiza riguroasa veti intelege ca tramvaiul este cea mai verde aplicatie pentru transportul in comun.-doriti in continuare sa distrugeti in loc sa perfectionati ce este bun si folositor tuturor.- nu are cum fi un esec al domnului primar atat timp cat documentatia a fost pregatita nu stiu cand de nu stiu cine.- datorita sistemului de achizitii licitatiile sunt grele si cu termene indelungate. Mai sunt si contestatiile. Ar trebui reluata imediat licitatia. Desigur, dupa ajustarea sumelor.- voi, care ati criticat tramvaiul, cand ati circulat ultima data cu tramvaiul in Botosani?-tuturor "priceputilor" care vor pune intrebari: sprijin circulatia cu tramvaiul si nu sunt angajat sau cu interes in Eltrans
29 noiembrie 2020, 09:56
Chiar este asa de greu de vazut inutilitatea tramvaielor??? Ocupa 1/4 din calea de rulare pe strazi permanent. daca le desfiintati este un cistig pentru fluidizare circulatiei. Dar nu cu mastodonti de autobuze existente in greunati si mai mult circulatia. chiar nu e nimeni la Primaria Botosani sa gandeasca strategia transportului in municipiu?
26 noiembrie 2020, 20:01
Cornisa 2? Inutilitate maxima, bani cheltuiti aiurea! Cumparati autobuze electrice ecologice si silentioase, refaceti strazile si respectati cetatenii! Pentru sapte km de sina de tramvai vom sta zeci de ani cu orasul intors pe dos din cauza incompetentei si a lacomiei, tot asa cum stam cu teatrul. Faceti un sondaj, intrebati cetatenii care locuiesc in zonele pe unde ar urma sa treaca aceste sine de tramvai si va veti lamuri ca e o gogomanie!
26 noiembrie 2020, 17:14
Ce tramvaie vreti? Dar unde va credeti? la Bucuresti, cluj? Nu va mai plac fluturelebuzele?!
26 noiembrie 2020, 16:40
Lumea ar trebui sa iasă în strada sa și apere liniștea și integritatea locuințele care din cauza vibrațiilor vor subrezi. L am schimbat pe flutur degeaba.
26 noiembrie 2020, 16:00
Din articol d-ul patron Iftime spune cam asa: ce prosti sunt beneficiarii si ce profesioniti am eu la firma.Dar trebuia sa inceapa cu urmatoarele:1. Licitatiile dureaza prea mult si datorita ofertelor pe care le depun contractorii; (daca comisiile lucreaza cu profesionalism se ajunge la final sa ai cate 50,60,... de intrebari de clarificare pentru o oferta facuta de profesionisti; apoi incep contestatiile si nu se multumesc cu o prima hotarare, se duc pana ultima cale permisa de lege; banuiesc ca doreste varianta opusa);2. Problema grava: BUGETUL. Sa nu mai venim si noi cu oferte la 60,70,80% din acel buget facut gresit doar ca sa castig si apoi sa incepem cu revendicari. Si daca e FIDIC ROSU, vai ce PT si DE am primit.3. Sa fim si noi mai profesionisti si daca ne angajam prin contract sa il finalizam in 30 de luni, chiar asa sa facem si sa nu il ducem la 60 de luni.Zic asa pe scurt, ca daca s-ar intra in amanunte .....
26 noiembrie 2020, 15:56
O investitie inutila la care se vor irosi multi bani europeni. Peste cativa ani se va trece la autobuze electrice. Niste domni vor papa comisioanele luate la Monaco, in Tenerife, in insulele Maldive etc. Acesti oameni de la PSD si de la PNL se gândesc la interesele lor de grup si nu la interesul comunitatii care i-a ales.
26 noiembrie 2020, 14:57
Bun, vrem toți să fim mari meșteri la absorbții de bani europeni. Să zicem că se va realiza modernizarea căii de rulare, iar circulația vagoanelor se va face la viteze mult superioare celor cu care eram obișnuiți. Tehnologie nouă, tramvaie noi, tam, tam, etc.! Iertare să am! Vă întreb: a înnoptat cineva la Hotel Traian din Iași, pe partea dinspre liniile de tramvai? Cât de bine ați reușit să treceți noaptea / nopțile acolo? Personal, nu prea am închis vreun ochi când circulau tramvaie (ora 12, 1, 2, noaptea, și nici dimineața)! V-ați informat / ați informat populația asupra nivelului de vibrații și zgomot produs de tehnologia de transport ”aliniată” la marile orașe? Noi avem la dispoziție străzi înguste (spre deosebire de metropolele la care visează demiurgii!), zgomotul va lovi CU SETE în blocurile din proximitatea căii de rulare, atunci ar fi bine să rugăm / obligăm primarele și absorbanții de fonduri comunitare să înnopteze pe îndelete pe marginea huruitorii! Prin comparație, autobuzele electrice sunt insesizabile ca nivel de zgomot, vibrație! Și sunt și ele ”alineate”, și mai ales, versatile! OAMENI BUNI, mai documentați-vă! Altfel veți face mai mult rău decât bine! Veți bloca orașul cu lucrări, pentru a obține un mare pleosc! Faceți un pustiu de bine acestor plătitori de impozite ajunși la mâna decidenților, și mergeți toți care vreți să decideți în acest caz să vă odihniți măcar o noapte la Hotel Traian, Iași!
26 noiembrie 2020, 10:36
domnul constructor lasa vrajeala , vezi speta de la Nova si alte spete similare din tara
26 noiembrie 2020, 10:24
Contractele de proiectare și execuție duc la cele mai mari probleme în execuție. Teoretic pt autoritate e cel mai comod, dar nu acesta este scopul. Scopul este ca obiectivul sa fie realizat în condiții optime, la timp, corect din toate pct de vedere. Felicitări d-le Primar pt decizie!
26 noiembrie 2020, 10:10
nu faceti prostia de a iesi din FIDIC GALBEN , va acopera cel mai bine ca autiritate contractanta , nu repetati greseli in care veniti cu proiectul tehnic la constructor, care oricum va gasi prin specialisti in domeniul tehnic si avocati anumite probleme cu efectele bine stiute, vedeti ce au patit si altii. Aveti un om in primarie care stie bine cu ce se manaca FIDIC, ca a lucrat de la ISPA incoace,nu are rost nominalizarea, dar sunt si alte posibilitati de a reevalua si stabili valoarea estimata a lucrarilor, functionarii publici de specialitate le stiu
26 noiembrie 2020, 09:32
Esecul e al lui Cosmin Andrei. Deja au incepui rateurile marca inregistrata Portariuc.
26 noiembrie 2020, 08:47
melimeloparis.ro%20
astratex.ro
Sondaj
Doriți să vă vaccinați contra Covid-19?
Da
Încă nu m-am hotărât
Nu
Declaraţia zilei
"Din nefericire, avem persoane care beneficiază de ajutorul social, de venitul minim garantat, beneficiază și de ajutorul pentru sprijinirea familiei, au și alocațiile pentru copii, au și ajutorul pentru încălzire. Am făcut o ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.8740 lei
USD
Dolarul SUA
4.0034 lei
CHF
Francul elveţian
4.5255 lei
GBP
Lira sterlină
5.4696 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.8612 lei
XAU
Gramul de aur
238.5807 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2300 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.3656 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0904 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1524 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1866 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6551 lei
Vremea
astăzi
Botosani
4.5 o C
Dorohoi
5.0 o C
Bucecea
4.5 o C
Darabani
4.4 o C
Saveni
5.7 o C
Ştefăneşti
5.0 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2021 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.