Știrea zilei
Suntem fraierii României: Guvernul pregăteşte o ţeapă uriaşă, drumul mult aşteptat TĂIAT pentru că este prea scump

Autostrada A8 de la Târgu Mureș spre Moldova, tronsonul peste munți care ar trebui să lege regiunea de Transilvania și de Vest, ar putea fi anulată sau amânată pe termen lung. În locul său ar urma să fie prioritizat un proiect pe valea Oituzului - autostrada A13 Brașov - Bacău, potrivit unei analize a autorităților.

Plănuiesc schimbarea Masterul Planului de Transport


Dezvăluirea a fost făcută de Hotnews.ro, care arată că schimbarea, dacă va fi concretizată, ar fi prima modificare majoră a Master Planului de Transport, documentul strategic adoptat în urmă cu doi ani și care era menit să asigure stabilitatea în planificarea proiectelor de infrastructură. Motivul schimbării? A8 pe partea montană costă prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni, dar atât opoziția, cât și societatea civilă dezaprobă intenția și acuză că mutarea ar fi făcută doar pentru a atrage trafic pe viitoarea autostradă Brașov - Comarnic - Ploiești, un proiect pe care statul insistă - pentru a patra oară - să-l facă prin parteneriat public-privat.

 

Şi vor să amâne Autostrada pentru Moldova


Autoritățile de la Transporturi au în curs o analiză cu specialiști de la Banca Europeană de Investiţii pentru identificarea de rute alternative și fezabile prin care să fie legată Moldova de Ardeal. Motivul? A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț ar costa circa 7 miliarde de euro, mult mai mult decât fondurile europene puse la dispoziția României.

Analiza, care ar urma să fie prezentată până la finalul anului, va prezenta foarte probabil ca proiect preferat autostrada A13 de pe Valea Oituzului, între Bacău și Brașov (cu o continuare spre Făgăraș).


Dacă această schimbare de prioritate a proiectelor va fi însușită de autorități, s-ar concretiza practic prima modificare majoră a Master Planului de Transport adoptat în 2016, un document strategic, cerut de Comisia Europeană, menit să asigure o coerență și stabilitate în planificarea și finanțarea proiectelor de infrastructură, indiferent de câte guverne se schimbă.


Culmea e că anularea sau amânarea pe termen lung a tronsonului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț se bate cap în cap cu un alt plan al Guvernului: realizarea tronsonului A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni printr-un Parteneriat Public Privat. În plus, realizarea integrală a A8 din fonduri europene este subiectul unui proiect de lege în curs de aprobare în Parlament.

 

După ani de promisiuni deşarte Guvernul PSD a realizat că investiţia este prea scumpă


Prezent la conferința EuroIMPACT organizată de Institutul European din România (IER), în parteneriat cu StartupCafe.ro și HotNews.ro, Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, a vorbit despre fondurile europene disponibile pentru infrastructura rutieră a României și despre proiectele pe care ministerul le va înainta în anul ce vine la Comisia Europeana pentru a primi finanțare nerambursabilă.


Legat de autostrada A8 Tg Mureș - Iași care ar urma să lege Moldova de Vest, oficialul de la Transporturi a susținut că aceasta este foarte scumpă și că nu s-ar putea realiza în cadrul actualei perioade de finanțare europeană, deși comisarul european Corina Crețu susține că măcar SF-ul poate fi realizat acum pe bani europeni, iar proiectul pregătit pentru următorul ciclu financiar european de după 2020.


„Vorbim de o secțiune de autostradă între Târgu Mureș, Iași și Ungheni, la granița cu Republica Moldova, estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, din care grosul, aproape 7 miliarde de euro, este în zona muntoasă, între Târgu Mureș și Târgu Neamț. Proiectul este prins în portofoliul extins al POIM. Într-adevăr studiul de fezabilitate poate fi finanțat și ministerul poate depune o cerere de finanțare pentru revizuirea SF-ului, să fie foarte solid, cu studiile tehnice, de trafic, economice. Totuși, când vorbim de 7 miliarde de euro nici măcar o nouă perioadă de programare (n.r. un nou exercițiu bugetar european) nu ar fi suficientă să acopere legătura Târgu Mureș - Târgu Neamț”, a spus Costache.

 

O analiză cu rezultat dinainte cunoscut


Acesta a mai precizat că la nivelul Ministerului Transporturilor s-a pornit o analiză privind posibilitățile de a asigura o legătura a Moldovei cu Transilvania pe rute alternative „în cel mai rapid mod cu putință, în condiții de eficiență economică și protecția mediului”.


Surse apropiate au declarat pentru HotNews.ro că la analiza la care lucrează Ministerul Transporturilor iau parte și reprezentanți ai Băncii Europene pentru Investiții (BEI), iar rezultatul analizei va indica, cel mai probabil, că varianta A13 Brașov - Bacău va fi cea mai favorabilă, din punct de vedere al costului și al timpului de realizare.


Motivul principal pentru schimbarea culoarului de traversare cu o autostradă a Carpaților Orientali spre Moldova ar fi costul foarte ridicat al proiectului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, deși suma estimată la de 7 miliarde de euro vine în urma unui Studiu de Fezabilitate care oricum trebuie revizuit. În MasterPlan, spre exemplu, autostrada A8 are un cost estimat la circa 4 miliarde de euro.

 

Nici măcar un singur proiect din Moldova nu este prioritar pentru Guvernul PSD


Potrivit lui Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, prioritățile pe partea rutieră sunt legate de Coridorul IV și alte câteva proiecte. Astfel, pentru 2018, autoritățile vor înainta spre finanțare europeană următoarele proiecte: Autostrada Sibiu - Pitești, proiectele legate de Centura Capitalei, Podul peste Dunăre de la Brăila, drumul expres Craiova - Pitești, autostrada Sibiu-Făgăraș și finalizarea autostrăzii Translvania până la granița cu Ungaria.


Asociația Pro Infrastructură (API), una dintre cele mai active organizaţii guvernamentale care monitorizează proiectele de infrastructură din țară, nu vede cu ochi buni posibila schimbare de strategie pentru autostrada care să lege Moldova de Vest.


„Asociația Pro Infrastructura nu poate fi de acord cu așa ceva care nu respectă MasterPlanul adoptat. Nu va fi o analiză realistă, e făcută doar pentru Comarnic - Brașov, pentru a mai aduce trafic pe acel proiect pe care vor să-l facă iar prin Parteneriat Public Privat. Vom ajunge ca de la Iași la București să trecem munții de două ori”, a declarat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, președinte executiv al Asociației.


“Guvernul speră să mintă și să convingă”


Asociația Construim România (ASCORO), o altă voce din rândul societății civile, a transmis pentru HotNews.ro că susține realizarea autostrăzii A8 care este de importanță majoră și strategică pentru România și Europa:


„Readucerea proiectului de autostradă A13 Brașov-Bacău ca prioritate în master plan ne readuce aminte cum guvernarea PSD a încercat același lucru în trecut folosindu-se de calcule, prognoze și alte justificări eronate. Prin resuscitarea autostrăzii A13, guvernul speră să mintă și să convingă astfel potențialii investitori, dacă există, că Autostrada A3 Ploiești-Brașov va atrage traficul estimat de ei astfel încât amortizarea investiției să se facă conform graficului prezentat de guvern. Mai mult, actualul plan pune în pericol realizarea autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, așa cum au făcut sistematic în trecut, încercând să justifice folosindu-se de fundamente eronate construcția autostrăzii A3 Ploiești-Brașov, în detrimentul A1 Sibiu-Pitești, transformând Brașov într-un „hub” de autostrăzi”, a mai precizat ASCORO.


Se dă prioritate unei autostrăzi care trebuia să se construiască în perioada 2023 - 2027


În MPGT A8 era planificată a fi implementată pe două cicluri financiare europene: tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni în exercițiul 2014-2020, iar porțiunea Tg. Mureș - Tg. Neamț, zona montană cea mai grea, era pregătită pentru perioada 2020-2030, începând din 2023.


Cât despre A13 Bacău - Brașov, conform Master Planului, autostrada era mai jos în lista priorităților și era planificată spre execuție începând cu 2023 și până în 2027.


În ceea ce privește maturitatea proiectelor (gradul lor de pregătire), ambele sunt într-un stadiu similar - nu pot fi scoase la proiectare și execuție pentru că le lipsesc documentațiile de bază. Astfel, pentru A8 trebuie revizuit Studiul de Fezabilitate - un contract care fusese semnat, dar reziliat chiar de Compania de Autostrăzi la începutul acestui an, iar pentru A13 trebuie realizat un SF de la zero.

 

loading...
Bannerele cu 'Autostradă pentru Moldova' INTERZISE de jandarmi pe stadion, scandal la meci - FOTO & VIDEO
Culmea sfidării: Botoşăneanul din Guvern anunţă autostradă în Teleorman după uriaşul protest al şoferilor din Moldova

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

 

 

download from google playdownload from apple store
Municipalitatea începe RIDICAREA mașinilor, amenzile merg și până la 2.000 de lei
Municipalitatea botoșăneană, prin societatea Eltrans, va începe activitatea de ridicare a autoturismelor parcate neregulamentar sau abandonate pe domeniul public.
Lovitură de teatru de la prefect, organigrama de la Urban Serv care executa un director şi un vice trebuie REVOCATĂ
Noua organigramă a societăţii de salubrizare a oraşului a fost întoarsă de Prefectură. Instituţia a solicitat Consiliului Local revocarea hotărârii prin care au fost mandataţi doi consilieri să o voteze în Adunarea Generală a Acţionarilor.
Turism în bătaie de joc pentru botoșăneni și nu numai? Băile Felix și Antalya, aceleași prețuri pentru sărbători, serviciile diferă de la cer la pământ
România pierde anual zeci de milioane de euro pentru că nu știe să-și vândă frumusețile naturale. În stațiunile balneoclimaterice nu s-a mai investit din perioada comunistă, iar litoralul a rămas și el, în mare parte, ancorat în trecut, de la plaje la condițiile hoteliere.
Cel mai longeviv director a primit un mare șut de la partidul pe care „l-a slujit” aproape două decenii
Membru în PSD de 18 ani de zile, cel mai longeviv director de la Botoșani a fost scos pe ușa din dos din birou, cu patru luni înainte de pensionare. A condus o unitate a statului timp de 21 de ani, perioadă în care a rămas fidel partidului, fără crâcnire.
Petrecerea anului la un sfert de veac de vodcă la Vorona: robot, confetti, Buzdugan, lacrimi şi noua Voronskaya – VIDEO & GALERIE FOTO
Povestea vodcii plecată din Vorona pentru a cuceri România a împlinit un sfert de veac. Iar oamenii care au făcut din „Voronskaya” unul dintre puţinele branduri botoşănene de rezonanţă naţională au marcat momentul cum se cuvine.
Proiect de la un PSD-ist: Consiliul Local să cumpere 100 de bucăți din cartea scrisă de un consilier local PSD care deja a primit finanțare de la Consiliul Judeţean
Aleşii de la municipiu vor dezbate în şedinţa de astăzi mai multe proiecte de hotărâre privind achiziţionarea unor cărţi sau materiale cu ocazia Zilei Naţionale a României şi a Anului Centenar.
1 Decembrie sărbătorit mai ales în stradă și mai puțin în restaurantele de la Botoșani: Un local oferă totuși fasole cu cârnați și purceluș la rotisor
Ziua Națională din 2018 pare să nu fie un motiv întemeiat pentru ca restaurantele din Botoșani să pregătească meniuri tradiționale, spectacole live sau să aibă invitați speciali.
Botoșăneanul care a luptat pentru Marea Unire - FOTO DOCUMENT; Nepotul său la Centenar: Trebuie să fim mai atenți cu țara asta
Amintirile Primului Război Mondial au rămas încă vii pentru Paul Buzdugan, un botoșănean care trăiește în municipiu și care deține o mică părticică din istoria românilor, prin prisma unor fotografii alb-negru.
Ancheta DNA pentru Uvertura Mall pornită de la un ziarist! Jurnaliști audiați la Tribunal, în procesul de peste 2 milioane de lei
A fost o liniște apăsătoare în sala de judecată de la Tribunalul Botoșani, în timpul audierii a doi jurnaliști. Ieri, 27 noiembrie 2018, în procesul Uvertura Mall a avut loc un nou termen care s-a consumat cu depoziția a doi martori.
Monument sovietic pregătit pentru sediul PSD Botoşani într-un scandal fără precedent – GALERIE FOTO
Disputele pe seama bustului lui Ion I.C. Brătianu, prim-ministru al României de cinci ori la începutul secolului trecut, au ajuns la un monument al eroilor sovietici din Al Doilea Război Mondial.
Răzbunare în familie! Soț și soție evazioniști denunțați la Poliție de propriii angajați, pentru marfă la negru
Situație mai puțin obișnuită întâlnită în instanța botoșăneană, unde o familie a ajuns să se războiască cu o alta, prin intermediul instituțiilor statului. Primii, soț și soție erau patronii, care aveau mai multe standuri într-un centru comercial din cel de-al doilea municipiu al județului.
Fostul președinte al PSD Botoșani a rămas șomer după ce și-a pierdut salariul de 30.000 de lei pe lună
Unul dintre cei mai bine plătiți botoșăneni, la o unitate de stat, a rămas recent fără loc de muncă.
Botoşăneanul care conduce la Bucureşti o companie cu afaceri de 200 de milioane de euro anual: Discutăm de peste 2000 puncte de lucru
Compania Naţională Loteria Română (CNLR) a intrat în ultima ediţie Top 300 Companii editată de revista Capital. Unitatea statului ocupă locul 116 pe ţară în clasamentul întocmit de prestigioasa publicaţie economică.
Apariție cu zâmbete și fără lacrimi a elevului din crima de la Pacea - CUM arată după șase luni de detenție
Bogdan Ionel a văzut marți, 20 noiembrie 2018, pentru câteva ore, alte chipuri decât cele cu care s-a obișnuit probabil deja în unitatea de detenție unde este găzduit până când i se va decide soarta.
Crima din Centrul Vechi: Audiere cu amenințări la Tribunalul Botoșani, nevasta și-a ieșit din fire, polițiștii și jandarmii trimiși în Centrul Istoric
Procesul privitor la crima care a avut loc în vara anului trecut lângă fostul cinematograf Luceafărul continuă la Tribunalul Botoșani. Marți, 20 noiembrie 2018, s-a mai parcurs un pas.
Martori la cea mai mare bătaie de joc a drumarilor din ultimii 20 de ani, drumarul șef al Botoșanilor dă vina pe șoferi - VIDEO & GALERIE FOTO
Autoritățile județene și municipale și-au dat luni, la prima ninsoare din noul sezon rece, întreaga măsură a incompetenței, delăsării și nepăsării la adresa sutelor de mii de botoșăneni, plătitori de taxe și impozite.
Sfârșit cumplit pentru un șofer de 20 de ani: A murit blocat în mașina care a luat foc - GALERIE FOTO
Un grav accident rutier a avut loc în noaptea de sâmbătă spre duminică.
O companie din Botoşani în primele 300 din România, patronul s-a apucat de construit blocuri
Înainte de a întocmi clasamentul celor mai bogaţi români, revista Capital a scos pe piaţă un număr special, intitulat „Top 300 companii”.
SCANDAL urât la un ansamblu de apartamente de fițe, construit recent la Botoșani – VIDEO & GALERIE FOTO
Un ansamblu de blocuri nou construit în municipiul reședință de județ se finalizează cu scandal și controale de la instituțiile statului.
kalapod.net%20
Bărbat OMORÂT în urmă cu 5 ani, călăii lui trăiesc liberi! A început „judecata de apoi”, un șefuleț de la Poliție a fost deja amendat
Pe 5 martie 2013 un botoșănean greu încercat de viață și de soarta căruia nu le mai păsa decât puțin unor persoane era omorât într-un mod de o violență rară.
eu cred ca Rotaru si Ciofu vor vota pentru ca nu se risca sa fie in aceiasi oala cu cozile de topor pe care nu-i intereseaza deloc Moldova
7 noiembrie 2018, 08:00
Bai oameni buni dar ăștia își bat joc de noi cu nesimțire. Dați numele și prenumele concret ale parlamentarilor din Botosani care au fost votați sa ne reprezinte și dânșii fac jocurile penalilor și a celor pe care nu-i interesează dezvoltarea Moldovei.
6 noiembrie 2018, 21:49
Infractorul Dracnea si slugile lui oligofrene nu vor dezvoltarea Moldovei ca sa nu le dispara bazinul electoral.
6 noiembrie 2018, 18:03
He-he-he, iar v-am tras teapa, prostilor!
6 noiembrie 2018, 13:27
priviti,cititi si ganditi:..........cei ce au votat contra,MOLDOVENI ,slugile musteciosului Ieri PSD a încercat blocarea legii pentru autostrada Tg. Mureș-Iași prin manevra retrimiterii la Comisie (fără nicio explicație).Au pierdut în plen cu 81 voturi pentru retrimitere, 1 abținere și 84 de voturi contra.Mai mulți parlamentari moldoveni PSD au votat pentru retrimitere. Deși declarativ susțin legea, la vot fac altfel.Cred că e important să-i cunoaștem mai ales că mâine urmează votul final asupra legii în plen:Doi membri ai Comisiei pentru Transporturi:- Alexandru Rotaru, deputat PSD Neamț- Aurel Căciulă, deputat PSD VasluiTrei deputați PSD de Iași:- Axinte Vasile- Cîtea Vasile- Gavrilă CameliaDe la Botoșani, deputații PSD:- Budăi Marius-Constantin- Ciofu Tamara-Dorina- Lupașcu Costel- Rotaru Răzvan-IlieDin Suceava, doi deputați PSD:- Bejinariu Eugen- Cobuz Maricela
6 noiembrie 2018, 12:39
imasul este mare,moldovenii cand s-aduna ,chiuie si voie buna!Sponsori sa fie , de votat voteaza ,sunt obedienti !
6 noiembrie 2018, 12:22
Cu asa politicieni cum naiba sa nu fie asa. Niste slugi, fara exceptie. Habar nu are unu ce inseamna o autostrada, macar prin apropiere. Astia taie panglici pentru orice si tradeaza tot ce prind. Se vand pentru cativa gologani.
6 noiembrie 2018, 11:40
,,Partidul maimuțelor”( A. Țuțuianu) nu se dezminte și îngroapă Moldova definitiv. Asta e răsplata pentru moldovenii care au votat Ciuma Roșie din 1989 până azi. Unde nu-i cap...
6 noiembrie 2018, 10:05
zenda.ro
astratex.ro
Sondaj
Vă place cum a fost împodobit municipiul Botoșani de sărbători?
Da
Parțial
Nu
Declaraţia zilei
„Cred că în primul rând background-ul, CV-ul meu este relevant, domeniul acesta al îmbunătățirilor funciare, în mod special irigațiile sunt eligibile pentru fondurile europene, ori conform CV-ului meu am experiență mare în ...
StarShinerS.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.6605 lei
USD
Dolarul SUA
4.1120 lei
CHF
Francul elveţian
4.1368 lei
GBP
Lira sterlină
5.1580 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6250 lei
XAU
Gramul de aur
164.5916 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2375 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4403 lei
AUD
Dolarul Australian
2.9652 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0743 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1801 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6243 lei
Vremea
astăzi
Botosani
-0.2 o C
Dorohoi
-0.2 o C
Bucecea
-0.2 o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
0 o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2018 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.