Știrea zilei
Suntem fraierii României: Guvernul pregăteşte o ţeapă uriaşă, drumul mult aşteptat TĂIAT pentru că este prea scump

Autostrada A8 de la Târgu Mureș spre Moldova, tronsonul peste munți care ar trebui să lege regiunea de Transilvania și de Vest, ar putea fi anulată sau amânată pe termen lung. În locul său ar urma să fie prioritizat un proiect pe valea Oituzului - autostrada A13 Brașov - Bacău, potrivit unei analize a autorităților.

Plănuiesc schimbarea Masterul Planului de Transport


Dezvăluirea a fost făcută de Hotnews.ro, care arată că schimbarea, dacă va fi concretizată, ar fi prima modificare majoră a Master Planului de Transport, documentul strategic adoptat în urmă cu doi ani și care era menit să asigure stabilitatea în planificarea proiectelor de infrastructură. Motivul schimbării? A8 pe partea montană costă prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni, dar atât opoziția, cât și societatea civilă dezaprobă intenția și acuză că mutarea ar fi făcută doar pentru a atrage trafic pe viitoarea autostradă Brașov - Comarnic - Ploiești, un proiect pe care statul insistă - pentru a patra oară - să-l facă prin parteneriat public-privat.

 

Şi vor să amâne Autostrada pentru Moldova


Autoritățile de la Transporturi au în curs o analiză cu specialiști de la Banca Europeană de Investiţii pentru identificarea de rute alternative și fezabile prin care să fie legată Moldova de Ardeal. Motivul? A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț ar costa circa 7 miliarde de euro, mult mai mult decât fondurile europene puse la dispoziția României.

Analiza, care ar urma să fie prezentată până la finalul anului, va prezenta foarte probabil ca proiect preferat autostrada A13 de pe Valea Oituzului, între Bacău și Brașov (cu o continuare spre Făgăraș).


Dacă această schimbare de prioritate a proiectelor va fi însușită de autorități, s-ar concretiza practic prima modificare majoră a Master Planului de Transport adoptat în 2016, un document strategic, cerut de Comisia Europeană, menit să asigure o coerență și stabilitate în planificarea și finanțarea proiectelor de infrastructură, indiferent de câte guverne se schimbă.


Culmea e că anularea sau amânarea pe termen lung a tronsonului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț se bate cap în cap cu un alt plan al Guvernului: realizarea tronsonului A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni printr-un Parteneriat Public Privat. În plus, realizarea integrală a A8 din fonduri europene este subiectul unui proiect de lege în curs de aprobare în Parlament.

 

După ani de promisiuni deşarte Guvernul PSD a realizat că investiţia este prea scumpă


Prezent la conferința EuroIMPACT organizată de Institutul European din România (IER), în parteneriat cu StartupCafe.ro și HotNews.ro, Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, a vorbit despre fondurile europene disponibile pentru infrastructura rutieră a României și despre proiectele pe care ministerul le va înainta în anul ce vine la Comisia Europeana pentru a primi finanțare nerambursabilă.


Legat de autostrada A8 Tg Mureș - Iași care ar urma să lege Moldova de Vest, oficialul de la Transporturi a susținut că aceasta este foarte scumpă și că nu s-ar putea realiza în cadrul actualei perioade de finanțare europeană, deși comisarul european Corina Crețu susține că măcar SF-ul poate fi realizat acum pe bani europeni, iar proiectul pregătit pentru următorul ciclu financiar european de după 2020.


„Vorbim de o secțiune de autostradă între Târgu Mureș, Iași și Ungheni, la granița cu Republica Moldova, estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, din care grosul, aproape 7 miliarde de euro, este în zona muntoasă, între Târgu Mureș și Târgu Neamț. Proiectul este prins în portofoliul extins al POIM. Într-adevăr studiul de fezabilitate poate fi finanțat și ministerul poate depune o cerere de finanțare pentru revizuirea SF-ului, să fie foarte solid, cu studiile tehnice, de trafic, economice. Totuși, când vorbim de 7 miliarde de euro nici măcar o nouă perioadă de programare (n.r. un nou exercițiu bugetar european) nu ar fi suficientă să acopere legătura Târgu Mureș - Târgu Neamț”, a spus Costache.

 

O analiză cu rezultat dinainte cunoscut


Acesta a mai precizat că la nivelul Ministerului Transporturilor s-a pornit o analiză privind posibilitățile de a asigura o legătura a Moldovei cu Transilvania pe rute alternative „în cel mai rapid mod cu putință, în condiții de eficiență economică și protecția mediului”.


Surse apropiate au declarat pentru HotNews.ro că la analiza la care lucrează Ministerul Transporturilor iau parte și reprezentanți ai Băncii Europene pentru Investiții (BEI), iar rezultatul analizei va indica, cel mai probabil, că varianta A13 Brașov - Bacău va fi cea mai favorabilă, din punct de vedere al costului și al timpului de realizare.


Motivul principal pentru schimbarea culoarului de traversare cu o autostradă a Carpaților Orientali spre Moldova ar fi costul foarte ridicat al proiectului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, deși suma estimată la de 7 miliarde de euro vine în urma unui Studiu de Fezabilitate care oricum trebuie revizuit. În MasterPlan, spre exemplu, autostrada A8 are un cost estimat la circa 4 miliarde de euro.

 

Nici măcar un singur proiect din Moldova nu este prioritar pentru Guvernul PSD


Potrivit lui Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, prioritățile pe partea rutieră sunt legate de Coridorul IV și alte câteva proiecte. Astfel, pentru 2018, autoritățile vor înainta spre finanțare europeană următoarele proiecte: Autostrada Sibiu - Pitești, proiectele legate de Centura Capitalei, Podul peste Dunăre de la Brăila, drumul expres Craiova - Pitești, autostrada Sibiu-Făgăraș și finalizarea autostrăzii Translvania până la granița cu Ungaria.


Asociația Pro Infrastructură (API), una dintre cele mai active organizaţii guvernamentale care monitorizează proiectele de infrastructură din țară, nu vede cu ochi buni posibila schimbare de strategie pentru autostrada care să lege Moldova de Vest.


„Asociația Pro Infrastructura nu poate fi de acord cu așa ceva care nu respectă MasterPlanul adoptat. Nu va fi o analiză realistă, e făcută doar pentru Comarnic - Brașov, pentru a mai aduce trafic pe acel proiect pe care vor să-l facă iar prin Parteneriat Public Privat. Vom ajunge ca de la Iași la București să trecem munții de două ori”, a declarat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, președinte executiv al Asociației.


“Guvernul speră să mintă și să convingă”


Asociația Construim România (ASCORO), o altă voce din rândul societății civile, a transmis pentru HotNews.ro că susține realizarea autostrăzii A8 care este de importanță majoră și strategică pentru România și Europa:


„Readucerea proiectului de autostradă A13 Brașov-Bacău ca prioritate în master plan ne readuce aminte cum guvernarea PSD a încercat același lucru în trecut folosindu-se de calcule, prognoze și alte justificări eronate. Prin resuscitarea autostrăzii A13, guvernul speră să mintă și să convingă astfel potențialii investitori, dacă există, că Autostrada A3 Ploiești-Brașov va atrage traficul estimat de ei astfel încât amortizarea investiției să se facă conform graficului prezentat de guvern. Mai mult, actualul plan pune în pericol realizarea autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, așa cum au făcut sistematic în trecut, încercând să justifice folosindu-se de fundamente eronate construcția autostrăzii A3 Ploiești-Brașov, în detrimentul A1 Sibiu-Pitești, transformând Brașov într-un „hub” de autostrăzi”, a mai precizat ASCORO.


Se dă prioritate unei autostrăzi care trebuia să se construiască în perioada 2023 - 2027


În MPGT A8 era planificată a fi implementată pe două cicluri financiare europene: tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni în exercițiul 2014-2020, iar porțiunea Tg. Mureș - Tg. Neamț, zona montană cea mai grea, era pregătită pentru perioada 2020-2030, începând din 2023.


Cât despre A13 Bacău - Brașov, conform Master Planului, autostrada era mai jos în lista priorităților și era planificată spre execuție începând cu 2023 și până în 2027.


În ceea ce privește maturitatea proiectelor (gradul lor de pregătire), ambele sunt într-un stadiu similar - nu pot fi scoase la proiectare și execuție pentru că le lipsesc documentațiile de bază. Astfel, pentru A8 trebuie revizuit Studiul de Fezabilitate - un contract care fusese semnat, dar reziliat chiar de Compania de Autostrăzi la începutul acestui an, iar pentru A13 trebuie realizat un SF de la zero.

 

loading...
Bannerele cu 'Autostradă pentru Moldova' INTERZISE de jandarmi pe stadion, scandal la meci - FOTO & VIDEO
Culmea sfidării: Botoşăneanul din Guvern anunţă autostradă în Teleorman după uriaşul protest al şoferilor din Moldova

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

 

 

download from google playdownload from apple store
S-a deschis noul Kaufland: Zeci de botoșăneni au stat la coadă pentru promoțiile speciale -  FOTO & VIDEO
În urmă cu puține minute cel de-al doilea hypermarket Kaufland s-a deschis oficial. Zeci de botoșăneni au venit de la ora 7:00 pentru a-și face cumpărăturile, a vedea magazinul, dar și pentru a profita de reduceri.
Trei de la municipiu, doi directori de spitale, o avocată prin alianță și oameni din toate zonele județului – LISTA PNL pentru CJ
Marți seară, pe lângă lista de candidați la Consiliul Local, Biroul Politic Județean al PNL Botoșani a aprobat-o și pe cea pentru Consiliul Județean.
Mai există așa ceva: Un director la stat a renunțat la o leafă de peste 3.000 de euro ca să meargă în privat
Într-o perioadă în care locurile de muncă scoase la concurs de instituții adună uneori și peste zece candidați pentru un singur post, există cel puțin un caz în care un bugetar, care pe deasupra mai ocupa și funcția de director, a demisionat pentru a se angaja în privat.
Peste 30.000 de euro încasați de spital din testele la cerere, zeci de botoșăneni depistați cu COVID înainte de a pleca în concediu
Începând cu data de 16 iunie 2020 la Spitalul Județean Mavromati au început să se facă teste contra cost pentru depistarea noului coronavirus. Botoșănenii care solicită acest lucru trebuie să aibă însă un motiv întemeiat.
Botoșănenii și purtatul măștii: Unii pe față, alții pe mână, polițiștii (încă) mai așteaptă cu amenzile – GALERIE FOTO
În mare parte, botoșănenii par să se supună hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU), prin care se instituie purtarea obligatorie a măștii în mai multe zone din municipiul Botoșani.
Apă fără presiune de o lună: În plină pandemie și pe caniculă mai mulți oameni din centru se spală la lighean
De aproape o lună mai mulți cetățeni care locuiesc în Centrul Vechi trăiesc un veritabil coșmar când vine vorba de apa curentă. Pe temperaturi caniculare oamenii nu își pot utiliza centralele pentru apă caldă și nici mașinile de spălat. Iar motivul este lipsa presiunii apei.
Lupta cu pandemia de COVID: Cadre medicale nevoite să stea și 12 ore în combinezoane, unele au leșinat – FOTOGALERIE
Sistemul medical românesc cu greu face față unui număr foarte mare de cazuri de COVID-19, iar asta o spun și specialiștii. Cadrele medicale sunt din ce în ce mai epuizate, iar unele au fost luate chiar și cu ambulanța.
Zeci de avocați din Baroul Botoșani intrați în șomaj, 4.000 de lei lunar de la stat
Probabil că nu există domeniu de activitate în România care să nu fi fost afectat de pandemie. Răspândirea coronavirusului a modificat substanțial și activitatea instanțelor, iar unii avocați, nu tocmai puțini la număr, aproape că au rămas fără venituri curente.
Botoșani 2020: drum din ”capitala județului” reparat cu tractorul cu lamă ca la deszăpezire – VIDEO & GALERIE FOTO
Ceea ce poate părea de neimaginat pentru locuitorii altor municipii reședință, dar chiar și pentru botoșănenii care locuiesc în zona centrală a urbei, este însă o realitate pentru zeci de oameni care stau la capătul orașului. Iar realitatea este cât se poate de crudă.  
Loading...
A picat varianta McDonald’s: Se pregătește mutarea unui magazin în fostul Lidl - FOTOGALERIE
Încă de anul trecut în municipiul reședință de județ circula o serie de informații neoficiale privitoare la construcția în Botoșani a unui restaurant McDonald’s, într-un spațiu în care funcționa atunci supermarketul Lidl. Se pare însă totul a rămas doar la stadiu de zvon, iar această  investiție nu se va concretiza. Cel puțin nu în spațiul amintit.
Tineri cu care ne mândrim! Băiat din Botoșani, al doilea promovat pe țară la Academia Forțelor Terestre, a învățat singur în pandemie - FOTOGALERIE
„Dacă mi-ar fi spus cineva acum un an că eu voi da admitere doar pe 3 locuri în toată țara, nu aș fi crezut niciodată, dar mi-am demonstrat, în fiecare seară de învățat, fiecare dimineață de alergat, că sunt tot mai aproape de propriul ideal. Prin muncă, suportul familiei și ajutorul lui Dumnezeu am reușit. Sper ca prin acest lucru am demonstrat faptul că indiferent de unde provii, de statutul tău social, poți să reușești tot ce ți-ai propus, important este să țintești cât mai sus și să muncești cât mai mult”.
Al doilea hipermarket Kaufland este aproape gata, se știe data deschiderii – GALERIE FOTO
Dacă pentru orice autoritate a statului încadrarea în termenul contractual pentru realizarea unei investiții a devenit o raritate, în privat ritmul construcțiilor este incomparabil. Iar ultima dovadă este ceea ce se întâmplă cu al doilea hipermarket Kaufland din Botoșani.
Panică printre clienții unui magazin: tânăra din casă depistată cu Covid-19, membrii familiei își văd în continuare de vânzări
O îmbolnăvire cu Covid-19 a unei femei dintr-un sat botoșănean, venită după două morți ale poate celor mai cunoscuți oameni ai comunei, a provocat spaimă în satul Buzeni, din comuna Bălușeni.
Încă un candidat schimbat la Primăria Botoșani, se pregătește o prezentare surpriză
În mai puțin de două săptămâni numărăm deja al treilea partid parlamentar care își schimbă candidatul la Primăria Botoșani. După Alianța Liberalilor și Democraților și Pro România, a sosit și rândul Partidului Mișcarea Populară să recurgă la o asemenea manevră.
Loading...
Cornișa, între pandemie și oportuniști! Încă o vară fără restaurante, un singur afacerist a dat drumul la lucrări, deschiderea în… 2021!
Parcul Regional de Agrement Turistic și Sportiv Cornișa continuă să aibă parte de ghinionul de la naștere. Un proiect extrem de complex care a fost finalizat cu mult peste termenul inițial. Un parc de agrement unic în Moldova ce nu poate lăsa în urmă seria semieșecurilor.
Legea carantinării intră ASTĂZI în vigoare! Internări cu Poliția pentru botoșănenii care refuză, DSP-ul se pregătește pentru valul 2
Amânată în Parlament în două rânduri, Legea nr. 136 din 18 iulie 2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic a fost publicată în Monitorul Oficial cu numărul 634 și își produce efectele începând de astăzi, 21 iulie 2020.
Când sistemul te vrea (mai) sănătos: Copilul diagnosticat cu ”boala micilor genii”, pe care statul îl pedepsește pentru că se străduiește prea mult – FOTO & VIDEO
Aproape necunoscut, diagnosticul stârnește în societatea românească reacții bizare uneori, agresive alteori. Iar prin atitudine, prin reacție, prin respingere sau neimplicare, societatea se păstrează deseori pe o treaptă superioară față de acești copii care duc pe umeri crucea grea a unei boli incurabile.
Evacuare cu scandal în Centrul Istoric! A fost chemată Brigada Mobilă Bacău, executorul judecătoresc amenințat cu toporul – GALERIE FOTO & VIDEO
Dimineața zilei de joi, 16 iulie 2020. Ora 10:30.În municipiul Botoșani, zona Centrului Vechi, a fost programată o evacuare cu executorul judecătoresc a unei familii care a locuit aproape două decenii într-o locuință a statului.Evacuarea cu forța a fost una cu mulți nervi și amenințări cu moartea pentru Sînziana Secrieru.
Un om de afaceri, cheia celei mai răsunătoare retrageri din cursa pentru Primăria Botoșani
Retragerea candidatului Alianței Liberalilor și Democraților din cursa pentru Primăria Botoșani a survenit unor discuții pe care liberalii le-au avut pe seama candidaturii la Primăria... Cristești.
Cadre medicale și pacienți din Spitalul Județean Botoșani ajutați pe WhatsApp sau Messenger de psihologi: Cea mai frecventă a fost teama de moarte
Pandemia a devenit un factor stresor pentru populație și generează o serie de schimbări în viața de zi cu zi. În vremuri de carantină și izolare, psihicul poate fi afectat negativ prin anxietate, depresie, stres post-traumatic și furie.
eu cred ca Rotaru si Ciofu vor vota pentru ca nu se risca sa fie in aceiasi oala cu cozile de topor pe care nu-i intereseaza deloc Moldova
7 noiembrie 2018, 08:00
Bai oameni buni dar ăștia își bat joc de noi cu nesimțire. Dați numele și prenumele concret ale parlamentarilor din Botosani care au fost votați sa ne reprezinte și dânșii fac jocurile penalilor și a celor pe care nu-i interesează dezvoltarea Moldovei.
6 noiembrie 2018, 21:49
Infractorul Dracnea si slugile lui oligofrene nu vor dezvoltarea Moldovei ca sa nu le dispara bazinul electoral.
6 noiembrie 2018, 18:03
He-he-he, iar v-am tras teapa, prostilor!
6 noiembrie 2018, 13:27
priviti,cititi si ganditi:..........cei ce au votat contra,MOLDOVENI ,slugile musteciosului Ieri PSD a încercat blocarea legii pentru autostrada Tg. Mureș-Iași prin manevra retrimiterii la Comisie (fără nicio explicație).Au pierdut în plen cu 81 voturi pentru retrimitere, 1 abținere și 84 de voturi contra.Mai mulți parlamentari moldoveni PSD au votat pentru retrimitere. Deși declarativ susțin legea, la vot fac altfel.Cred că e important să-i cunoaștem mai ales că mâine urmează votul final asupra legii în plen:Doi membri ai Comisiei pentru Transporturi:- Alexandru Rotaru, deputat PSD Neamț- Aurel Căciulă, deputat PSD VasluiTrei deputați PSD de Iași:- Axinte Vasile- Cîtea Vasile- Gavrilă CameliaDe la Botoșani, deputații PSD:- Budăi Marius-Constantin- Ciofu Tamara-Dorina- Lupașcu Costel- Rotaru Răzvan-IlieDin Suceava, doi deputați PSD:- Bejinariu Eugen- Cobuz Maricela
6 noiembrie 2018, 12:39
imasul este mare,moldovenii cand s-aduna ,chiuie si voie buna!Sponsori sa fie , de votat voteaza ,sunt obedienti !
6 noiembrie 2018, 12:22
Cu asa politicieni cum naiba sa nu fie asa. Niste slugi, fara exceptie. Habar nu are unu ce inseamna o autostrada, macar prin apropiere. Astia taie panglici pentru orice si tradeaza tot ce prind. Se vand pentru cativa gologani.
6 noiembrie 2018, 11:40
,,Partidul maimuțelor”( A. Țuțuianu) nu se dezminte și îngroapă Moldova definitiv. Asta e răsplata pentru moldovenii care au votat Ciuma Roșie din 1989 până azi. Unde nu-i cap...
6 noiembrie 2018, 10:05
melimeloparis.ro%20
Sondaj
Credeți că se va găsi vaccin contra coronavirusului?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
”Viața mi-a demonstrat că noi, oamenii, ne putem adapta în orice situație și cu orice caracter, atât timp cât suntem disponibili să înțelegem “de ce-ul”. Îmi place foarte mult să tratez orice experiență care mi se dă ...
starshiners.ro%20
astratex.ro
fashiondays.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.8357 lei
USD
Dolarul SUA
4.1087 lei
CHF
Francul elveţian
4.4964 lei
GBP
Lira sterlină
5.3638 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.8470 lei
XAU
Gramul de aur
255.0694 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2478 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.3994 lei
AUD
Dolarul Australian
2.9324 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0904 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1846 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6494 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2020 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.