Știrea zilei
Suntem fraierii României: Guvernul pregăteşte o ţeapă uriaşă, drumul mult aşteptat TĂIAT pentru că este prea scump

Autostrada A8 de la Târgu Mureș spre Moldova, tronsonul peste munți care ar trebui să lege regiunea de Transilvania și de Vest, ar putea fi anulată sau amânată pe termen lung. În locul său ar urma să fie prioritizat un proiect pe valea Oituzului - autostrada A13 Brașov - Bacău, potrivit unei analize a autorităților.

Plănuiesc schimbarea Masterul Planului de Transport


Dezvăluirea a fost făcută de Hotnews.ro, care arată că schimbarea, dacă va fi concretizată, ar fi prima modificare majoră a Master Planului de Transport, documentul strategic adoptat în urmă cu doi ani și care era menit să asigure stabilitatea în planificarea proiectelor de infrastructură. Motivul schimbării? A8 pe partea montană costă prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni, dar atât opoziția, cât și societatea civilă dezaprobă intenția și acuză că mutarea ar fi făcută doar pentru a atrage trafic pe viitoarea autostradă Brașov - Comarnic - Ploiești, un proiect pe care statul insistă - pentru a patra oară - să-l facă prin parteneriat public-privat.

 

Şi vor să amâne Autostrada pentru Moldova


Autoritățile de la Transporturi au în curs o analiză cu specialiști de la Banca Europeană de Investiţii pentru identificarea de rute alternative și fezabile prin care să fie legată Moldova de Ardeal. Motivul? A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț ar costa circa 7 miliarde de euro, mult mai mult decât fondurile europene puse la dispoziția României.

Analiza, care ar urma să fie prezentată până la finalul anului, va prezenta foarte probabil ca proiect preferat autostrada A13 de pe Valea Oituzului, între Bacău și Brașov (cu o continuare spre Făgăraș).


Dacă această schimbare de prioritate a proiectelor va fi însușită de autorități, s-ar concretiza practic prima modificare majoră a Master Planului de Transport adoptat în 2016, un document strategic, cerut de Comisia Europeană, menit să asigure o coerență și stabilitate în planificarea și finanțarea proiectelor de infrastructură, indiferent de câte guverne se schimbă.


Culmea e că anularea sau amânarea pe termen lung a tronsonului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț se bate cap în cap cu un alt plan al Guvernului: realizarea tronsonului A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni printr-un Parteneriat Public Privat. În plus, realizarea integrală a A8 din fonduri europene este subiectul unui proiect de lege în curs de aprobare în Parlament.

 

După ani de promisiuni deşarte Guvernul PSD a realizat că investiţia este prea scumpă


Prezent la conferința EuroIMPACT organizată de Institutul European din România (IER), în parteneriat cu StartupCafe.ro și HotNews.ro, Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, a vorbit despre fondurile europene disponibile pentru infrastructura rutieră a României și despre proiectele pe care ministerul le va înainta în anul ce vine la Comisia Europeana pentru a primi finanțare nerambursabilă.


Legat de autostrada A8 Tg Mureș - Iași care ar urma să lege Moldova de Vest, oficialul de la Transporturi a susținut că aceasta este foarte scumpă și că nu s-ar putea realiza în cadrul actualei perioade de finanțare europeană, deși comisarul european Corina Crețu susține că măcar SF-ul poate fi realizat acum pe bani europeni, iar proiectul pregătit pentru următorul ciclu financiar european de după 2020.


„Vorbim de o secțiune de autostradă între Târgu Mureș, Iași și Ungheni, la granița cu Republica Moldova, estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, din care grosul, aproape 7 miliarde de euro, este în zona muntoasă, între Târgu Mureș și Târgu Neamț. Proiectul este prins în portofoliul extins al POIM. Într-adevăr studiul de fezabilitate poate fi finanțat și ministerul poate depune o cerere de finanțare pentru revizuirea SF-ului, să fie foarte solid, cu studiile tehnice, de trafic, economice. Totuși, când vorbim de 7 miliarde de euro nici măcar o nouă perioadă de programare (n.r. un nou exercițiu bugetar european) nu ar fi suficientă să acopere legătura Târgu Mureș - Târgu Neamț”, a spus Costache.

 

O analiză cu rezultat dinainte cunoscut


Acesta a mai precizat că la nivelul Ministerului Transporturilor s-a pornit o analiză privind posibilitățile de a asigura o legătura a Moldovei cu Transilvania pe rute alternative „în cel mai rapid mod cu putință, în condiții de eficiență economică și protecția mediului”.


Surse apropiate au declarat pentru HotNews.ro că la analiza la care lucrează Ministerul Transporturilor iau parte și reprezentanți ai Băncii Europene pentru Investiții (BEI), iar rezultatul analizei va indica, cel mai probabil, că varianta A13 Brașov - Bacău va fi cea mai favorabilă, din punct de vedere al costului și al timpului de realizare.


Motivul principal pentru schimbarea culoarului de traversare cu o autostradă a Carpaților Orientali spre Moldova ar fi costul foarte ridicat al proiectului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, deși suma estimată la de 7 miliarde de euro vine în urma unui Studiu de Fezabilitate care oricum trebuie revizuit. În MasterPlan, spre exemplu, autostrada A8 are un cost estimat la circa 4 miliarde de euro.

 

Nici măcar un singur proiect din Moldova nu este prioritar pentru Guvernul PSD


Potrivit lui Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, prioritățile pe partea rutieră sunt legate de Coridorul IV și alte câteva proiecte. Astfel, pentru 2018, autoritățile vor înainta spre finanțare europeană următoarele proiecte: Autostrada Sibiu - Pitești, proiectele legate de Centura Capitalei, Podul peste Dunăre de la Brăila, drumul expres Craiova - Pitești, autostrada Sibiu-Făgăraș și finalizarea autostrăzii Translvania până la granița cu Ungaria.


Asociația Pro Infrastructură (API), una dintre cele mai active organizaţii guvernamentale care monitorizează proiectele de infrastructură din țară, nu vede cu ochi buni posibila schimbare de strategie pentru autostrada care să lege Moldova de Vest.


„Asociația Pro Infrastructura nu poate fi de acord cu așa ceva care nu respectă MasterPlanul adoptat. Nu va fi o analiză realistă, e făcută doar pentru Comarnic - Brașov, pentru a mai aduce trafic pe acel proiect pe care vor să-l facă iar prin Parteneriat Public Privat. Vom ajunge ca de la Iași la București să trecem munții de două ori”, a declarat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, președinte executiv al Asociației.


“Guvernul speră să mintă și să convingă”


Asociația Construim România (ASCORO), o altă voce din rândul societății civile, a transmis pentru HotNews.ro că susține realizarea autostrăzii A8 care este de importanță majoră și strategică pentru România și Europa:


„Readucerea proiectului de autostradă A13 Brașov-Bacău ca prioritate în master plan ne readuce aminte cum guvernarea PSD a încercat același lucru în trecut folosindu-se de calcule, prognoze și alte justificări eronate. Prin resuscitarea autostrăzii A13, guvernul speră să mintă și să convingă astfel potențialii investitori, dacă există, că Autostrada A3 Ploiești-Brașov va atrage traficul estimat de ei astfel încât amortizarea investiției să se facă conform graficului prezentat de guvern. Mai mult, actualul plan pune în pericol realizarea autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, așa cum au făcut sistematic în trecut, încercând să justifice folosindu-se de fundamente eronate construcția autostrăzii A3 Ploiești-Brașov, în detrimentul A1 Sibiu-Pitești, transformând Brașov într-un „hub” de autostrăzi”, a mai precizat ASCORO.


Se dă prioritate unei autostrăzi care trebuia să se construiască în perioada 2023 - 2027


În MPGT A8 era planificată a fi implementată pe două cicluri financiare europene: tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni în exercițiul 2014-2020, iar porțiunea Tg. Mureș - Tg. Neamț, zona montană cea mai grea, era pregătită pentru perioada 2020-2030, începând din 2023.


Cât despre A13 Bacău - Brașov, conform Master Planului, autostrada era mai jos în lista priorităților și era planificată spre execuție începând cu 2023 și până în 2027.


În ceea ce privește maturitatea proiectelor (gradul lor de pregătire), ambele sunt într-un stadiu similar - nu pot fi scoase la proiectare și execuție pentru că le lipsesc documentațiile de bază. Astfel, pentru A8 trebuie revizuit Studiul de Fezabilitate - un contract care fusese semnat, dar reziliat chiar de Compania de Autostrăzi la începutul acestui an, iar pentru A13 trebuie realizat un SF de la zero.

 

loading...
Bannerele cu 'Autostradă pentru Moldova' INTERZISE de jandarmi pe stadion, scandal la meci - FOTO & VIDEO
Culmea sfidării: Botoşăneanul din Guvern anunţă autostradă în Teleorman după uriaşul protest al şoferilor din Moldova

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

 

 

download from google playdownload from apple store
Manevră politică la ”Apă”! Pesediștii au demisionat ca să trântească CA-ul și să scape de Cîrlan din funcția de director
Prima mutare după pierderea de către PSD a postului de conducere de la societatea Nova Apaserv, după ce partidul a avut controlul Consiliului de Administrație și a rămas fără el, a fost făcută la începutul primăverii.
Spitale PERICOL PUBLIC la Botoșani, două rapoarte sub doi miniștri cu sumedenie de nereguli care pot arde oameni - DOCUMENT
A fost nevoie de mai multe tragedii pentru ca actorii decizionali să se aplece cu atenție și asupra condițiilor de totală nesiguranță a pacienților, din punctul de vedere al infrastructurii, fără referire la calitatea actului medical.
12 luni de ședințe SECRETE și ILEGALE la CJ - AUDIO EXCLUSIV Ce se întâmplă când i se cere șefei Consiliului să facă ședințe publice
Plenul Consiliului Județean Botoșani a bifat joi încă o ședință secretă. Cu excepția celei din ianuarie și a celor în care consilierii desemnați după alegerile din toamnă au depus jurământul, toate celelalte au fost organizate în sistem de audioconferință de la începutul pandemiei.
Administrație pe furiș: Noii aleși se folosesc de pandemie ca să-și ascundă fețele în ședințe și să voteze în secret hotărâri esențiale pentru Botoșani - VIDEO & FOTOGALERIE
Pandemia care la nivel macro a lovit mai ales în populația ce se confruntă cu restricții de toate felurile, pare să fie totuși în interesul unora. Al celor care ocupă funcții de orice fel, în aparatul de stat.
RĂSPUNS în bătaie de joc de la Administrația Bazinală, pensionarul Mețler cu „protecție” și după ce ”l-a luat... apa”
Scandalul izbucnit în cadrul Agenției Naționale a Apelor Române (ANAR) cu privire la o serie de angajări revoltătoare ale unor persoane incompetente sau cu grade de rudenie la nivel înalt, continuă să ridice o mulțime de semne de întrebare.
MODIFICĂRI în Botoșani: Poliția poate ridica mașinile din parcările concesionate, familiile cu mai multe locuri de parcare rămân doar cu UNUL singur
În sala Mihai Eminescu a avut loc luni o dezbatere publică pe marginea regulamentului de gestionare al parcărilor din municipiu.
Audit la ”TBC”: Pază de la Suceava & mașină de spălat din Italia recepționată înainte să ajungă la Botoșani - DOCUMENT
Noul manager de la Spitalul de Pneumoftiziologie din subordinea municipalității botoșănene a preluat conducerea unității medicale de la începutul acestei luni și susține că a găsit lucruri făcute sub sau la limita legalității. În completarea celor afirmate, are ca instrument justificativ un raport de audit pentru activitatea din anul 2020.
Primul muzeu multimedia de la Botoșani, amenajat sub pământ – IMAGINI spectaculoase despre cum va arăta – VIDEO & FOTO
Este posibil grație unui proiect cu finanțare europeană implementat alături de parteneri din Ucraina. Inițiativa aparține Primăriei municipiului Botoșani, prin serviciul de programe europene din cadrul instituției, care a atras finanțarea.
Fetițe gemene în vârstă de patru ani adoptate de o familie din Botoșani
Mai multe familii din Botoșani s-au întregit și au primit o undă de speranță chiar și pe timp de pandemie. Au reușit să adopte copii aflați în grija Direcției Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC).
Loading...
S-au supărat eroii în halate albe, guvernanții le-au promis mai mulți bani decât primesc deja și i-au „păcălit”, pacienții le mor în spitale, dar asta contează mai puțin
Prima ședință reunită după nefastul an pandemic 2020 la Prefectura Botoșani le-a fost cumva dedicată salariaților din sistemul sanitar botoșănean. Cunoscuta Comisie de Dialog Social (CDS) care în vremurile de normalitate se întrunea trimestrial și în cadrul căreia erau dezbătute tot felul de probleme întâmpinate de bugetari. Pentru că privații nu beneficiază de atât de multe drepturi precum cei din sistemul public.
”Gentlemen's agreement” la Nova Apaserv! Directorul „providențial” al liberalilor a deblocat într-o săptămână conturile societății
Ținta propusă în primele zile de la preluarea conducerii societății Nova Apaserv a fost deblocarea conturilor și efectuarea plăților restante urgente. Compania risca să fie deconectată de la electricitate și astfel nu mai putea furniza servicii către populație. Aceasta în condițiile în care salariații sunt neplătiți de deja două luni.
De manual: Cum ajungi șefă de centru la un concurs închis doritorilor din afara instituției - DOCUMENT
Persoana care ocupă temporar funcția de șef al Centrului Social de Urgență (CSU) din cadrul Direcției de Asistență Socială (DAS) se află în situația favorabilă de a se definitiva pe funcție.
Trei oameni de afaceri, o fostă primăriță și un subsecretar de stat - pentru subprefect la PNL – LISTA
Dacă pentru funcția de prefect lucrurile s-au tranșat relativ repede în PNL Botoșani după ce organizația județeană a obținut postul în cadrul coaliției, oarecum paradoxal, pentru subprefect lucrurile par mai complicate. Sau cel puțin sunt mai mulți doritori.  
Concertul de Ziua Îndrăgostiților pe scena Filarmonicii din Botoșani: Bravo!!!, au strigat domnii / Cam mult, au șoptit doamnele - GALERIE FOTO&VIDEO
Spectacol mai puțin obișnuit, sâmbătă seara, pe scena Filarmonicii ”George Enescu” din Botoșani.
Loading...
Un medic botoșănean efectuează operații revoluționare în Belgia cu o cască de realitate augmentată dezvoltată de Microsoft și NASA – GALERIE FOTO
”Nimeni nu-i profet în țara lui” este un proverb cu aplicabilitate tot mai dureroasă în România. Și se resimte și mai pregnant în Botoșani, județ părăsit de zeci de mii de oameni plecați să-și găsească un rost în străinătate. Din nefericire, pierdem astfel tot mai multe minți luminate, oameni care dacă ar fi rămas pe aceste meleaguri poate că ar fi reușit să urnească lucrurile și în acest colț uitat de lume.   
Plecări și demisii pe capete la Modern Calor, avem director interimar
Compania de termoficare a orașului se află în plin proces de reorganizare a echipei de management după ce nu mai puțin de trei dintre cei șapte șefi au părăsit unitatea.
AFACERILE macabre cu bunurile statului, înfloritoare la Botoșani, locurile care se vând abuziv cu mii de euro
Botoșăneanul semnala fenomenul în urmă cu patru ani de zile, iar de atunci aproape că nu s-a schimbat nimic. Site-urile de vânzări sunt pline de anunțuri prin care se scot la vânzare locuri de înhumare din cimitirele statului.
Cum să pierzi șefia de la ”Apă” după ce ai avut 5 membri în CA din 7: Uluitoarea poveste în care Șoptică și Țurcanu au răsturnat PSD-ul cu... Pro
Propulsarea unui director liberal la conducerea SC Nova Apaserv SA în condițiile în care acționar majoritar al societății este Consiliul Județean, instituție cu președinte, vicepreședinte și administrator public de la PSD, a fost posibilă datorită unui plan pus la cale de PNL la care s-au raliat Pro România și ALDE.
Șeful de la Cantina de Ajutor Social și bucătăreasa șefă NU au demisionat! Pur și simplu au fost anunțați să NU mai vină la serviciu – DOCUMENT
După publicarea articolului referitor la plecarea a doi angajați din cadrul Direcției de Asistență Socială (DAS) Botoșani, unul dintre cei care s-au trezit cu contractul de muncă încetat a dorit să clarifice public modul în care s-a realizat încheierea relațiilor de muncă.
Viteji și vocali doar pe Facebook! Oficial, majoritatea pacienților care au fost internați la Mavromati NU au dat șpagă sau NU au cumpărat medicamente
Peste 2.000 de pacienți sunt internați lunar la Spitalul Județean Mavromati. Puțini sunt însă cei care își exprimă oficial opinia cu privire la serviciile oferite de către cea mai mare unitate medicală din județ.
eu cred ca Rotaru si Ciofu vor vota pentru ca nu se risca sa fie in aceiasi oala cu cozile de topor pe care nu-i intereseaza deloc Moldova
7 noiembrie 2018, 08:00
Bai oameni buni dar ăștia își bat joc de noi cu nesimțire. Dați numele și prenumele concret ale parlamentarilor din Botosani care au fost votați sa ne reprezinte și dânșii fac jocurile penalilor și a celor pe care nu-i interesează dezvoltarea Moldovei.
6 noiembrie 2018, 21:49
Infractorul Dracnea si slugile lui oligofrene nu vor dezvoltarea Moldovei ca sa nu le dispara bazinul electoral.
6 noiembrie 2018, 18:03
He-he-he, iar v-am tras teapa, prostilor!
6 noiembrie 2018, 13:27
priviti,cititi si ganditi:..........cei ce au votat contra,MOLDOVENI ,slugile musteciosului Ieri PSD a încercat blocarea legii pentru autostrada Tg. Mureș-Iași prin manevra retrimiterii la Comisie (fără nicio explicație).Au pierdut în plen cu 81 voturi pentru retrimitere, 1 abținere și 84 de voturi contra.Mai mulți parlamentari moldoveni PSD au votat pentru retrimitere. Deși declarativ susțin legea, la vot fac altfel.Cred că e important să-i cunoaștem mai ales că mâine urmează votul final asupra legii în plen:Doi membri ai Comisiei pentru Transporturi:- Alexandru Rotaru, deputat PSD Neamț- Aurel Căciulă, deputat PSD VasluiTrei deputați PSD de Iași:- Axinte Vasile- Cîtea Vasile- Gavrilă CameliaDe la Botoșani, deputații PSD:- Budăi Marius-Constantin- Ciofu Tamara-Dorina- Lupașcu Costel- Rotaru Răzvan-IlieDin Suceava, doi deputați PSD:- Bejinariu Eugen- Cobuz Maricela
6 noiembrie 2018, 12:39
imasul este mare,moldovenii cand s-aduna ,chiuie si voie buna!Sponsori sa fie , de votat voteaza ,sunt obedienti !
6 noiembrie 2018, 12:22
Cu asa politicieni cum naiba sa nu fie asa. Niste slugi, fara exceptie. Habar nu are unu ce inseamna o autostrada, macar prin apropiere. Astia taie panglici pentru orice si tradeaza tot ce prind. Se vand pentru cativa gologani.
6 noiembrie 2018, 11:40
,,Partidul maimuțelor”( A. Țuțuianu) nu se dezminte și îngroapă Moldova definitiv. Asta e răsplata pentru moldovenii care au votat Ciuma Roșie din 1989 până azi. Unde nu-i cap...
6 noiembrie 2018, 10:05
melimeloparis.ro%20
astratex.ro
Sondaj
Doriți să vă vaccinați contra Covid-19?
Da
Încă nu m-am hotărât
Nu
Declaraţia zilei
”O astfel de lege trebuie gândită foarte bine și cu multă prudență, pentru a nu prejudicia în nici un fel drepturile și libertățile fundamentale ale românilor. Personal sunt de acord cu dumneavoastră, oamenii trebuie să fie ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.8838 lei
USD
Dolarul SUA
4.1118 lei
CHF
Francul elveţian
4.4060 lei
GBP
Lira sterlină
5.6917 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.7890 lei
XAU
Gramul de aur
223.8171 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2309 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.3297 lei
AUD
Dolarul Australian
3.1502 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.2419 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1852 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6568 lei
Vremea
astăzi
Botosani
-3.2 o C
Dorohoi
-3.3 o C
Bucecea
-2.9 o C
Darabani
-3.9 o C
Saveni
-3.2 o C
Ştefăneşti
-0.8 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2021 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.