Primele zile ale fiecărei luni sunt un coşmar pentru pacienţi şi medicii de familie. Aceştia se plâng în continuare de sistemul informatic ce nu funcţionează aproape deloc. Nu reuşesc să valideze serviciile, elibereze reţetele sau să facă raportul către Casa de Asigurări şi, în tot acest timp, în acele dimineţi cozile la cabinetele de medicină a familiei se măresc iar nervii cresc.
Doru Culiceanu, medic şi preşedinte al Colegiului Teritorial spune că problema a existat de la început dar în ultimul timp, erorile se întâmplă din ce în ce mai des. Chiar acum două zile, sistemul a căzut timp de patru ore, paralizând întreaga activitate a medicilor şi farmaciştilor. “Trebuie să se facă ceva dar nu se face nimic. De la început a fost făcut aiurea, de acum şase ani, când firma care a câştigat atunci contractul a făcut de mântuială. Oamenii care se prezintă la consultaţii devin irascibili şi când vin fără să anunţe şi află că sunt programaţi peste câteva zile, dar când vin la ora programată şi trebuie să aştepte fac scandal. Au şi ei treburile lor. Nu pot sta toată ziua aşteptând”, a declarat medicul, povestind de bolnavi care , de nervi că aşteaptă pe coridor, au plecat şi s-au întors în altă zi, fără programare. N-au putut fi consultaţi nici atunci iar când au aflat că sunt din nou amânaţi, au schimbat medicul de familie.
Înainte de introducrerea cardului de sănătate, lucrurile stăteau şi mai rău pentru pacienţi. Din cauza aceloraşi defecţiuni, mulţi botoşăneni erau trecuţi ca neasiguraţi, gratuitatea zbura pe geam şi erau nevoiţi să scoată bani din buzunar. Sau, de la farmacie, erau trimişi la medic a doua oară după încă o reţetă. Unii medici îi puneau chiar să declare pe propria răspundere că nu figurează internaţi în spital, ca să nu fie sancţionaţi de Casa de Asigurări pentru dublă prescriere. „Cine a luat şpaga atunci ar trebui să dea măcar o parte înapoi şi cu ea să se repare acest sistemul unic integrat. Ar fi o soluţie”, a încheiat Culiceanu.