O bijuterie pe patru roți care (încă) funcționează ireproșabil grație proprietarului care a avut grijă de această mașină de colecție.
O Dacie 1300 cu an de fabricație 1975 a fost verificată de inspectorii Registrului Auto Român (RAR) - Reprezentanța Botoșani la jumătatea lunii septembrie și poate fi observată circulând pe străzile orașului.
”De multe ori, atunci când ne referim la o astfel de mașină, folosim sintagma “bătrâna Dacie”, dar celei din imagini nu credem că i s-ar potrivi. Poate, mai degrabă, “lady in red”. În ciuda celor aproape 50 de ani trecuți de la data fabricației, acest autovehicul adus de proprietar la RAR Botoșani demonstrează că vechimea nu înseamnă nimic atunci când există pasiune”,
Se arată pe pagina de Facebook a RAR România
Dacia s-a reinventat de-a lungul anilor pentru a corespunde cerințelor de pe piața actuală. Istoria fabricii din România datează tocmai din 1967.
Lucrările de construcție ale Uzinei de Automobile de la Pitești au început în primele luni ale anului 1967 și s-au încheiat în Mai 1968. Primele vehicule R8 Major au ieșit de pe linia de montaj în data de 3 August 1968, sub numele Dacia 1100.
1968,
a apărut primul model Dacia 1100
Inaugurarea uzinei are loc în data de 20 August 1968. Dacia 1100 va fi produsă până la începutul anului 1972 în ceva mai mult de 37.500 de exemplare.
După încetarea contractului semnat în septembrie 1966, autoritățile române reiau negocierile cu Renault. Acestea au condus, în iunie 1978, la un proiect de acord-cadru ce avea ca obiect fabricarea modelului Renault 18 în România. Într-un final, acest acord nu va fi semnat, în ciuda prevederilor favorabile pentru partea română. Acest moment de cotitură lasă uzina de la Pitești singură cu o gamă a cărei producție este acum integrată local în proporție de aproape 100%.
La începutul anilor 80, uzina, al cărei nume a fost schimbat între timp în Întreprinderea de Autoturisme Pitești (IAP), produce 300 de vehicule pe zi și are 20 000 de angajați. Gama evoluează odată cu lansarea unei versiuni restilizate a Daciei 1300, numită de acum înainte Dacia 1310. Acest vehicul va cunoaște de-a lungul anilor mai multe evoluții atât în materie de design, cât și la nivel mecanic. Din păcate, calitatea fabricației va scădea considerabil după 1980.
În anii 80, Dacia dezvoltă două derivate ale gamei 1310. Versiunea sport va avea parte de un anumit succes în România și versiunea cu 5 portiere, Dacia 1320, care va avea însă o viață foarte scurtă, cu doar 2.500 de unități vândute în decurs de trei ani.
(P) Tot ce trebuie să știi despre centralele termice pe lemne - avantaje, alegere, beneficii
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
(P) Strategii de marketing personal pentru modelele de videochat
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
Laborator de la „Mavromati” lovit de ghinion, concurs ratat pentru încă un post
Oana Sava
Oct 29, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024