Varianta finală și revizuită a Master Planului General de Transport (MPGT), împreună cu Strategia de Implementare a proiectelor - documentul cheie care stabilește proiectele prioritare și când se fac ele - a fost transmisă de către Ministerul Transporturilor la Comisia Europeană.
Autostrada Sibiu - Pitești este pusă în capul listei de proiecte prioritare cu un orizont de realizare începând cu anul 2017. Ca un element de remarcat, toate proiectele de infrastructură rutieră sunt propuse a fi realizate prin mixul de fonduri europene - buget - împrumuturi externe, inclusiv Comarnic - Brașov, deși "formal" este trecut ca parteneriat public-privat. Moldovei i se acordă o prioritate sporită până în 2020 prin autostrăzile Târgu Neamț - Iași - Ungheni și Bacău - Pașcani, precum și prin drumul expres Bacău - Buzău - Ploiești.
În ceea ce privește Botoșaniul, lucru știut deja, va rămâne unul dintre puținele din țară fără nici o autostradă. De altfel, în tot acest Master Plan General de Transport, județul nostru apare doar de două ori. O dată, culmea, cu drumul Botoșani – Suceava, aflat însă abia pe locul 14 din 18 în rândul celor care vor fi transformate în drumuri expres și a doua oară cu Botoșani - Târgu Frumos, situat pe poziția a șasea la drumurile transregio. Primul are o valoare estimată de 124,5 milioane euro, iar celălalt de numai 36,5 milioane euro, ceea ce înseamnă că investiția va fi una mult mai redusă pentru cel de-al doilea, mai ales că diferența de kilometri este una mai mult decât semnificativă, 26 km, respectiv 73 km.
Dar aceasta nu este tot. Anexa la Master Planul General de Transport, prin care se prioritezează practic toate proiectele, prevede că drumul Botoșani – Târgu Frumos va fi reabilitat abia în perioada 2022 – 2023, ceea ce înseamnă că, în varianta cea mai optimistă că totul va merge conform planului, vom avea o șosea cât de cât civilizată cel mai devreme peste opt ani.
În ceea ce privește principala ieșire din județ spre vest lucrurile stau și mai prost. Drumul Botoșani – Suceava este programat a fi ridicat la randul de drum expres abia în perioada 2030 – 2031, adică peste 15 – 16 ani, vremuri când probabil va deveni din nou cel puțin la fel de prost ca înaintea lucrărilor din 2013. Mai mult, în anii menționați ar urma să se executa doar faza I a investiției.
Ministerul Transporturilor a transmis pe 6 mai 2015 varianta Master Planului General de Transport care include și răspunsurile la observațiile Comisiei Europene, au anunțat reprezentanții instituției într-un comunicat remis HotNews.ro.
"În cele aproximativ 1.000 pagini, documentul prezintă atât proiectele de infrastructură, cât și strategia de implementare a acestora pe cele două perioade de programare 2014-2020 și 2020-2027. Actuala variantă a MPGT este rezultatul negocierilor pe care Ministerul Transporturilor le-a avut cu experții Comisiei Europene și va fi prezentată Comisiilor de transporturi din Senat și Camera Deputaților în cursul săptămânii viitoare", informează Ministerul Transporturilor.
În ultima săptămână a lunii mai este programată la Bruxelles o nouă întâlnire între specialiștii Ministerului Transporturilor și experții Comisiei Europene pentru discuții finale asupra documentului.
Sergiu BĂLĂȘCĂU
CLICK ȘI VEZI UNDE APARE DRUMUL BOTOȘANI - TÂRGU FRUMOS
CLICK ȘI VEZI UNDE APARE DRUMUL BOTOȘANI - SUCEAVA
[[galerie-foto]]
Comunicat senator Cătălin Silegeanu: Viitorul Europei aparține popoarelor sale, nu birocraților!
Redacția Botoșăneanul
Jan 28, 2025
Redacția Botoșăneanul
Jan 28, 2025
Redacția Botoșăneanul
Jan 28, 2025
Elevii cer noi materii, mai moderne: Cum ar putea arăta noua programă școlară
Redacția Botoșăneanul
Jan 28, 2025
Redacția Botoșăneanul
Jan 28, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile