Aproximativ 500 de cadre didactice din unităţi de învăţământ de la nivelul municipiului şi judeţului Botoşani au fost beneficiari ai unui proiect finanţat prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) sub egida „Şcoala Românească – mediu incluziv”. Programul a fost implementat în perioada 1 octombrie 2010 – 31 martie 2013.
Beneficiarul acestui program a fost Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani având ca parteneri IŞJ Arad şi SC Europrojects Experts Group SRL, valoarea totală fiind de aproape 15 milioane de lei noi. Practic prin acest proiect, obiectivul principal a
fost de a asigura accesul la o educaţie de calitate a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în şcolile de masă prin dezvoltarea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice din aceste unităţi. „
După aproape trei ani de la începutul acestui proiect, iată că şi în judeţul nostru 487 de cadre didactice au absolvit deja programul de formare aşteptând în acest moment certificatelor de competenţă profesională. În primul rând cred că, cel mai important lucru pe care trebuie să îşi spunem este faptul că şcolile de masă din judeţul Botoşani integrează în continuare copii cu cerinţe educaţionale speciale, iar cadrelor didactice li se solicită elaborarea unor programe adaptate, a unor planificări speciale pentru aceşti copii”, a declarat
Ada Macovei, coordonatorul proiectului.
În total grupul ţintă a cuprins aproximativ 1.500 de cadre didactice, dintre care aproape 500 de la Botoşani, formarea fiind organizată în trei etape de intervenţie, respectiv sesiunea de formare directă, sesiunea de formare asistată la distanţă, sesiunea de follow-up pentru modalitatea de discutare a modalităţii de aplicare la clasă a cunoştinţelor, aspectelor şi abilităţilor deprinse.
„Prin intermediul acestui program au beneficiat de formare de calitate, credem noi cu psihologi, cu oameni care lucrează zi de zi cu aceşti copii şi pe lângă competenţele transferate şi dezvoltate în cadrul programului cred că un lucru foarte important a fost şi schimbul de experienţă pe care l-au avut prin faptul că s-au întâlnit cu colegi care se confruntă de o mai lungă perioadă de timp cu probleme diferite din şcolile din care provin şi experienţa pe care au schimbat-o cred că va aduce schimbări şi în relaţia profesor – elev”, a mai spus
Ada Macovei. La nivelul judeţului Botoşani ar fi înregistraţi aproximativ 2.000 de copii cu cerinţe educaţionale speciale care urmează a fi pregătiţi pentru viaţă, pentru asigurarea autonomiei şi independenţei dar şi a integrării în societate.
CITEŞTE:
80 de cadre didactice botoşănene, vizită de studiu în Italia