Taxele pentru pașaport, permis de conducere și plăcute de înmatriculare pot fi plătite, de astăzi 6 iulie 2016, prin internet banking, virament bancar, mandat poștal sau numerar, la Trezorerie și Poliție.
Odată cu intrarea în vigoare a ordonanței privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau numerar.
Plata se poate face on-line în sistem internet banking dar şi de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise la Trezorerie de către Instituţia Prefectului astfel:
Pentru plata taxelor aferente gestionării permiselor de conducere şi înmatriculării vehiculelor: RO51TREZ116502601X008619
Pentru plata taxelor aferente eliberării paşapoartelor: RO68TREZ116502602X008620
Codul de identificare fiscală a Instituţiei Prefectului este cf 3372696. Menţionăm că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Pentru plata on-line sugerăm ca aceasta să se realizeze cu 2-3 zile înainte de depunerea cererii, pentru ca Instituţia Prefectului să poată verifica anterior extrasele de cont, beneficiarul fiind astfel scutit de un drum în plus până la bancă pentru certificarea documentului de plata.
Plata în numerar se poate face la casieriile Trezoreriei Statului, casieria Instituţiei Prefectului din Piaţa Revoluţiei nr. 1-3 (pentru paşapoarte), la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituţiilor Prefectului şi prin mandat poştal.
De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, publicăm mai jos adresele trezoreriilor din judeţul Botoşani:
Trezoreria Municipiului Botoșani, (Direcţia Generală a Finanţelor Publice Botoşani), Piaţa Revoluţiei nr. 5
Trezoreria municipiului Dorohoi, Strada Ştefan cel Mare 14, Dorohoi, Botoşani, 71520
Trezoreria orașului Darabani,Str Pieții nr 26, 715100
Trezoreria orașului Săveni, Str 1 Decembrie nr 39, 715300
Pe documentele de plată cetăţenii trebuie să completeze: CNP, numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisul de conducere, certificatul de înamtriculare sau a altor documente, după caz, suma totală de plată şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Conform Ordonanţei, pentru reducerea birocratizării, în situaţia paşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent. Cuantumul taxelor sunt publicate pe site-ul Instituţiei Prefectului la secţiunile „Paşapoarte” şi „Permise auto, înmatriculări”
Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi a paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poştal este necesară prezentarea ca document doveditor al plăţii factura aferentă emisă de oficiul poştal.
Actele necesare şi termenele de eliberare a documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.
Precizăm faptul că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul.
Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului, se arată într-un comunicat venit pe adresa redacției.
Citește și: De ASTĂZI botoșănenii își plătesc taxele pentru locurile de parcare
Prietenul lui Portariuc este noul președinte al PSD
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Comunicat de presă: Digitalizarea firmei Anca Farm
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
A demisionat și Nicolae Ciucă: Am învățat lecția
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024