Pe data de 12 mai 2010, peste 100 de maşini licenţiate care aparţin societăţilor de transport persoane de pe raza judeţului Botoşani ar fi trebuit să participe la o acţiune de mare amploare în capitală. Greva a fost amînată din cauza faptului că alte asemenea acţiuni au fost deja programate la Bucureşti pentru această perioadă, iar efectul nu ar mai fi fost cel scontat. Potrivit reprezentanţilor Federaţiei Operatorilor Români de Transport, acţiunea va fi desfăşurată cu siguranţă pînă la finele acestei luni. „
Noi am intenţionat să facem această acţiune de protest pe data de 12 mai, însă în această perioadă mai sunt şi alte greve programate de alte confederaţii sindicale, drept pentru care acţiunea, la nivel naţional a fost amînată. Cert este că pînă la finele lunii vom acţiona cu siguranţă. Vom merge cu toate maşinile în capitală. De la Botoşani, sunt circa 150 de maşini cu licenţă, dar să zicem că vor participa efectiv în jur de 100”, a declarat
Marian Apetrei, reprezentant FORT România şi administrator Apetrans. Potrivit acestuia, măurile care sunt anunţate pentru anul 2010 de către actuala guvernare ar falimenta firmele de transport. Una dintre acestea ar fi scoaterea la licitaţie a traseelor dar şi impunerea unor investiţii pentru ca toate microbuzele şi autobuzele să fie aduse la standarde europene. Lucru aproape imposibil de realizat în contextul crizei financiare pe care o traversează România şi implicit societăţile private. „
Ne dau peste cap munca depusă pe o perioadă de 16 ani de zile, este imposibil să mai facem investiţii. Să nu mai vorbim despre sumele pe care statul le are de plătit către transportatori care urmare a nedecontării biletelor reduse în cazul pensionarilor şi veteranilor de război", a mai spus
Marian Apetrei. Numai societăţii Apetrans din anul 2009 au rămas nedecontate bilete de transport în valoare de 2 milioane de lei noi.