Spiritele s-au încins la propriu în ședința de Consiliu Local de joi, de la Primăria Botoșani iar subiectul cel mai fierbinte a fost centura propusă de fostul primar Florin Egner, prin Zona Metropolitană.
Scandalul nu a pornit de fapt de la ideea de a se face această rută ocolitoare ci de la faptul că într-un an de la alegerile locale de anul trecut, directorul Zonei Metropolitane a funcționat fără să aibă act constitutiv reactualizat.
Și nimeni nu s-a sinchisit să schimbe acest lucru.
În schimb, s-a marșat enorm pe ideea accesării de fonduri pentru această șosea de centură care, dacă e să fim realiști, la acest moment nu este decât o idee, fără nici o documentație care să o susțină.
Printre vocile care s-au auzit și atacat în ședința de ieri a răzbătut și cea a liderului grupului PSD, Mihai Tincu.
”Mă refer la un proiect care a început din primăvară, mă refer la un proiect care a debutat cu o discuție la nivelul Ministerului Transporturilor. O delegație parlamentară din partea județului Botoșani formată din trei deputați, Tamara Ciofu, Mihaela Huncă și Răzvan Rotaru și care a avut printre altele ca problemă punctuală șoseaua de centură a orașului Botoșani. Cu promisiuni clare și categorice că dacă se revine cu documentație pregătită se dă drumul la finanțare”,
Mihai Tincu, consilier PSD Botoșani
S-a mai vorbit despre traseul acestei rute ocolitoare a municipiului reședință de județ pe care-l readucem acum în atenție.
”Ar fi vorba de o șosea ocolitoare a orașului Botoșani, a fluxului de vehicule, autovehicule care vin dinspre Iași și care ar ocoli orașul începând de la sensul giratoriu de la Lebăda, care ajunge la Curtești, ar ocoli Botoșaniul și cimitirul, ar ajunge undeva în fața lui Dedeman, la sensul giratoriu de acolo bifurcându-se și cu fluxul spre Suceava”,
Mihai Tincu, consilier PSD Botoșani
Mihai Tincu a reamintit și afirmația primarului Cătălin Flutur și anume: ”Ce visăm noi la șosea de centură, că Bacăului i-au trebuit 10 ani”.
Și a cerut, în ciuda acestei declarații să se facă demersuri pentru nota conceptuală necesară și acordarea unui aviz de către Consiliul Local, iar documentele să fie preluate de toți parlamentarii de la Botoșani.
”Circulația în oraș este din ce în ce mai greoaie, circulația la ora actuală este compusă cam o treime din camioane și restul de mașini mici, s-au înmatriculat foarte multe mașini, sunt străzi întregi în care sunt parcate mașini fără număr, sunt străzi întregi în care sunt parcate camioane, la prima oră la ieșirea din oraș. Dacă nu facem nimic, într-un an, un an și jumătate, Botoșaniul se poate bloca”,
Mihai Tincu, consilier PSD Botoșani
Practic în primă fază ar fi vorba despre elaborarea unui studiu de fezabilitate și abia mai apoi, săfie identificată o sursă de finanțare, guvernamentală cel mai probabil.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL:
ALERTĂ meteo: Județul Botoșani, sub COD GALBEN
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
Șoferi AMENDAȚI de polițiști cu 40.000 de lei după un control în trafic
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
O biserică din Botoșani cu hramul „Sfântul Andrei” va fi în sărbătoare
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024