Trei firme din municipiu au fost sancţionate de municipalitate cu cîte 2.500 de lei întrucît nu au acţionat corespunzător la compactarea şanţurilor făcute de firma Hidroconstrucţia. Agenţii economici în cauză sînt subantreprenori ai societăţii care lucrează la schimbarea reţelei de apă şi sunt contractate pentru a interveni la astuparea şanţurilor de pe marginea drumului. În total şase societăţi au încheiate astfel de contracte cu Hidroconstrucţia, atît din Bacău sau Bistriţa, cît şi din Botoşani, însă potrivit reprezentanţilor municipalităţii, doar cele botoşănene nu şi-ar fi făcut treaba corespunzător. „
Acolo unde apar lăsături, unde sare piatra de pe şanţuri şi stînjeneşte circulaţia rutieră sunt lucrări efectuate de Hidroconstrucţia, sunt lucrări efectuate de firme din Botoşani sub antrepriză la Hidroconstrucţia, problema este că apar probleme mari acolo unde lucrează firme din Botoşani, deci dacă din afară reuşim să ne înţelegem foarte bine, partea asta la firmele din Botoşani am fost nevoiţi să dăm chiar şi amenzi chiar de cîte 25 de milioane, amenzi care au fost şi plătite şi unele dintre ele cîştigate în instanţă pentru că au fost contestate, dar chiar zilele trecute au fost cîştigate în instanţă şi trebuie ca firmele respective să le achite”, a declarat
Florin Ghiorghiţă, viceprimar municipiul Botoşani. Edilul local a mai afirmat că aceste amenzi nu interesează populaţia în condiţiile în care disconfortul creat este mult mai mare, iar municipalitatea va interveni continuu pentru ca şanţurile care au fost făcute să fie acoperite în mod corespunzător. „
Mai ales după ploi apar fenomenele astea, piatra care sare din şanţuri, apare compactarea naturală şi de fiecare dată, la fiecare ploaie, facem iar o inspecţie în tot oraşul, iar îi trimitem, iar îi punem să completeze şi mulţumesc lui Dumnezeu văd că se comportă foarte bine”, a mai spus
Ghiorghiţă. De asemenea, Florin Ghiorghiţă a afirmat că pînă în iarnă speră ca toate şanţurile din municipiu să fie astupate, urmînd ca abia de la anul, firma Conrec să intervină pentru asfaltarea arterelor unde au fost efectuate lucrări.