Trenul care a lovit, joi, un autoturism la o trecere de cale ferată din judeţul Botoşani şi-a reluat traseul la aproximativ trei ore de la producerea accidentului, în garnitură aflându-se 40 de pasageri. Trenul aparţine operatorului privat Regiotrans şi se deplasa pe ruta Iaşi-Dorohoi.
Trecerea ba este, ba nu este semnalizată
Directorul Regiotrans, Florin Hădărean, a declarat pentru
Mediafax, că garnitura, în care se aflau 40 de pasageri, şi-a reluat traseul la ora 13.50, după ce maşina implicată în accident a fost scoasă de sub tren. El a precizat că nici unul dintre pasagerii trenului nu a avut de suferit în urma accidentului. Directorul Regiotrans a mai spus că Poliţia va stabili cu exactitate cine este vinovat pentru producerea accidentului, însă la o trecere de nivel trenul nu opreşte niciodată, astfel că
"se deduce cine este vinovat". Accidentul s-a petrecut la ora 10.53 la o trecere de cale ferată din localitatea Măşcăţeni, comuna Albeşti din judeţul Botoşani, care potrivit
Mediafax, în ciuda celor comunicate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean, nu era semnalizată prin bariere, şi prin Crucea Sfântului Andrei. În autoturism se aflau o femeie şi trei bărbaţi, iar în urma impactului şoferul a fost aruncat din maşină pe calea ferată. Totodată, autoturismul a fost târât pe calea ferată pe o distanţă de aproximativ 500 de metri.
Victimele aveau între 38 şi 74 de ani
În urma accidentului, toate cele patru persoane - o femeie şi trei bărbaţi - şi-au pierdut viaţa, trei dintre ele rămânând încarcerate şi fiind scoase din maşină de către echipajele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Potrivit medicului Cristian Simionescu de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă, două dintre cele trei persoane rămase încarcerate au fost decapitate, impactul fiind extrem de violent. Toate victimele au fost treptat identificate. Astfel, este vorba despre şoferul maşinii, Eugen Darie, de 57 de ani, despre Nicolae Puiu, de 43 de ani, de Cristina Gianina Andrei, de 38 de ani şi de Maria Cuciu de 74 de ani.
Primele informaţii arată că şoferul ar fi practicat ilegal taximetria, iar pasagerii ar fi fost luaţi la ocazie. Pasagerii se aflau într-un autoturism Daewoo Espero, al cărui şofer nu s-a asigurat la trecerea de cale ferată, ignorând semnalele acustice şi luminoase ale trenului.