Primim zilnic mesaje din partea cititorilor pe care le luăm în considerare, de fiecare dată fără excepție. Pentru că jurnaliștii și cititorii sunt într-o coexistență continuă: nu se poate unii fără ceilalți.
Primim critici, intervenim, reparăm, suferim, oferim. Însă ne doare. Oferta funcționează doar într-o singură direcție, pentru că informația pe care noi încercăm să o extragem din toate mediile de interes și să o transmitem mai departe fără a fi trunchiată și apropiată cât mai mult de adevăr este necondiționată. Și gratuită.
Fiecare dintre cititorii noștri primește această informație, fără să ofere în real și ceva la schimb. Doar eventual atacuri personale și generalizate pe o piață în care, o știm cu toții, s-au inserat numeroși impostori. Nu există o reglementare privitoare la domeniul mass-media. Aproape orice semianalfabet care are câțiva bănuți pentru a-și face un site web se autoproclamă jurnalist. Și iese cu pretenții din această postură, obține acreditări din partea unor instituții care nu depun un minim de efort pentru a-l verifica și defilează în spațiul public alături de publicații care au construit de la zero și și-au creat o plajă de cititori credibilă.
Cum se mai face distincția astfel între un articol documentat dintr-o redacție de ziar, cu sediu și taxe plătite la stat, cu jurnaliști cu carte de muncă și program de lucru continuu pe de o parte și jurnalismul făcut din sufrageria locuinței? Un jurnalism care se substituie construirii unor așa zise articole din postări pescuite de pe rețelele de socializare sau care așteaptă un „room-service” discreționar de la cine are interes să transmită o informație care conține doar jumătate din adevăr.
Un jurnalist se află pe teren oriunde și oricând este solicitat. Și nu o face de la 8:00 la 16:00, ci într-un ritm continuu și alert. În timp ce majoritatea oamenilor sărbătoresc zile de naștere, sărbători legale, 8 Martie, Crăciun sau Paști sau se relaxează la munte în week-end, noi jurnaliștii suntem tot aici, în fața tastaturilor oferind informațiile de care aveți nevoie pentru a rămâne ancorați în realitate. Pentru că, nu-i așa (?), sunteți dependenți de telefoane și informație și chiar la masa de Crăciun mai furați un moment pentru a căuta ce s-a mai întâmplat în comunitatea dumneavoastră.
Iar acest lucru este posibil datorită nouă, celor care ne sacrificăm aceste zile libere și momente petrecute cu propriile familii pentru a vă menține informați. Și nu am cerut, niciodată, nimic în schimb.
Recent am modificat platforma Botoșăneanul. Am făcut-o pentru dumneavoastră, cititorii noștri, pentru a ține pasul cu noile cerințe ale tehnologiei, dar și pentru a veni cu un produs îmbunătățit care să se ridice la nivelul așteptărilor dumneavoastră.
Am primit doar două mesaje de felicitare pentru efortul nostru de a ieși din zona de confort și de a oferi altceva decât este pe piața de la Botoșani. Am făcut-o folosind resursele noastre proprii, fără să facem apel la o colectă publică sau la un mogul.
Impactul ne-a năucit de-a dreptul.
Mulți dintre cei care nu au contribuit cu nimic pentru ca Botoșăneanul să reziste pe primul loc în rândul publicațiilor mass-media de la Botoșani ne-au desființat. Ne-au trimis mesaje prin care ne-au transmis fără niciun fel de menajament că produsul nostru, cel de care se bucură necondiționat și gratuit, nu le mai este pe plac.
Din cauza reclamelor preponderent.
Botoșăneanul trăiește din aceste reclame, plătește salarii și chirie pentru sediu și utilități. Botoșăneanul are nevoie de publicitate pentru a nu trăi din banii care pot fi oferiți de partide politice sau grupări de interese focusate pe trunchierea informațiilor. Botoșăneanul nu este subvenționat de stat și nu are contracte cu statul. În ultimii patru ani care s-au scurs, singurele contracte care ne-au fost solicitate, fără să le cerșim noi, au fost cu 2 dintre cele 78 de unități administrativ teritoriale. Două! Cu sume care nu ne-ar fi permis nici măcar să ne plătim căldura la sediu.
Am citit un articol care creionează cât se poate de fidel și apropiat de realitate efortul pe care-l depune o redacție credibilă și cu cât sacrificiu și dedicare o face. Și ne-am regăsit și noi. Pentru că dincolo de ceea ce suntem, prin ceea ce am făcut în cei aproape 15 ani de existență, v-am oferit maximum din cât am putut.
Invers (?)... aceasta este marea întrebare pe care am dori să v-o adresați. Voi, toți cei care ne criticați.
Ziarul Botoșăneanul a apărut pe 31 august 2009 și este singurul din județ care a reușit să treacă peste 1.000.000 de cititori unici într-o lună. De-a lungul timpului a fost citat de cele mai prestigioase posturi de televiziune și ziare din România. În 2022 am lansat ”Botoșăneanul TV”, singura emisiune live exclusiv online din județ. După aproape 15 ani, Botoșăneanul se află în continuare în proprietatea celor doi jurnaliști care l-au fondat. Și așa va rămâne! Chiar dacă acest lucru deranjează atâta ”lume bună”.
(P) Tot ce trebuie să știi despre centralele termice pe lemne - avantaje, alegere, beneficii
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
(P) Strategii de marketing personal pentru modelele de videochat
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
Laborator de la „Mavromati” lovit de ghinion, concurs ratat pentru încă un post
Oana Sava
Oct 29, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024