Redeschiderea teraselor la începutul verii, în pandemie, constituie o adevărată provocare pentru administratorii de localuri publice dar și pentru clienți deopotrivă. Măsurile impuse de autorități mai degrabă irită clienții și produc îndeosebi daune patronilor de terase, decât profiturile așteptate după două luni de zile de pierderi financiare.
La Botoșani, în prima parte a zilei a plouat și terasele au fost mai mult goale în ziua de 1 iunie, când oficial restaurantele au fost redeschise în partea exterioară.
Spre după amiază, odată cu apariția soarelui, au apărut și clienții.
Însă, cu multe obligativități de distanțare socială, în cele mai multe dintre cazuri cu ciudățenii, în sensul în care, persoane care sunt rude dar locuiesc separat, cu greu pot sta la aceeași masă. Iar numărul maxim de clienți la o singură masă este de 4.
„Persoanele care nu sunt din aceeași familie, sau chiar dacă sunt din aceeași familie, de exemplu două surori nu pot sta la aceeași masă, pentru că nu au aceeași gospodărie. Este nevoie de 1 metru jumătate distanță. Am pus două mese cu patru scaune, mese duble, pentru patru persoane care în mod normal era de 8”
Spune administratorul unei terase din Botoșani
Și asta nu e tot. Chelnerii au tabele în care trebuie să completexe numele, adresa și numerele de telefon ale clienților.
Reguli obligatorii.
Iar unii clienți în binecunoscutul stil românesc, tratează măsurile ironic și oferă nume fictive.
„Cel mai aberant, asta mi se pare cel mai aberant, să cer eu numele și numărul de telefon al clienților. Astea sunt date cu caracter personal. Dacă vin patru persoane care spun că stau în aceeași casă, eu nu pot cere buletine și să fac anchete. Și lumea oricum nu respectă. Azi unul spunea că îl cheamă Muțunache Ion. Eu ce să-i fac? Nu te cred, dă buletinul? Păi, ce sunt de la Poliție?”
Mai mult decât atât, o masă la terasă poate fi obținută cu un telefon în prealabil: „Totul este cu rezervare, dar cum, lucrăm doar pe rezervare? Este greu, suntem extrem de dezamăgiți”.
În schimb, statul nu a venit cu niciun beneficiu fiscal care să ajute la repornirea economiei, chiar la nivel micro.
Taxa de alimentație publică se achită integral la Primărie, deși în perioada de pandemie unitățile cu acest profil nu au desfășurat activitate. Pentru că nu toate restaurantele au avut deschis serviciul de catering.
„Nu mi-au făcut nicio reducere, nu au scăzut nimic, deși eu două luni de zile am avut închis și am fost încasat normal, pentru tot anul”,
Mai spune respectivul administrator
În afara acestor obligații, personalul de la terase este instruit pentru un triaj observațional al clienților. Adică dacă o persoană strănută sau prezintă semne de răceală, este rugată să părăsească localul. Și, se poate apela inclusiv numărul 112 dacă există refuzuri în acest sens.
Date fiind aceste măsuri obligatorii, unii administratori de terase de la Botoșani au preferat să rămână cu lacătul pe poartă.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Tânăr ridicat de „mascați”, a furat din magazine trei zile la rând
Oana Sava
Nov 16, 2024
„Carnavalul toamnei” la un liceu din Botoșani: Proiect de suflet cu frații de peste Prut
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Tragedie lângă noi: Tânăr înjunghiat mortal de un coleg la o petrecere
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Legendarul Nicu Alifantis vine la Botoșani pentru un concert special cu Filarmonica
Oana Sava
Nov 16, 2024