Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF vor desfășura mai multe acțiuni de control. Acțiunea va debuta începând din data de 15 martie.
Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF vor desfășura mai multe acțiuni de control tematice privind respectarea de către operatorii economici a obligației de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.
Această acțiunea este inițiată de de Ministerul Finanțelor Publice și este determinată de faptul că cererea de achiziționare de aparate de marcat cu jurnal electronic a înregistrat un declin accentuat în perioada decembrie-februarie, vânzările diminuându-se drastic.
În luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scăzut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut cu cca.11%, susține știripesurse. La nivelul majorității distribuitorilor autorizați și a unităților acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi și nu mai sunt semnalate dificultăți legate de lipsa capacității de instalare a unităților de service.
De altfel, solicitările de instalare și punere în funcțiune a noilor aparate de marcat, au scăzut chiar și în cazul aparatelor achiziționate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situații în care aparatele sunt lăsate de utilizatori în custodie în depozitele distribuitorilor).
ICI București a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizații de distribuție, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activităților economice în care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comerț cu carburanți ( 87 modele existente pe piață).
Termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenției, vor fi scurte având în vedere faptul că pe piață există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar în ceea ce privește capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF și instalarea de către unitățile de service nu au mai fost semnalate dificultăți sau întârzieri.
De asemenea, conform Capital, în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate se va relua controlul și se vor aplica amenzile prevăzute de lege.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Botoșăneni atacați pe Pietonalul Unirii: Polițiștii locali au chemat ambulanța
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Zeci de viitori medici din Botoșani au dat examenul de rezidențiat – SPECIALIZĂRILE
Oana Sava
Nov 18, 2024
FĂRĂ bilete gratuite pentru copii la meciul FC Botoșani – FCSB
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Se caută consilier la AJOFM Botoșani – LISTA locurilor de muncă
Oana Sava
Nov 18, 2024