Bărbatul, beat fiind, a provocat un grav accident de circulație în urma căruia au murit trei persoane, iar a patra a fost grav rănită.
La data de 31 mai 2017, la ora 18.30, în Penitenciarul Botoșani a fost introdus urmăritul Vitalie Pleșca, de 44 de ani, din localitatea Criuleni Slobozia – Dușca, Republica Moldova, pe numele căruia, la data de 24 martie 2010, Judecătoria Cluj-Napoca a emis un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea, prin care moldoveanul a fost condamnat la o pedeapsă de șase ani de închisoare în regim de detenție, pentru săvârșirea infracțiunii de „ucidere din culpă”. In ziua de 31 mai 2017, individul a fost extrădat din Ucraina, fiind preluat la ora 16.30 de o escortă din cadrul Serviciului Investigații Criminale Suceava din Punctul de Trecere a Frontierei Porubne și introdus în Penitenciarul Botoșani. Vitalie Pleșca figura ca urmărit prin dispoziția IGPR din data de 14 iunie 2010.
Basarabeanul Vitalie Pleșca, judecat pentru că, beat fiind, a provocat un grav accident de circulație la Cluj, în urma căruia au murit trei persoane, iar a patra a fost grav rănită, a fost condamnat în lipsă de către Judecătoria Cluj-Napoca la șase ani de închisoare și la plata unor daune totale de 180.000 de lei și 30.000 de dolari. Dosarul vizând tragicul eveniment rutier a stat “în nelucrare” în sertarele Poliției Rutiere mai bine de șase ani, fiind descoperit întâmplător în martie 2016 de către un procuror clujean care lucra la acordarea numărului unic al cauzelor pentru Poliție și Parchet.
Accidentul rutier a avut loc pe Calea Moților din Cluj, în noaptea de 10 spre 11 decembrie 2000. În acea fatidică noapte, o mașină Lada Samara, condusă cu viteză mare dinspre Mănăștur spre centrul orașului de către Vitalie Pleșca, din Republica Moldova, a făcut slalom printre câteva autoturisme, în condițiile în care șoseaua era umedă, iar vizibilitatea redusă. În autoturismul condus de basarabean se mai aflau alte patru persoane: două tinere studente la Cluj și doi cetățeni din Republica Moldova. Cei cinci veneau de la o petrecere unde șoferul, Vitalie Pleșca, a băut suficient de mult.
Martorii, câțiva taximetriști care rulau la acea oră prin zonă, au declarat că în dreptul unei benzinării, șoferul Ladei Samara a depășit o mașină de pe banda a II-a, după care a trecut pe banda I, pentru ca în apropierea Fabricii de Bere să revină pe banda a II-a, depășind un alt autoturism. Potrivit taximetriștilor, din cauza vitezei foarte mari – peste 100 de kilometri la oră, au apreciat ei – și a șoselei umede, în curba din dreptul fostului Institut Agronomic, autoturismul Lada a început să se balanseze, iar șoferul a pierdut controlul autovehiculului, care a ajuns pe sensul opus, intrând violent într-un stâlp din beton. Impactul a fost nimicitor: Raluca Bretan, Monica Bogdănescu, Alexandr Rojdestvenski și Andrei Leșan au fost catapultați afară din mașină, la câțiva metri. Martorii aflați la acea oră pe Calea Moților aveau să se cutremure de ceea ce era în fața lor: patru trupuri sângerânde înșiruite pe trotuar, unul în mașină, gemând și un autoturism care efectiv se pliase după forma stâlpului din beton.
Trei oameni au murit pe loc, dar șoferul a scăpat
Sosite la câteva minute după producerea accidentului, echipajele Ambulanței au fost în imposibilitatea de a acorda vreun ajutor medical pentru trei dintre victime, Raluca Bretean, Monica Bogdănescu și Alexandr Rojdestvenski. Cei trei muriseră pe loc. Soferul, Vitalie Pleșca, și cel de-al cincilea pasager al mașinii, Andrei Leșan, au fost transportați la Clinica de Chirurgie, pentru a le fi acordat primul ajutor și pentru investigațiile medicale necesare în asemenea situații.
Raluca Bretan, din Baia Mare, avea doar 20 de ani și era studentă în anul II la Biologie, la UBB. Monica Bogdănescu, din Folești, județul Vâlcea, era și ea studentă la Cluj și colegă de an cu Raluca. Alexandr Rojdestvenski, din Republica Moldova, mort și el în acel tragic accident rutier, era, din câte se pare, prietenul lui Pleșca. Cea de-a patra persoană, Andrei Leșan, a fost internată în comă la spital, dar a avut șanse și a supraviețuit. Ulterior, Leșan a fost externat și a părăsit România. Singurul care n-a suferit vreo rană gravă a fost șoferul care a provocat accidentul, Vitalie Pleșca, atunci în vârstă de 28 de ani și care a dispărut din țară, din spital, la o săptămână după accident, fără să fie pedepsit. Acesta se urcase beat la volanul mașinii – 1,35 grame alcoolemie/litru, așa cum ulterior avea să rezulte din analizele de sânge – și a dispărut din spital, iar de-atunci n-a mai călcat în România.
Procesul a început la Judecătoria Cluj-Napoca, în luna iunie 2007, însă pe tot parcursul desfășurării sale, autorul accidentului, Vitalie Pleșca, a lipsit, fiind judecat în lipsă pentru comiterea a trei infracțiuni de ucidere din culpă. El a fost condamnat într-un final la șase ani de închisoare cu executare. (Sursa: Obiectiv de Suceava)
Un botoșănean declarat cea mai obedientă slugă a lui Ceaușescu, dormea la ușa dictatorului
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Apel de la o instituție de stat pentru botoșăneni: Atenție la produsele false „de post”
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Se pensionează o judecătoare de la Tribunalul Botoșani
Oana Sava
Nov 14, 2024