De zeci de ani botoșănenii așteaptă să vadă cu ochii lor că și Botoșaniul contează pentru politicienii care conduc această țară.
Așteaptă să vadă că și Botoșaniul poate fi un județ în care să nu-ți strici mașina pe drumuri sparte și cârpite, în care spațiile verzi arată ca mici oaze de relaxare, în care mult lăudata moștenire culturală are și edificiile, finanțarea și respectul real al decidenților locali și centrali.
În realitate, însă, botoșănenii s-au ales cu așteptarea și cu stresul zilei de azi, așa cum este ea: cu gropi în asfalt, cu străzi sufocate de mașini, trafic blocat, edificii condamnate la o reabilitare din care par să nu mai iasă niciodată, comune fără rețea de apă, fără canalizare, fără medici de familie, școli fără toalete interioare și seria poate continua. USR Botoșani va realiza o serie de ”perle” ale județului promise de zeci de ani dar nerealizate sau nefinalizate nici acum, obiective ce revin în promisiunile și chiar în realizările cu care politicienii se laudă ca și cum ar fi mari succese.
Drumul Botoșani – Târgu Frumos – o rușine pentru conducătorii acestui județ!
Drumul care face legătura Botoșanilor cu Sudul țării este, probabil cea mai importantă arteră rutieră pentru botoșăneni. Ar fi trebuit modernizat imediat după Revoluție, imediat după ce s-a constatat că era deja insuficient pentru traficul ce devenea mai intens cu fiecare zi. În loc să constate modernizarea lui, botoșănenii au asistat timp de peste 30 de ani la un șir nesfârșit de promisiuni și chinuri de neînțeles. Guvernele PSD și PNL, alături de politicienii PSD și PNL ai județului și-au demonstrat impotența sau, și mai rău, nepăsarea față de acest colț de țară, demonstrând că pur și simplu nu pot, sau nu vor, să asfalteze câteva zeci de kilometri de drum!
N-au avut bani, n-au avut constructori, n-au avut proiectanți, n-au avut timp. Scuzele au variat de-a lungul timpului iar noi, simplii cetățeni, ne-am plâns rudele decedate pe acest drum, ne-am reparat mașinile stricate în gropile lor, ne-am plătit amenzile, ne-am umplut de nervi și frustrare.
Promisiunile de modernizare au început prin 2006 și nu s-au mai terminat, indiferent de culoarea guvernului sau a conducerii Consiliului Județean. Ultima licitație pentru lucrări a început în 2018. Atunci promiteau că drumul va fi gata în 4 ani, adică în 2022. Lucrările au început în 2020 și au promis că vor fi gata în 2023. Suntem în 2024 și încă avem zone pe care nici piatră nu e turnată. Scuzele cum că ”proiectul nu a luat în calcul toate soluțiile” nu interesează pe nimeni după 30 de ani de așteptare.
”Să nu îndrăzniți să vă lăudați cu realizarea drumului Botoșani – Târgu Frumos! Ar trebui să vă cereți scuze, nu să vă lăudați. Să ne cereți iertare pentru cei care au murit, pentru mașinile distruse, pentru banii plătiți, pentru timpul enorm pierdut pe acest drum!”, este mesajul pe care ar trebui să li-l spună în față orice botoșănean tuturor politicienilor PSD și PNL care s-au succedat în acești ani în CJ, Parlament, Senat, Guvern, etc. Mesajul le este dedicat tuturor celor din fruntea PSD și PNL Botoșani, care, în acest an electoral, se pregătesc să taie pamblici și să se laude cu câte au făcut pentru județ.
(Comunicat USR Botoșani)
Ambulanța chemată pe Pietonalul Unirii: Botoșănean, la un pas de moarte din cauza frigului
Oana Sava
Nov 22, 2024
Dezvoltare accelerată a rețelei de drumuri din Botoșani în mandatul Doinei Federovici
Redacția Botoșăneanul
Nov 22, 2024
Medicul botoșănean de la spitalul din Rădăuți, replică după doi ani și jumătate
Redacția Botoșăneanul
Nov 22, 2024
„Nordis” de Botoșani, un tânăr reținut pentru închirieri fictive de locuințe
Redacția Botoșăneanul
Nov 22, 2024