Cei mai fericiți vor fi studenții botoșăneni care învață în centrele universitare din Iași, Cluj și București. CFR anunță că noile măsuri vin ca urmare a solicitărilor călătorilor şi a presei.
CFR Călători a anunțat noutăţile din Mersul Trenurilor 2019-2020, care va intra în vigoare de la mijlocul lunii decembrie.
Una dintre noutăți face referire șa faptul că trenurile InterRegio Iaşi-Timişoara Nord, cele trei garnituri pe zi care leagă mare parte din Moldova de Ardeal şi Banat, vor fi formate din vagoane modernizare în cursul anului 2019, seria 2068.
Este vorba de cele mai noi vagoane ale CFR Călători. Această măsura va fi pusă în aplicare „ca urmare a solicitărilor călătorilor şi a mass-mediei”, se arată în comunicatul celor de la CFR Călători.
Vagoanele modernizate (vezi Fotogalerie) au următoarele dotări: instalaţie de climatizare (încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat), sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât şi în exteriorul vagonului, cabină WC dotată cu WC vacuumatic ecologic, uşi electrice cu multiple sisteme de protecţie a călătorilor la urcare şi coborâre, precum şi la deschiderile accidentale, staţie de amplificare pentru transmiterea de anunţuri făcute de către personalul de tren etc.
Această decizie, dacă va fi pusă în aplicare, ar fi o adevărată minune pentru acest tren, cunoscut de zeci de ani ca „trenul foamei”.
Acest apelativ, scrie Monitorul de Suceava, vine din perioada dinainte de Revoluţia din 1989, însă a rămas valabil şi după, pentru că aceste trenuri au avut cam tot timpul printre cele mai proaste şi murdare vagoane. În ultimii ani s-au introdus vagoane mai bune pe acest tren, e drept nu nou-nouţe cum se intenţionează acum, însă acestea nu au rezistat în stare bună prea mult timp. Realitatea este că la asta contribuie din plin şi o parte din călători, care lasă dezastru în urma lor.
Pe de altă parte, în condiţiile în care aceste trenuri parcurg una dintre cele mai lungi rute din ţară, ar fi şi firesc ca vagoanele să asigure un grad de confort decent. În momentul de faţă, trenurile de la Iaşi la Timişoara au o durată de parcurs între 15 şi 18 ore, în funcţie de ruta pe care merg.
CFR Călători a mai anunţat că serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit şi cuşetă va fi disponibil pe relaţiile: Bucureşti Nord – Timişoara, Bucureşti Nord – Cluj-Napoca, Bucureşti Nord – Oradea, Bucureşti Nord – Satu Mare, Bucureşti Nord – Baia Mare, Bucureşti Nord – Sighetu Marmaţiei, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Timişoara – Iaşi, Bucureşti Nord – Botoşani, Bucureşti Nord – Bistriţa, Bucureşti Nord – Vatra Dornei.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
FC Botoșani a făcut spectacol în ultimul amical din Antalya
Oana Sava
Jan 13, 2025
Aproape 200 de locuri de muncă disponibile la Botoșani – LISTA posturilor
Oana Sava
Jan 13, 2025
Redacția Botoșăneanul
Jan 13, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile