Angajaţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, primesc lunar telefoane de la copii minori care reclamă faptul că au fost abuzaţi sexual sau supuşi unor violenţe fizice. Astfel de apeluri ajung în atenţia angajaţilor DGASPC care, în colaborare cu alte instituţii, procedează la efectuarea de anchete în teren, pentru a constata dacă aceste sesizări se confirmă. În decursul anului 2010, au fost înregistrate trei cazuri în care minorii au fost preluaţi de stat.
Potrivit reprezentanţilor Direcţiei Copilului lunar câte trei copii minori, apelează numărul de telefon gratuit 116.111 pentru a reclama o serie de abuzuri la care au fost supuşi. În general, agresorii provin din rândul părinţilor, fraţilor, bunicilor sau chiar vecinilor.
„Lunar avem înregistrate circa trei apeluri la telefonul copilului, în care minorul ne sesizează că a fost agresat ori de părinţi, ori de fraţi sau bunici sau în unele cazuri de către vecini, însă aici sunt de obicei conflicte între adulţi, iar părinţii sună în numele copilului, pentru a se răzbuna pe vecini”, susţine
Felicia Mihai, şef Complexul de Servicii Comunitare din cadrul DGASPC. Nu însă toate cazurile sunt confirmate şi la momentul în care reprezentanţii instituţiilor locale se deplasează în teritoriu. „
Noi dăm curs tuturor sesizărilor care ne vin prin intermediul telefonului copilului. Ne deplasăm în teren cu reprezentanţi ai Poliţiei Locale, cu asistentul social din cadrul Primăriei pentru a se face evaluarea în teren. Anul trecut am avut circa trei cazuri în care reclamaţiile s-au confirmat şi s-a procedat la solicitarea de ordonanţă preşidenţială pentru preluarea minorilor”, a mai spus
Felicia Mihai. În situaţiile în care abuzurile nu se confirmă, familiile respective sunt monitorizate pentru o perioadă de până la trei luni de zile de asistentul social din cadrul primăriei din localitatea de domiciliu. Totodată, în decursul anului precedent a fost sesizat un singur caz de abuz sexual care însă, la evaluarea în teren nu a fost confirmat. În general minorii care apelează la telefonul copilului au vârste cuprinse între 12 şi 18 ani.