"Pun în pericol viața oamenilor cu bună știință. Atunci când o instituție a statului își recunoaște neputința, însă nu este capabilă să livreze soluții măcar pe termen scurt și mediu, nu mai putem vorbi de delăsare, ci de incompetență."
"În luna februarie a acestui an am făcut o interpelare către ministrul Transporturilor prin care am cerut explicații despre situația căii ferate pe care circulă trenul Dorohoi - Iași, raportându-mă la recentele deraieri de trenuri care se puteau transforma în adevărate tragedii. Situația este gravă, deoarece pentru mulți botoșăneni acesta este singurul mijloc de transport pe care se bazează pentru a ajunge la oraș.
Deși există un contract încheiat cu un operator privat (RC-CF Trans SRL Brașov) care revizuiește trimestrial împreună cu SRCF Iași starea tehnică a liniilor ferate, construcțiilor și instalațiilor, realitatea din teren ne demonstrează că dincolo de a constata, nu se întâmplă nimic. Asta în ciuda faptului că, în răspunsul evaziv pe care mi l-au dat, recunosc multiple nereguli care oricând pot duce la tragedii.
Suprinzător este faptul că, în prezent, există șase limitări de viteză cauzate de lipsa de vizibilitate, situație care se poate rezolva prin simpla tăiere a vegetației și arbuștilor. Este inadmisibil să accepți o astfel de explicație și să nu iei nicio măsură pentru a-l determina pe operatorul privat să își îndeplinească obligațiile contractuale.
Nu mai departe de ziua de ieri, un tren a deraiat. Să nu uităm însă bilanțul ultimelor luni, mai multe trenuri de pasageri/marfă au deraiat pe diverse rute în țară, ceea ce indică faptul că întreaga linie de cale ferată din România este într-un stadiu avansat de degradare.
Consider că Ministerul Transporturilor, prin instituțiile pe care le are în subordine, ignoră cu desăvârșire semnalele din ultimele luni, respectiv că linia ferată este depășită și se poate ajunge în orice moment la tragedii și pierderi de vieți omenești, de aceea voi solicita măsuri concrete și urgente pentru remedierea neregulilor depistate și recunoscute chiar de către operatorul privat.
Bilanț- pe 2 martie au deraiat două trenuri de pasageri în zona Brașov, pe 14 martie a deraiat un tren de marfă în județul Hunedoara, pe 23 decembrie 2018 tot în județul Hunedoara, o persoană a fost aruncată din tren ca urmare a deraierii, iar în aceeași zi un tren de marfă a deraiat în județul Caraș-Severin." senator Costel Şoptică, preşedinte PNL Botoşani
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Un botoșănean declarat cea mai obedientă slugă a lui Ceaușescu, dormea la ușa dictatorului
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Apel de la o instituție de stat pentru botoșăneni: Atenție la produsele false „de post”
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Se pensionează o judecătoare de la Tribunalul Botoșani
Oana Sava
Nov 14, 2024