Aproape jumătate dintre familiile de la Botoșani s-au trezit cu scrisorele în cutia poștală prin care erau anunțați că trebuie să se prezinte conștiincioși, și anul acesta, la ghișeele Direcției de Taxe și Impozite Locale pentru a-și plăti obligațiile financiare pentru proprietățile declarate. Au fost trimise în total 23.722 de astfel de decizii. Puțini știu însă, că directorii acestei unități au fost nevoiți să depună o muncă titanică pentru a semna zecile de mii de acte.Le-a luat două luni.
Începând cu anul acesta, printr-o Hotărâre de Consiliu Local adoptată în luna decembrie a anului 2014 au beneficiat de bonificația de 10% pe lângă persoanele fizice și persoanele juridice. Asta, dacă-și achitau taxele și impozitele până la 31 martie. Aproximativ jumătate dintre cele 42.000 de familii de la Botoșani au plătit pentru a beneficia de reducere.
”La persoane juridice a fost acordată suma de 422.000 lei iar la persoane fizice avem 542.000 lei. Total anul acesta s-au acordat bonificații de 964.000 lei. În anul precedent bonificațiile au fost de 505.000 lei, numai persoane fizice”, a arătat Dumitru Neamțu, director adjunct Direcția de Taxe și Impozite Locale.
Cealaltă jumătate dintre familiile contribuabile au fost înștiințate la domiciliu, prin decizii de impunere ce le-au fost trimise de Direcția de Taxe și Impozite, în plicuri cu fereastră.
”Am trimis decizii de impunere și anul acesta dar și anul trecut. Pe oameni trebuie să-i obișnuim cu ele, pentru că decizia de impunere este un document de respect față de om. Nu este somație, îl înștiințezi, în funcție de ce a declarat, are atât de plată. Câțiva se simt jigniți”, spune mai departe Dumitru Neamțu.
1.000 de scrisori au fost trimise în afara localității la botoșăneni care au proprietăți la Botoșani dar domiciliul în alte părți.
”Avem contract cu Poșta Română, cu cheltuială simplă de 1 leu pe plic. Cel puțin alte primării au contracte, aici totul s-a făcut totul cu munca oamenilor de aici. Plus că nu avem semnătură electronică și totul, totul a fost editat de aici. Cele 23.722 așa au plecat, cu ștampilă și semnătură. Serviciile sunt foarte scumpe, noi am încercat să reducem la maximum cheltuiala cu plicurile”, a încheiat directorul DTIL.
Șeful acestei structuri a adăugat că de aproximativ doi ani de zile s-au tot făcut demersuri pentru a fi modificat codul de procedură și pentru a fi introdusă semnătura electronică. Astfel, directorii nu vor mai fi nevoiți să-și pună iscălitura pe zeci de mii de documente. (G.E.)
Whatsapp a lansat o nouă funcție: Instrumentul este disponibil la nivel global
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Slujbe și conferințe în parohiile din Botoșani: PROGRAMUL săptămânii
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Fosta perlă a Botoșaniului, la un pas de revenire după accidentarea horror
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024