Dacă la ultima ședință ordinară, de la sfârșitul lunii ianuarie, acesta milita pentru ca planul tarifar să nu crească, asta pentru că, spunea el, majorarea prețurilor ar putea chiar să blocheze sistemul, astăzi, 26 februarie 2015, acesta s-a transformat din nou în „avocatul cetățenilor”. Mărul discordiei? Modalitatea de facturare la limita de proprietate.
„M-am uitat și eu pe Legea 241/2006, acolo se specifică condițiile în care se fac contractele individuale, dar tot acolo se specifică că autoritatea teritorială trebuie să dea un regulament și să stabilească modul de facturarea a apei la nivelul limitei de proprietate. Noi am stabilit poate cea mai ușoară formă, aceea ca Nova Apaserv să-și încaseze, în orice condiții, consumul de apă. Ceea ce până la un anumit punct, este corect”, a declarat
Gheorghe Vâzdoagă, care a explicat imediat și punctul de la care pornește incorectitudinea.
„În acest demers al nostru, s-a uitat că mai este și problema cetățeanului. Nu putem transforma cetățenii în detectivi particulari, să depisteze pe cei care fură societatea distribuitoare. Este clar, diferența dintre ceea ce indică contorul la limita de proprietate și suma de la contoarele individuale, este dată de doi factori: defecțiunile și furtul de apă”.
Acesta a explicat că sunt anumiți consumatori care nu deschid ușa personalului de la
Nova Apaserv atunci când se fac verificările contoarelor, fapt care nu trebuie pus în cârca bunilor plătitori. Soluția întrevăzută de acesta?:
„Propun să avem în vedere modificarea regulamentului, să apelăm la specialiști, dar nu trebuie să permitem ca cetățenii să facă pe-a detectivii„.
Președintele interimar al CJ, Gheorghe Sorescu, a apreciat interpelarea adusă de
Gheorghe Vâzdoagă și a promis discuții în această direcție.
(C.B.)
CITEȘTE:
Prețul la apă stagnează pe moment: Consilierii județeni au sărit în apărarea cetățenilor - VIDEO