Profesoara spune că nici dublarea salariilor profesorilor nu va duce la un rezultat pozitiv, dacă acest lucru nu vine la pachet cu responsabilizarea cadrelor didactice.
Declarațiile profesoarei au stârnit reacții vehemente în rândul slujitorilor de la catedră, inclusiv la Botoșani, rețelele de socializare fiind pline de opinii pe marginea acestui subiect.
Cătălin Striblea a invitat-o la Europa FM pe profesoara Cristina Tunegaru, un cadru didactic navetist, titular cu nota 10, pentru a vorbi despre cauzele calității slabe a educației din România.
„Studiile reale au arătat că profesorul este cheia în educație, investițiile în profesori asigură o educație de calitate. Din păcate, de multe ori profesorul nu răspunde pentru ceea ce face în clasă. Nimeni nu-ți cere să-ți faci ora”, a spus Cristina Tunegaru, potrivit Tribuna Invatamantului.
„Sunt colegi foarte serioși, foarte implicați, dar sunt și colegi care nu au făcut mai nimic și nu au depus eforturi pentru a crea ore interesante. Adeseori, pun elevii și clasele pe plan secund și se ocupă mai mult de birocrație. De multe ori, intră mai târziu la ore pentru că trebuie să facă procese verbale, rapoarte. Elevii, clasele, sunt pe plan secund.”
„Pot să confirm că profesorii români sunt exact ca populația generală, adică, dintre profesori, avem 40% analfabeți funcțional, probabil, pentru că și profesorii sunt rezultatul școlii românești.”
„Nu există posturi titularizabile și asta îi descurajează pe mulți profesori tineri să intre în sistem. Ideea titularizării e un ideal la care vor să ajungă toți profesorii, din moment ce te-ai titularizat nu mai poți fi da jos de pe comoară. Nu mai poți să-ți pierzi postul, e al tău pentru toată viață și nu există profesor din România care să-și fi pierdut titularizarea.”
Profesoara de Limba română mai spune că nici mărirea salariilor cadrelor didactice nu ar ajuta la îmbunătățirea educației:
„Dacă mărim salariile acum, nu o să obținem niciun rezultat pozitiv, își vor continua activitatea exact la fel, un salariu care nu este dublat de o responsabilizare nu o să asigure calitatea predării.”
Cristina Tunegaru a concluzionat că, pentru o redresare a educației, este nevoie de o evaluare externă.
„Avem nevoie de o evaluare care să fie realizată extern, nu de școală. Avem o instituție care se numește ARACIP. Din păcate, ARACIP a făcut evaluări numai pe bază de hârtii”, mai spune profesoara.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Zeci de vitezomani AMENDAȚI de polițiști la Botoșani: S-au reținut câteva permise - VIDEO
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
Farmacia Anca, aproape de copii! Petrecere magică de Halloween cu paradă de costume și multe premii
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
Un primar confirmă, apometre lăsate necitite cu anii de către Nova Apaserv: Fraților, eu nu am furat
Gabriela Erdic
Oct 31, 2024
Pregătiri pentru iarnă: De la utilaje și tone de sare la locuri de cazare - MESAJUL pompierilor
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
Dezvoltare personală pentru copii: descoperire de sine și progrese în socializare
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024