Serviciul Antifraudă și Control din cadrul SC Nova Apaserv SA continuă seria verificărilor în rândul marilor consumatori de apă, care nu-și achită contravaloarea serviciilor consumate.
Vineri, 2 septembrie 2022, reprezentanții companiei au ajuns la o spălătorie din municipiu care funcționa pe strada Împărat Traian.
Era deschisă din luna decembrie a anului trecut în sistem tip self-service.
În cadrul controlului s-a depistat că acest agent economic nu avea un contract încheiat cu Nova Apaserv și deci nu avea calitatea de client. Iar asta în condițiile în care activitatea operatorului era bazată aproape exclusiv pe consumul de apă, fiindu-i ncesar inclusiv serviciul de canalizare pentru deversarea apelor uzate rezultate din activitatea de spălare a autoturismelor.
Controlorii Nova Apaserv au constatat că pentru deschiderea spălătoriei nu exista un proiect prin care să fie obținute avizele necesare pentru funcționare, din partea companiei.
Iar consumul de apă era făcut printr-un branșament ilegal, în cele șapte luni de la deschidere nefiind plătită nicio factură.
La un prim calcul agentului economic i s-a imputat un prejudiciu de 8.500 de lei.
Spălătoria a fost de altfel închisă după vizita celor de la Nova Apaserv, fiind amplasate două containere de deșeuri pe calea de acces.
Iar branșamentul a fost înlăturat și astfel apa sistată pentru acest operator până la intrarea în legalitate și, dacă va fi cazul, sesizarea organelor de cercetare penală.
UPDATE: Administratorul spălătoriei a reacționat și a transmis că ar avea toate avizele necesare însă dosarul nu ar fi fost înregistrat tocmai de reprezentanții Nova Apaserv. Și acuză angajații companiei că nu și-ar fi îndeplinit atribuțiile de serviciu și ar fi creat această situație. Nu a transmis nicio copie după contractul încheiat cu Nova Apaserv care să-i ateste calitatea de client și nicio copie a vreunei facturi pentru a face dovada plăților pentru apa consumată.
Redacția Botoșăneanul
Nov 28, 2024
Gabriela Erdic
Nov 28, 2024