Ultima sută de metri până la semnarea contractului de 34 de milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun cu tramvaiele în municipiul Botoșani, pe fonduri europene. Ultimul tren cu bani pleacă definitiv în luna martie. Adică luna viitoare.
Până când în municipiul Botoșani va mirosi a civilizație, adică și botoșănenii vor circula cu tramvaie decente, societatea Eltrans a început demersurile pentru a oferi cetățenilor o variantă de transport în condiții civilizate.
Asta ar putea să însemne și începutul sfârșitului pentru actualul sistem de transport public local.
Anul trecut, conducerea societății Etrans a transmis o adresă către Consiliul Concurenței cu două întrebări esențiale:
1. Pe perioada implementării proiectului european, Eltrans poate folosi autobuze pe traseele proprii?
2. Poate societatea Eltrans să integreze întreg transportul în comun de la Botoșani, adică și tramvaie și autobuze?
„Am cerut un punct de vedere de la Consiliul Concurenței să vedem dacă noi am putea înlocui modul de transport prin tramvaie cu autobuze. Am primit un răspuns favorabil că lucrul acesta nu se avizează de către Consiliul Concurenței și este doar la latitudinea administrației locale. În adresă trimisă eu am cerut și un alt punct de vedere și anume dacă autoritatea publică poate să delege întreg transportul public din municipiul Botoșani către operatorul intern. Și răspunsul a fost da”,
Victor Ivănescu, director general SC Eltrans SA.
Ceea ce face în prezent Microbuzul, poate fi copiat în mare parte de Eltrans, singura condiție, spune cei de la Consiliul Concurenței, fiind ca Primăria Botoșani să nu se implice financiar.
Cât despre prima opțiune și anume introducerea pe trasee de autobuze noi, Victor Ivănescu susține că s-a gândit la un leasing operațional, adică să închirieze nouă mijloace de transport noi, Euro 6, pentru cele două trasee ale societății Eltrans: „Noi punem șoferul și motorina și în rest taxe, asigurări sau mentenanță, revine firmei respective”.
Varianta înlocuirii tramvaielor cu autobuze noi este agreată și de edilul șef.
„Când am scos prima bucată de șină, tramvaiele nu mai circulă, nu? Dar avem obligația să asigurăm transportul în comun. Pentru asta, facem un leasing operațional prin care vom închiria un număr de autobuze, suficient cât înseamnă pentru noi să respectăm timpii și asta e. Altă soluție nu avem, oamenii trebuie transportați”,
Cătălin Flutur, primarul municipiului Botoșani.
Arată totodată că acest demers nu ar trebui să fie neapărat înțeles ca unul împotriva SC Microbuzul SRL pentru că: „Fiecare merge pe traseul lui. Doar pe zona de la Gară până la fabrica de mobilă se suprapune, pentru că așa este infrastructura orașului”.
Dumitru Bălan în schimb a fost surprins cel puțin de faptul că Primăria s-a interesat de o eventuală modificare a sistemului de transport în comun din municipiul Botoșani. Căruia nu prea îi dă șanse de succes după principiul că, ”statul nu-i un manager tocmai bun”.
„Ei au mai luat niște microbuze cu ceva ani în urmă și nu le-au folosit. Managementul care este făcut de stat știu că este în general prost. Am dreptate, da? Așa este. Așa s-a întâmplat. S-au cumpărat niște microbuze care nu s-au mai folosit și s-au îngropat banii contribuabilului botoșănean. Înțeleg, nu au privatizat Eltransul, dar acum să aud că ei vor să facă treaba asta, mă întreb, de unde bani?”,
Dumitru Bălan, administrator SC Microbuzul SA.
Termenul final până la care Primăria Botoșani poate atrage banii pentru modernizarea transportului cu tramvaiul este 15 martie 2019.
„Acum este în stadiul de finalizare, a fost reactualizat DALI, anul trecut s-a scos la licitație de vreo patru ori, nu a venit nici o firmă, a venit una în cele din urmă și a abandonat. Nu găsești proiectanți. În momentul în care este gata DALI, proiectul se depune la ADR, până pe 15 martie, se verifică și se semnează contractul de finanțare. Banii sunt alocați numai trebuie luați. Oricum, anul acesta, Doamne ferește dacă nu se depune în martie, adio bani”,
Victor Ivănescu, director general SC Eltrans SA.
În cazul în care reactualizarea documentației nu va fi finalizată sau proiectul nu va fi eligibil, Botoșaniul riscă să rămână cu actualele tramvaie și microbuze care transportă călători.
Sau să viseze în continuare.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL
Un botoșănean declarat cea mai obedientă slugă a lui Ceaușescu, dormea la ușa dictatorului
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Apel de la o instituție de stat pentru botoșăneni: Atenție la produsele false „de post”
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Se pensionează o judecătoare de la Tribunalul Botoșani
Oana Sava
Nov 14, 2024