Sub egida „Ne deplasăm mai rapid, intervenim mai eficient”, luni, 9 iulie 2012 cu începere de la ora 9:00 în sala mare a Prefecturii a avut loc conferinţa de finalizare a proiectului „Achiziţionare echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă, acordării asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat”.
La şedinţă au participat, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Sorescu, cadre din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă dar şi reprezentanţi ai unor instituţii cum ar fi Direcţia de Sănătate Publică sau Serviciul Judeţean de Ambulanţă. Proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013 a cărui autoritate de management este Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi are ca scop crearea premiselor necesare asigurării populaţiei cu servicii de calitate, prim îmbunătăţirea infrastructurii serviciilor pentru siguranţă publică şi servicii medicale în situaţii de urgenţă.
La Botoşani, în cadrul acestui proiect 3 autospeciale pentru lucrul cu apă şi spumă de capacitate medie, 2 autospeciale pentru lucrul cu apă şi spumă de capacitate mărită, o autospecială pentru descarcerări grele şi o autospecială complexă de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă. „
Ce s-a urmărit în mod deosebit: scăderea timpului de răspuns. Ştim cu toţii că primele momentului după producerea unui dezastru, unui accident grav, acele prime momente sunt momentele de aur. Spre exemplu la incendiu, dacă intervii imediat în primele secunde poţi să îl stingi cu o cană de apă, după câteva secunde cu o găleată, dacă ai pierdut timpul nici cu 10 autospeciale nu mai reuşeşti. De aceea milităm pentru scăderea timpului de răspuns”, a declarat
col. Radu Anton, şeful ISU Botoşani.
Timpul de răspuns standard în cazul situaţiilor de urgenţă este de 8 – 10 minute în mediul urban şi de la 15 la 20 de minute pentru mediul rural. Respectarea acestui timp nu ar fi însă posibilă fără o infrastructură a serviciilor de urgenţă adecvată.
Regiunii Nord- Est i-au fost alocate în cadrul acestui program suma de 16,24 milioane de euro, aportul Consiliului Judeţean fiind de aproximativ 30.000 de euro iar beneficiari direcţi fiind un număr de şase inspectorate pentru situaţii de urgenţă, respectiv Botoşani, Iaşi, Suceava, Neamţ, Bacău şi Vaslui.