Ancheta săptămânii
Baronii PSD de Moldova sparg Regionala de Drumuri, Botoșaniul rămâne iarăși de căruță

În timp ce de mai bine de doi ani anunță iminența demarării investiției la drumul Botoșani – Târgu-Frumos fără ca măcar să fie în stare să atribuie contractul, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au în realitate cu totul alte preocupări: reorganizarea unității în teritoriu.

Apare o struță-cămilă a drumurilor naționale


La câteva zile după pierderea alegerilor europarlamentare s-a făcut public în Parlament că acest CNAIR a decis să spargă în două Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, din care face parte și Secția Drumuri Naționale (SDN) Botoșani.


Hotărârea a fost adoptată de consiliul de administrație și prevede înființarea unei noi direcții regionale în Moldova.


Mai exact, din fostul DRDP Iași ar urma să se desprindă SDN-urile din județele Vrancea, Galați și Vaslui și să rămână doar Botoșani, Suceava, Iași, Neamț și Bacău.


Noua Direcție Regională de Drumuri și Poduri ar urma să aibă sediul la Focșani și să îi mai fie arondate și județele Brăila, care aparținea de DRDP Constanța și Buzău, care ținea de DRDP București.

 

Baronul PSD de Vrancea, dirijorul din spatele manevrei


Hotărârea adoptată are un profund caracter politic, fiind luată la intervenția baronului PSD de Vrancea, care de altfel nici nu și-a negat demersurile făcute pentru înființarea unei a doua regionale de drumuri și poduri în Moldova.


marian oprisanCum tot este la modă să se promită construcția de autostrăzi în Moldova, fără bineînțeles să se materializeze ceva și președintele Consiliului Județean Vrancea a arătat că prin constituirea DRDP Focșani, administrarea drumurilor naționale din regiune va fi mai eficienta și că va avea un rol determinant cu precădere în  modernizarea căilor rutiere, dar și în construirea de autostrăzi și drumuri expres.


„Avem un rol determinant în regiune, suntem cel mai important nod rutier din zona de sud-est a țării (n.r. – Vrancea este totuși departe de sud-estul României), suntem cei care am realizat prima trecere peste Munții Carpați după 1989, prin reabilitarea și modernizarea DN 2D Focșani – Ojdula - Târgu Secuiesc. Practic, odată cu realizarea acestui drum, s-a asigurat legătura dintre Transilvania și județele din sud-estul țării, respectiv Vrancea, Brăila, Galați, Ialomița, Constanța și Tulcea”,


Marian Oprișan, președinte CJ Vrancea.


Deși are atribuții doar în ceea ce privește drumurile de rang județean, liderul PSD Vrancea face deja planuri și pentru cele naționale.


”Administrarea drumurilor naționale din regiune va fi una mult mai eficientă și va avea un rol determinant în special pentru reabilitarea și modernizarea drumurilor naționale din regiune, dar și pentru realizarea unor obiective de infrastructură de importanță deosebită, cum ar fi realizarea drumului expres în regim de autostradă Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani - Suceava, realizarea drumului expres Focșani – Brăila – Galați și mai departe cu conexiune la Tulcea și Constanța, dar si construirea podului peste Dunăre de la Brăila”,


Marian Oprișan, președinte CJ Vrancea.


Așadar, are în vedere proiecte pentru o mulțime de județe, inclusiv pentru Suceava, nu însă și pentru Botoșani.


În  tot acest demers este sprijinit de Dumitru Buzatu, președintele CJ și al PSD Vaslui, care după ce a eradicat sărăcia din județul pe care îl conduce și l-a transformat într-un pol al bogăției românești, s-a apucat de făcut politică regională.


 

Liniște și pace la Botoșani


Președintele PSD Vrancea reușește astfel să obțină spargerea DRDP Iași în interesul județului pe care îl conduce, în timp ce omologii săi de la Botoșani nu sunt în stare să determine de doi ani și jumătate începerea modernizării la drumul Botoșani – Târgu-Frumos, lucru care ne scutește de orice alte comentarii costica macaleti dan slincuprivind influența și prestigiul de care se bucură capii botoșăneni ai PSD-ului la nivel central.


În aceste condiții nu mai trebuie să mire pe cineva că, atunci când au fost întrebați despre decizia adoptată de consiliul de administrație al CNAIR, nici unul dintre șefii județului încă nu aflaseră. Sau cel puțin așa susțineau.


”Nu am informații despre o asemenea hotărâre”,

 

Dan Șlincu, prefect.


În schimb, președintele CJ Botoșani era preocupat de drumurile de care răspunde direct.


”L-am sunat pe dl fost vicepremier Stănescu (n.r. – la data discuției era președinte executiv interimar al PSD): 13 luni a durat până ce am obținut toate avizele pentru drumul strategic. Eu nu iau drumurile astea acasă la mine”,


Costică Macaleți, președinte CJ Botoșani.


Cât despre reorganizarea DRDP Iași, din care face parte și SDN Botoșani, acesta crede că importante sunt cu precădere sumele de bani care se alocă de la bugetul de stat și mai puțin forma de organizare. A acceptat însă că se poate crea un precedent și la hatârul unui lider politic local cu influență să se înceapă o fărămițare a DRDP-urilor la nivel național.


Am întrebat și un parlamentar PSD despre spargerea DRDP Iași, însă a recunoscut că problema este una sensibilă din punct de vedere politic și că evită să intre într-un conflict cu președintele PSD Vrancea, mai ales în această perioadă tulbure din partid.

 

Protest la Iași

 


În timp ce capii județeni ai PSD ocolesc subiectul, la Iași a reacționat un parlamentar din Opoziție, care a dezavuat de la tribună hotărârea adoptată de CNAIR.


”Vreau să vă anunț public protestul meu față de modul în care Ministerul Transporturilor a înțeles să ciuntească din nou o instituție din Iași, CNAIR Iași Moldova este împărțită. Sunt scoase județe de acolo și formată o altă regională pe criterii politice la Focșani. Este inadmisibil! Nici măcar județele care erau în Regiunea de Nord-Est care erau arondate acestei regionale nu mai sunt acolo și este rușinos”,


Petru Movilă, deputat PMP de Iași.

 

Drumarul șef pe Moldova vrea măcar să păstreze județele din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est


Afectat direct, șeful DRDP Iași susține că hotărârea nu va fi aplicată imediat și că de fapt ar fi vorba de o strategie pe termen lung adoptată de consiliul de administrație al CNAIR.


ovidiu laicuOvidiu Laicu a transmis pe Facebook un mesaj prin care își liniștea mai degrabă angajații, față de care pare foarte preocupat și lăuda activitatea DRDP și implict deci și a sa.


Mai mult sau mai puțin voalat, recunoaște însă că decizia luată de CNAIR este una inoportună.


”O abordare realistă a posibilei reorganizări decise la nivelul CNAIR ar trebui să ia în calcul, în cel mai nefericit caz, funcționarea Direcțiilor Regionale pe structura regiunilor economice de dezvoltare, aceasta presupunând includerea Vasluiului alături de Iași, Bacău, Neamț, Suceava și Botoșani. Acest lucru ar conferi atât eficiență, cât și o anume coerență în ceea ce privește abordarea proiectelor cu finanțare guvernamentală și europeană. Îmi exprim astfel speranța că grupul parlamentarilor de Iași, de la toate partidele, vor ține cont de aceste aspecte, în apărarea nu doar a celor peste 1.800 de angajati ai DRDP Iași, ci și a intereselor Iașului, ca pol regional de dezvoltare“,


Ovidiu Laicu, director DRDP Iași.

 

Moldova, bătaia de joc a tuturor guvernelor în privința infrastructurii


Aceste lucruri se întâmplă în condițiile în care toate statisticile au arătat că an de an Moldova primește cei mai puțini bani de la stat pentru infrastructura de transport.


Moldova este și singura provincie istorică a României care nu are nici măcar un metru de autostradă. Aceasta în timp ce în Transilvania, cu excepția unui sector de sub 10 kilometri, din această vară se va circula pe autostradă de la Sibiu până la ieșirea din țară spre Ungaria.


Întrebarea care se naște este: dacă Moldova beneficia de cele mai reduse fonduri când avea o regională cu opt județe, ce se va întâmpla după ce rămâne doar cu cinci?


Se mai poate totuși schimba ceva întrucât reorganizarea DRDP Iași trebuie aprobată de Guvern, ceea ce înseamnă că, dacă îi interesează cât de cât de Botoșani și botoșăneni, parlamentarii, prefectul, președintele CJ ar trebui în sfârșit să se activeze și să ia atitudine.


De ce este atât de important pentru Botoșani ce se întâmplă cu regionala Iași? Pentru că Secția Drumuri Naționale Botoșani nu are personalitate juridică și pentru că toate hotărârile importante, precum reabilitarea drumului Botoșani – Târgu-Frumos, se iau de către DRDP Iași.

 

loading...
Șoferii, singurii vinovați! Nici măcar o amendă în doi ani pentru gropile din drumuri care pun în pericol viața oamenilor – DOCUMENT
ASFALT pentru primarii „la putere”, GROPI pentru aleșii din opoziție – CERC politic vicios cu împărțeala banilor la drumuri, Dorohoiul ia aproape tot

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google playdownload from apple store
Final de anchetă în scandalul prefect – Nicuță din Palatul Administrativ: filmul incredibil al disputei, apar dezvăluiri despre ședințe la PSD
Disputa dintre prefectul Dan Șlincu și fostul director adjunct al SC Urban Serv SA, pornită de la un loc de parcare din Piața Revoluției, s-a terminat nedecis. Parchetul de pe lângă Judecătoria Botoșani a finalizat cercetările în dosarul constituit în luna ianuarie emițând ordonanță de clasare pentru plângerile depuse de ambii combatanți.
Un botoșănean cu cetățenie americană acuză un paznic de la ”Mavromati” că i-a agresat fetița pentru că vorbea cu mama ei pe FaceTime – VIDEO & FOTOGALERIE
Evenimentul regretabil a avut loc pe holul Unității de Primiri Urgențe (UPU) a Spitalului Județean Mavromati în dimineața zilei de sâmbătă, 6 iulie 2019.
5 lei X 2 declarația unică!!! O firmă de apartament vinde fișe fiscale în sediul Finanțelor, contribuabilii constrânși să le cumpere
O afacere cu declarații fiscale înflorește chiar în sediul Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) fără ca vreun reprezentant al instituției, dintre toți cei contactați de Botoșăneanul, să poată explica ce se întâmplă acolo. Contribuabilii ajung să plătească pentru formulare care ar trebui oferite gratuit de Statul Român.
Tânăr de 18 ani OMORÂT cu mașina de un șofer băut: Mama își plânge fiul și cere 50.000 de euro pentru viața lui
Mihai Boariu avea doar 18 ani și toată viața înainte. Destinul lui însă s-a frânt brusc într-o nefastă noapte de 12 aprilie 2015, când a fost călcat de o mașină. A lăsat în urmă părinți îndurerați și o comunitate întreagă șocată de ceea ce s-a întâmplat.
Peste 400 de botoșăneni au luat bani frumoși pentru alegeri fără să miște un deget
Cele peste 900 de voturi obținute de UDMR nu reprezintă singura ciudățenie a alegerilor europarlamentare de la Botoșani. Scrutinul din 26 mai a avut parte și de un aspect financiar greu de explicat și care a presupus o cheltuială importantă din partea statului.
Marea trădare roșie: Primari și directori PNL la conferința PSD. Afaceriști de calibru la ședința cu Dragnea - GALERIE FOTO
Conferința județeană a PSD Botoșani desfășurată vinerea trecută în prezența capilor naționali ai partidului, în realitate un miting electoral pentru alegerile europarlamentare, s-a dorit a fi și o demonstrație de forță a social-democraților în preajma scrutinului din luna mai.
Copiii cu valiza în mână așteptați la muncă, concurs cu salariu atrăgător la Primăria Botoșani, n-a venit nimeni
Odată deveniți majori și fără intenții de a învăța la o facultate, copiii care au fost în sistemul de protecție al statului se trezesc în stradă, cu valiza în mână și cu o lume mare care abia așteaptă să-i înghită. Dacă în familiile normale, majorii au parte în continuare de susținerea părinților, orfanii statului trebuie să se descurce singuri.
Circul foamei de la Botoșani LOVEȘTE și în copii: 8 ani de bătut pasul pe loc, bucăți din școli ajung ruine și aproape cad peste elevi – GALERIE FOTO
Patru ani în care municipiul Botoșani a avut primar PSD (Ovidiu Portariuc 2012 - 2016) și Consiliul Local într-o bună parte a timpului a fost majoritar PNL - PDL (odată cu destrămarea USL-ului). Următorii patru ani a avut loc rocada politică, primarul a devenit liberal (Cătălin Flutur), iar Consiliul Local este al PSD-ului. Vara viitoare se vor împlini opt ani în care și-au pus piedici unii altora, s-au stopat proiecte mai mici sau mai mari pentru Botoșani, iar lupta a fost una aproape exclusiv politică și mai deloc pentru botoșăneni. Opt ani în care nu s-a întâmplat ceva notabil.
RADIOGRAFIA unui județ sărac… dar fudul: Numai 1 din 4 botoșăneni merg la muncă, restul ajung slugi la străini, iar statul își omoară fabricile
1 din 4 botoșăneni apți de muncă merg la serviciu în prezent la Botoșani. Este drept, mare parte dintre oamenii aflați în floarea vârstei care pot munci, o fac, dar în alte țări. Iar cei rămași sunt fie copii, fie pensionari sau bolnavi. Și botoșănenii care pur și simplu NU vor să muncească, în ciuda văicărelilor, de pe rețelele de socializare mai ales.
Alegerile de la Corpul Polițiștilor ANULATE după contestația unei femei subcomisar, mare șef din Poliție AMENDAT
După un proces început în urmă cu un an și trei luni, Tribunalul Botoșani s-a pronunțat marți, 26 martie 2019, în dosarul privind alegerile desfășurate la Corpul Național al Polițiștilor (CNP) Botoșani și a hotărât anularea scrutinului.
Vama Racovăț, scheletul din dulapul politicienilor – SECRET bine păstrat cu punctul de trecere ținut la naftalină de un deceniu - FOTO
În 2010 punctul vamal Racovăț se închidea pentru lucrări de modernizare care aveau să dureze câțiva ani. Se împlinește aproape un deceniu de atunci, iar în zona Vămii Racovăț imaginea dominantă este aceea a unui gard peste care atârnă un lanț gros cu lacăt. Și pustiul care cuprinde puținii vizitatori ce se încumetă să meargă, din curiozitate, până acolo.
RECORD negativ: 67 de plângeri penale împotriva unui singur om, familia și copiii amenințați după o decizie colectivă - VIDEO
Probabil că nici pentru copii maltratați sau trimiși la cerșit, bolnavi infectați în spitale, drumuri care omoară oameni în accidente rutiere sau femei violate nu există așa o organizare impecabilă ca atunci când vine vorba despre câini omorâți. Exemplele au fost multe la Botoșani și nu mai au nevoie de o trecere în revistă, în acest articol.
Mii de copii din Botoșani abandonați acasă, unii ajung criminali, alții se apucă de droguri, culmea, DIN CAUZA părinților
„Pentru tine plec. Plec ca să te pot susține în școală, plec să îți fie ție bine”. Sunt cuvintele ce se aud ca un ecou și se împletesc în eter și apoi se desprind din miile de convorbiri telefonice care au loc frecvent între copiii din Botoșani și mamele sau tații lor plecați la muncă în Italia, Spania, Grecia sau Anglia.
O înmormântare a ajuns să coste aproape cât o mașină: Nici să murim nu ne mai permitem? – CE spune religia
Se pare că decesul unei persoane dragi din familie nu este doar un moment foarte trist. Este cu adevărat o situație de cumpănă, mai ales pentru membrii familiei, deoarece în zilele noastre o înmormântare a ajuns să coste cât o mașină, la mâna a doua, mai puțin pretențioasă.
LOVITURĂ în transportul public, compania municipalității vine cu autobuze noi și intră pe o parte a traseelor de la Microbuzul
Ultima sută de metri până la semnarea contractului de 34 de milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun cu tramvaiele în municipiul Botoșani, pe fonduri europene. Ultimul tren cu bani pleacă definitiv în luna martie. Adică luna viitoare.
Doi şefi de la Urban Serv au plecat la un târg de două zile, dar s-au plimbat o săptămână prin Venezia, Budapesta, Viena şi alte locuri faine
Auditorul intern de la compania de salubrizare a municipalităţii botoşănene a efectuat în toamna anului trecut o verificare privind deplasările făcute de conducătorii unităţii şi nu numai în perioada 2016 – 2017.
Maternitate pericol public? Botoșaniul, locul 3 pe țară la infecțiile nou-născuților - DOCUMENT
Nici mai mult, nici mai puțin de 178 de pacienți s-au îmbolnăvit în spitalele din Botoșani într-un an și jumătate. Din nefericire, cele mai multe cazuri de infecții intraspitalicești s-au înregistrat pe secțiile de nou-născuți.
Personalitate de 80 de ani lăsată fără titlul de cetăţean de onoare fiindcă soţia a făcut infarct şi el n-a putut veni la decernare
Pentru al doilea an consecutiv Premiul Național pentru Poezie Mihai Eminescu a generat o dispută cu reverberații naționale. Dacă anul trecut scandalul a fost generat de citirea unei poezii obscene, în 2019 adevăratul câștigătorul a fost deposedat de premiu și automat de titlul de cetățean al Botoșanilor pentru că nu s-a putut deplasa până în oraș din motive de sănătate.
Passat-ul directorului de „Apă”, dat de CJ pe mâna Poliţiei într-o poveste cu parfum de răzbunare
Consiliul Judeţean Botoşani a sesizat organele de cercetare penală cu privire la utilizarea automobilului Volkswagen Passat deţinut de SC Nova Apaserv SA de către directorul general al societăţii, Albert Tănasă.
Apă pentru botoșăneni prin zeci de kilometri de conducte CANCERIGENE, interzise de 12 ani: Este genocid! Scapă cine poate
Anul 2005.Uniunea Europeană interzice extracția, fabricarea și prelucrarea produselor din azbest considerat cancerigen Clasa 1.Anul 2006.România se aliniază normelor europene și interzice acest material și în țara noastră.Anul 2019.La Botoșani sunt utilizați 44 km de conductă din azbociment la furnizarea apei potabile.
Sergiule, comentariul meu unde este?
2 iulie 2019, 13:52
Pura manipulare politica atac la persoane nefondat ,pana la urma e un drum pe care circula o masina la 6 ore . Dar de ce sa nu iesim in fata noi moldovenii cu parul in strada ca sa ne rada o țara întreaga ca numai asa știm noi sa spunem ceva .
1 iulie 2019, 13:38
DACA AM FI AVUT SI NOI UN BARON LA BT.S/AR MAI FI FACUT CEVA DA CU guzganii astia de macalet ,birta care plimba 2 hirtii prin CJ TOATA ZIUA AM AJUNS DE CARUTA.
1 iulie 2019, 12:29
Aceasta letargie legat de un drum dorit de mai toti locuitorii acestui judet dar si de putini investitori din judet va aduce mri probleme la prezenta la vor pentru ce va urma , asa ca ar trebui sa vim mai promti in realizari si mai putin in declarati .
1 iulie 2019, 10:18
Oprisan a fost huiduit de psd-isti si fugarit de pe scena, urmeaza si Federovici ?
1 iulie 2019, 09:59
Cica lighioanele astea sunt oameni de stanga...ciuma rosie a papat viitorul tarii.
1 iulie 2019, 09:45
Chiar nu fac nimic ăștia de la PSD.
1 iulie 2019, 09:41
Îl doare in spate pe Slincu de Drumul asta de duce la Tg Frumos, din Dorohoi spre țara- el merge prin Suceava, nu este afectat cu nimic
1 iulie 2019, 08:28
melimeloparis.ro%20
Sondaj
V-a plăcut SummerFest-ul organizat la Parcul Cornișa?
Da
Nu
Nu am participat
Declaraţia zilei
„Situația este valabilă în toată țara, nu numai într-un anumit județ. Vă dăm exemplu cu activitățile din luna în august în școli, mai avem activitatea de inspecție care se face prin corpul de control al ministrului. Avem ...
astratex.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.7305 lei
USD
Dolarul SUA
4.2682 lei
CHF
Francul elveţian
4.3593 lei
GBP
Lira sterlină
5.1654 lei
JPY
100 de yeni japonezi
4.0142 lei
XAU
Gramul de aur
206.3020 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2418 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4457 lei
AUD
Dolarul Australian
2.8919 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.2029 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1834 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6345 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2019 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.