Firma care trebuie să modernizeze DJ 282 Iaşi - Botoşani, Euroconstruct Group SRL Iaşi, se confruntă cu probleme financiare şi ar putea să renunţe la contractul încheiat cu autorităţile ieşene. Pentru a nu relua licitaţia şi pentru a nu risca să piardă finanţarea, Consiliul Judeţean Iaşi a chemat la discuţii firma orădeană Selina SRL, garantul societăţii din Iaşi.
Şefii CJ s-au întâlnit cu reprezentanţii firmei din Oradea pentru a discuta despre continuarea lucrărilor la drumul care leagă cele două judeţe. Aparent, aceştia s-au arătat dispuşi să preia întreaga lucrare, dar conducerea autorităţii judeţene a cerut şi punctul de vedere al Euroconstruct Group SRL, solicitare la care înca nu a primit nici un răspuns.
„Am trimis o echipă de la CJ la Ministerul Dezvoltării pentru a vedea dacă se acceptă soluţia ca o altă firmă să preia lucrarea. Am înţeles că firma care este garantul constructorului poate efectua lucrarea fără probleme. Am trimis apoi o solicitare către firma constructoare să vedem ce soluţie aleg şi ei în acest caz. Am vrut să vedem dacă are forţa să ducă la bun sfârşit lucrarea, dacă renunţă la contract sau dacă cedează la firma care le este garant. Acum aştept, în cel mai scurt timp, un răspuns din partea lor pentru a lua o decizie", a declarat
Constantin Simirad, preşedintele CJ Iaşi, citat de
Buna Ziua Iaşi.
S-a făcut doar 10% din drum
Euroconstruct Group SRL şi Selina SRL Oradea sunt în relaţii apropiate. În trecut ele s-au asociat pentru a câştiga mai multe licitaţii. Euroconstruct Group SRL se află într-o situaţie mai mult decât delicată, iar cei de la Selina SRL ar trebui să preia lucrarea pentru a o duce la bun sfârşit. Aceasta din urma este o firmă cu 495 de angajaţi, care în 2010 a avut o cifră de afaceri de 133 milioane lei. Contractul cu Euroconstruct Group a fost semnat în urmă cu câteva luni pentru suma de 46,7 milioane lei. Firma urma să asfalteze în jur de 37 kilometri, pe ruta Ţigănaşi - Vlădeni - Plugari - Şipote - limită jud. Botoşani. Fie că a fost vorba de un şir nesfârşit de contestaţii, fie de indolenţa constructorului, proiectul a stagnat, iar cei care au avut de suferit au fost numai locuitorii comunelor străbătute de şosea. În prezent, proiectul este realizat doar în proportie de 10%. Acum, şantierul este gol, pentru că a fost dat ordinul de încetare a lucrărilor pe perioada sezonului rece. Drumul este acoperit doar cu piatră spartă, iar locuitorii continuă să inhaleze praful care se ridică în urma maşinilor.
CITEŞTE ŞI:
Drumul Iași – Botoșani în pericol să fie îngropat definitiv