Comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor s-au confruntat cu un val de reclamaţii cu privire la desfăşurarea activităţii din cadrul cabinetelor de optică medicală şi a ochelarilor eliberaţi de medicii oftalmologi. Printre altele, botoşănenii au reclamat atât calitatea ochelarilor sau a ramelor, cât şi modul de stabilire a dioptriilor de către medici.
Numărul mare de reclamaţii depuse la sediul CJPC i-a surprins chiar şi pe comisari care au procedat la soluţionarea plângerilor. Şi dacă iniţial medicii oftalmologi nu au fost prea săritori în a le rezolva problemele nemulţumiţilor determinându-i pe aceştia să se adreseze Protecţiei Consumatorilor, la apariţia comisarilor, au afişat un
comportament mai mult decât deschis. „
În urma verificărilor pe care le-am avut după o serie de sesizări, s-a constatat că unele rame la ochelari erau greşit confecţionate, iar la medicii respectivi s-a găsit înţelegere şi s-a înlocuit rama cu una nouă, corespunzătoare. Au fost două sau trei cazuri în care nişte cetăţeni s-au plâns de ramele de ochelari”, a declarat
Alexandru Zarug, comisar şef CJPC. Un alt medic pârât la Protecţia Consumatorilor, după înaintarea reclamaţiei, a efectuat examenul medical gratuit şi a înlocuit ochelarii iniţiali.
„Am mai avut o sesizare mai dificilă în care cetăţeanul era nemulţumit de examenul medical făcut la ochi spunând că nu i s-ar potrivi dioptriile, medicul respectiv l-a reprogramat pe cetăţean, i-a făcut un control gratuit şi i-a executat ochelarii corespunzător, iar în momentul de faţă este foarte mulţumit”, a mai spus
Zarug. Reclamaţiile înaintate la CJPC nu au făcut referire la un singur cabinet oftalmologic.