Deşi a obţinut o decizie favorabilă la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor după ce i-a fost respinsă la oferta depusă pentru licitaţia şoselei de centură, firma Viales y Obras Publicas SA din Spania a ieşit în cele din urmă din peisaj. Lucrările au fost atribuite grupului de firme Transporturi Auto – Conrec şi Symmetrica din Suceava.
Noul constructor a avansat şi un termen de finalizare a lucrărilor pentru tronsonul Împărat Traian – Tudor Vladimirescu şi Petru Rareş, respectiv luna octombrie a acestui an. „
Asocierea este într-un grup foarte important de firme mari care au demonstrat că au forţă de lucru, oameni, utilaje şi au toate premizele acum pentru a se termina lucrările fără nici un fel de probleme. Deci dacă şi cu aceştia vor mai fi probleme, atunci nu ştiu ce ar mai trebui făcut. Ei au demonstrat că au şi posibilitate financiară ca să poată să ţină lucrările în cazul în care nu încasează banii, să lucreze şi repede şi bine, în condiţiile în care s-a adjudecat licitaţia sunt preţuri acoperitoare pentru toate categoriile de lucrări, deci nu mai există ceva să fie sublicitat. În principiu nu văd să mai fie vreo problemă ca să nu fie finalizate”, a declarat
Florin Ghiorghiţă, viceprimarul municipiului Botoşani. Modul prin care reprezentanţii municipalităţii au reuşit să respingă oferta înaintată de spanioli la licitaţia care a avut loc, face referire la una dintre condiţiile pe care trebuiau să le îndeplinească ofertanţii la capitolul angajaţi. Adtfel, a fost prevăzut un anumit număr de muncitori specializaţi în lucrări de construcţie, criteriu pe care iberii nu l-au putut îndeplini.