Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor pare a fi în ultima perioadă ţinta botoşănenilor puşi pe harţă, sau care pur şi simplu din lipsă de ocupaţie, se îndeletnicesc cu lansarea unor reclamaţii mai mult sau mai puţin întemeiate. Astfel, după episodul în care un tînăr a reclamat comisarilor calitatea unui prezervativ care „
s-ar fi rupt în timpul distracţiei”, aceştia au avut parte de o nouă experienţă neplăcută. În cursul zilei de luni cînd s-au prezentat la serviciu, au găsit pe robotul instituţiei un mesaj telefonic lăsat de un botoşănean aflat sub influenţa alcoolului care la rîndul său a dorit să îşi exprime nemulţumirea vis a vis de calitatea unui serviciu. Mai exact, acesta a reclamat faptul că, aflat la un restaurant la orele 4:00 dimineaţa ar fi fost servit cu un cotlet care avea un gramaj necorespunzător. Însă cum la ora 4:00 dimineaţa la sediul instituţiei nu există efectiv un angajat care să preia mesajele, acesta a uitat de nervii cauzaţi de cantitatea de cotlet şi s-a apucat de înjurat instituţiile statului. „
Noi avem un număr de telefon care este la dispoziţia consumatorilor non stop, adică pot lăsa mesaje, iar acele reclamaţii le ascultăm dimineaţa şi încercăm să le soluţionăm pe cele care sunt cît de cît în limita bunului simţ”, a declarat
Alexandru Zarug, directorul CJPC. Şeful acestei instituţii susţine însă că, în ultima perioadă s-ar părea că de fapt unele persoane atribuie un alt rol comisarilor decît cel real. „
A sunat la patru dimineaţa, se afla unde într-o crîşmă unde a băut toată noaptea şi s-a simţit bine şi era nemulţumit că, cotletul pe care l-a comandat avea 80 de grame în loc de 100. Şi-a băgat, şi-a scos ce a vrut el în toată lumea de la instituţiile statului pînă la întreaga Românie, nu pot reda exact ce cuvinte a folosit dar vă asigur că nu sunt tocmai decente”, a mai declarat
Alexandru Zarug. Persoana care a sunat şi a înjurat continuu cinci minute în cadrul mesajului şi-a lăsat totuşi şi un nume, însă conducerea instituţiei susţine că, este puţin probabil ca acesta să fie şi real. O soluţie pentru eradicarea acestor telefoane ar fi predarea casetelor la Inspectoratul de Poliţie Judeţean pentru depistarea persoanei care a lăsat mesajul.
S-a supărat pe comisarii de la Protecţia Consumatorilor că nu a fost scăpat de gîndaci
O altă reclamaţie mai puţin obişnuită au primit de asemenea comisarii CJPC în cursul dimineţii de luni, cînd un botoşănean a reclamat o firmă de dezinsecţie. Acesta susţine că i-ar fi sunat la uşă un angajat al acestei firme care i-ar fi făcut o ofertă pentru un serviciu de dezinsecţie prin care să-l scape de gîndacii din locuinţă. După ce firma i-a efectuat procedura efectivă, reclamantul susţine că, respectiva persoană i-ar fi luat din casă, de pe o măsuţă suma de 200 de lei ca plată pentru serviciul prestat, după care a părăsit locuinţa. „
A venit şi ne-a făcut nouă comisarilor scandal că nu luăm măsurile necesare împotriva acestei firme. El a fost cel care i-a lăsat în casă, tot el a fost cel care a fost de acord cu dezinsecţia, după care a venit şi ne-a zis că de fapt i-a stropit pereţii cu apă şi gaz, nu l-a scăpat de gîndaci şi i-a luat 2 milioane de lei de pe o măsuţă şi a plecat. Din casa lui, cu acceptul lui…şi vrea ca noi să îi recuperăm banii”, a mai declarat
Alexandru Zarug. Şeful CJPC susţine că astfel de reclamaţii sunt emise la ordinea zilei din partea unor botoşăneni care ori sunt puşi pe glume, ori pur şi simplu nu au discernămînt. Şi cu toate că, în cele mai multe dintre cazuri comisarii încearcă soluţionarea acestor sesizări, există şi situaţii, în care, potrivit conducerii de la Protecţia Consumatorilor, reclamaţiile deplasate sunt pur şi simplu ignorate.